David Vincent:  Bass Guitar/Vocals
Erik Rutan:  Guitars/Keyboards
Pete Sandoval:  Drums
Trey Azagthoth:  Guitars/Keyboards
Producer:  Morbid Angel & Bill Kennedy
Gösta Karakter: 7/10

Sidste studieplade med Dave Vincent (i denne omgang, nu er han jo med igen). Han gik efter touren til Domination ud af bandet - for at spille sadorock med hustruen Gen i Genitorturers, et i øvrigt udmærket band. Der er også nogen der siger, at de andre blev trætte af hans små-facistiske tekster, men det tror jeg er noget bavl. Nå, men tilbage til Domination. David Vincent-æraen kunne godt fortjene et værdigt punktum, og havde alle numre på pladen været ligeså gode som de to første, så havde denne plade (hvis produktion desuden er både klar og tung) været Morbid Angels bedste til dato.
Sådan er det bare ikke. Sådan er det bare overhovedet ikke! De øvrige numre er svage og har bare mistet det onde "touch". De fleste af dem minder faktisk utroligt meget om det på de senere plader uden Dave Vincent, "Formulas fatal to the flesh" (som nogle af uransaglige årsager betragter som et mesterværk, jeg må le!), "Gateways to Annihilation" etc. Der er en del instrumentalnumre på denne plade, men hvor de på "Blessed are the Sick" bidrog til den onde stemning, bidrager de her blot til forvirringen og en begyndende hovedpine hos undertegnede. Der er en hel del keyboards på Domination, det har måske noget med det at gøre. Et af de senere numre skiller sig ud, nemlig "Ceasar's Palace". Blytungt riff, kompleks rytme. Men vent - det er jo "Blessed are the sick"-nummeret om igen! På denne plade er man altså begyndt at gentage sig selv, og den er som en konsekvens heraf markant dårligere end A, B og C. Finder du den på tilbud et eller andet sted, kan den dog godt være skillingerne værd simpelthen på grund af "Dominate" og "Where the Slime Live". Det andet er noget hø!
2006-03-14 18:57:48

Motley Opsat: 2007-04-22 11:39:10
Nummer 2 og 3 er total mega fede sange, så vidt jeg kan huske. Glemmer aldrig videoen til WHERE THE SLIME LIVES hahaha