Brooke St. James:  Guitar, Keyboards
Danny Vaughn:  Vocals, Acoustic Bas & Guitar
Jimi Kennedy:  Bass
Michael Arbeeny:  Drums
Producer :  Tyketto
Sleazy Dane Karakter: 8/10

Et comebackalbum fra Tyketto er noget jeg har drømt om i årevis. Har voldspillet og elsket både “Don’t Come Easy” & “Strenght In Numbers”, så var spændt på at høre hvad de kan levere i det herrens år 2012. Jeg elsker alt med Danny Vaughn på vokal, så har aldrig været i tvivl om at albummet nok skulle falde i min smag, men havde godt regnet med at de nok ikke ville levere en ny “Don’t Come Easy”.

Hvis man er typen der stædigt hænger fast i 80’erne med det yderste af neglene og nægter at indse at man selv og verden omkring sig har ændret sig, vil man HELT SIKKERT ikke kunne lide denne J . Personligt synes jeg at det er fint comebackalbum og Danny’s stemme er stadig helt fantastisk, men albummet får naturligt nok aldrig samme betydning for mig som deres to første geniale albums. Hvis man er til Danny Vaughn’s soloalbums vil man sikkert også synes denne her er god.

PS. Ham der har designet det grimme cover burde have været fyret!
2012-05-22 19:12:28

Scandinavia Opsat: 2012-05-23 20:18:46
Jeg er een af dem der hænger fast ved neglene. Det er dog ikke fordi jeg ikke er interesseret i udvikling eller i anden musik. Det er simpelthen fordi det er dér mit hjerte slår.

Jeg har generelt svært ved at finde samme nerve, vellyd, spilleglæde osv. ved disse old-school bands når de nu om dage vælger at spytte comeback's på gaden. Med få undtagelser falder det oftest til jorden. Og IKKE fordi jeg ikke prøver, kan eller vil forstå udvikling, men fordi mange af de gamle simpelthen ikke "passer ind" nu om dage. "Don't Come Easy" (selvom det ikke engang er een af mine mange favoritter) var unik i det herrens år 1991 og den lyd og stil (og ikke mindst det publikum der fandtes dengang) kommer aldrig tilbage. Det er nogle gange smukt at høre bands der plagierer de gamle guder, men der er, som sagt, langt mellem de virkelig fede genskabelser af de gamle dage.