Jon Douglas Dixon:  Keyboards & Vocals
Mitch Viegut:  Lead Guitar, Vocals & Producer
Peter Phippen:  Bass Guitar & Vocals
Scandinavia Karakter: 7.5/10

Ehmmm...:) - Jaaaaaa.....Joooooo.....Tjaaaaa.....

Haha, ja, sjældne AIRKRAFT her på deres omstridte S/T.

Et "simpelt" AOR udspil med alle traditionerne godt oppe at vende. Det ska' så også siges at det måske er lige lovligt "simpelt". Jeg synes nemlig ik' rigtigt at det rykker tænder ud! Det ene nummer glider over i det andet. Samme lyd, samme stil... At de selv har produceret albummet høres også, da der er en del skønhedspletter på albummets lydside. Keyboardproduktionen må tælle op som det bedste, i modsætning til guitarens lyd, der i den grad mangler punch!

Ellers noget ganske håbefuldt materiale uden at være videre originalt.

"Cheesy" - et ord man ville ku' bruge om denne skive, men 80er AOR stilen/lyden er der!

Nummeret "Rock City", som skiller sig noget ud fra det andet materiale med honkytonk piano og generelt en go' Hard Rock feeling, virker som bandets hjemmebane, så måske de havde slået hårdere igennem filten, hvis de havde droppet deres forsøg på chartsucces?
2006-08-14 11:15:21

Scandinavia Opsat: 2006-08-21 09:55:12
Her kommer så dagens kloge ord :)

~ "Thief In The Night" ~

Den perfekte åbner....Fedt med det catchy keyboardspil...Akkordrundgangen minder mig lidt om "Stars" nummeret...Fede 80er "lasereffekter" - Vokalen komme ind i billedet....Tjaaa....Speciel stemme! Han synger ik' skidt, men bare specielt.... Synes nummeret er godt skrevet med fed pumperbass og klassisk "rolig" AOR feel....Mol-stemning, overvejende set! Tror nu sangen havde virket endnu bedre med lidt hurtigere tempo og så med en noget mere fyldig produktion. Ellers et potentielt anthem for bandet!! Classic! Ik' for vildt innovativt og heller ik' for straight.

~ "Footsteps" ~

Hehe - Cheesy som ind i helvede...Meget, meget typisk 80er lyd og spillestil...Dog dejligt at høre bandet i Dur-stemning! En go' opfølger på åbneren! Det her er pisse simpelt skrevet og udført, ja, lige ud ad landevejen, men det virker...Dejligt catchy med "klokke" keyboard og afdæmpet guitarspil. 1-2-3-4 midtempo rocker....Helt i orden! Igen, intet nyt under solen - Tværtimod!! Vokalen virke rogså bedre tilpas i dette territorie. Hvaaaa?? Hvor blev guitarsoloen af?? Der var heller ingen solo på det forrige nummer....Mystisk!

~ "Make Believe" ~

Balladetid....Lyder ret episk med den fyldige guitarmelodi...Meget traditionel opbygning med de klassiske "Melodi Grand Prix-tricks" - Hmmm, forløsningen til omkvædet er dog ik' overbevisende nok!! FYLD!!! Det hele flyder bare her....Ik' rigtigt noget vildt fedt at komme efter...Boring! Og igen, ingen solo!! Hahahaha - Hvad fanden, ka' han ik' spille, ham guitaristen?? Ahh okay, han lirer lidt som outro, men det er sgu' intet specielt...

~ "Rock City" ~

YES!!! R'n'R!!! Så kører vi fandme!!! Honkytonkpiano og boogieguitar!! Minder lidt om et SWEET nummer!! Virker en anelse malplaceret på et AOR udspil, men hvad fanden...Det rykker sgu'!! Orgelsolo....Skide godt nummer faktisk!!! Her irriterer produktionen mig igen...Det havde virket SÅ meget mere overbevisende med ordentlig og fyldig produktion...Fed solosektion!! Han ka' jo godt spille!! Bassolo endda!

~ "Midnight Confessions" ~

Det der forsøg på at lege BEACH BOYS ka' i sgu' godt pakke sammen!!! Ellers en RET irriterende keyboardlyd!! Hahaha - Go' stemning i verset, men synes ik' det bygger ordentligt op til omkvædet!! Måske lige lovligt simpelt her og igen tror jeg det ville ha' hjulpet med en ordentlig lyd, for live-egnet lyder det sgu'! Okay nummer, ik' fyld, men heller ik' et hit....NEEEEJ! Guitarsolo!!! Miraklernes tid er ik' forbi! :)

~ "One Of A Kind" ~

Eneste sang hvor de bruger en ekstern producer...Irriterende budget-lyd alligevel!! Ved ik' helt hvad jeg ska' mene her...Det er da som sådan okay med pumperbassen og shuffle-fornemmelsen, meeeen, vokalen er rigtig dårlig her...Lyder som en forkølet udgave af Michael Sweet! :)
Gode harmony vocals på optakten til omkvædet og i selve omkvædet. Et helt i orden nummer faktisk, men det cheesy keyboard ku' vi godt ha' været foruden!!

~ "Trapped In A Barrier" ~

Go' "Hard Rock" feeling her! Det virker! Go' opbygning og generelt et velklingende lydbillede...Guitaren er mere markant og det virker sgu' for dem! De spiller sgu' godt når de en sjælden gang finder nosserne frem fra skabet!! :) - Det kiksede keyboard er nu heller ik' så galt her, som det ellers har vist sig at være på andre sange! Sangen som sådan er intet udover det sædvanlige, men altså, det er nu et af skivens bedste numre!

~ "Completely To You" ~

Hehe...Ond mol-stemning...."VI ER SURE NU"!!! - Klassisk AOR tekst og stemning i verset, især fra vokalens side....Haha, hvad skete der lige der??? Guitaren forsvandt helt og dens rolle blev overtaget af et panfløjte-lydende keyboard!!! HAHAHAHAAHA - Kan man det?? :)
Et okay nummer, men har man hørt et omkvæd her, så har man afkodet hele nummeret....Blottet for dynamik og lytterudfordring!! Kedeligt to say the least....

~ "Giving Up On Love" ~

Ja DA!!! Klassisk SKAGARACK-klingende keyboard og akkordrundgang....Det her er godt!! Uptempo 80er track! Omkvædet sgu' dog ha' været mere markant, da det er lige lovligt cheesy.....