John Sykes:  Guitars
Jon Deverill:  Vocals
Robb Weir:  Guitars
Rocky :  Bass
Producer:  Dennis Mackay
Jettfever Karakter: 7.5/10

Tredje album fra nordengelske Tygers Of Pan Tang, der desperat prøver at følge op på de to fantastiske forgængere Wild Cat og Spellbound – begge hjørnestene indenfor NWOBHM genren. Det lykkedes ikke fuldt ud og albummet klarede sig heller ikke så godt i chartsne som forgængerne, hvilket egentlig er forståeligt. Der mangler lidt på sangskrivningssiden og melodierne flyder ikke lige så let som tidligere.

Det fantastiske titelnummer er dog en undtagelse – fedt nummer, der viser hvad disse gutter var i stand til at kreere – britisk hard rock af højeste klasse. Albummet er det andet med den fremragende vokalist John Deverill, der i øvrigt kom fra Persian Risk (et glimrende kult nwobhm band, der også var der Phil Campbell fra Motörhead startede). Det er samtidigt også det andet med John Sykes på guitaren, men blev desværre også det sidste, inden han forlod bandet til fordel for grønnere græsgange.

Men trods det at albummet ikke rigtig kan leve op til de foregående og at produktionslyden den dag i dag lyder lidt rusten, er det altså stadig særdeles fornøjeligt. Når bandet kører på fuld kraft er der ikke mange der kan følge med. Udover titelnummeret rykker ”Raised On Rock” og ”Running Out Of Time” også rigtig godt og så selvfølgelig den måske bedste skæring på skiven; ”Love Don’t Stay” – lækker melodilinje og John Sykes og Robb Weir i storform.

Ikke et essentielt NWOBHM- eller Tygers album, men stadigvæk stærkt anbefalelsesværdigt for tilhængere af fed hard rock af den gamle skole.
2008-10-23 18:16:25