Andy Bulgaropulos:  Guitar
Arnulf Tunn:  Drums
Axel Katzmann:  Guitar
Frank Thorwarth:  Bass
Producer:  Harris Johns
sixxdog Karakter: 8.5/10

Jeg har oplevet en del koncerter i mit liv, men jeg har også stadig en del til gode. Tankard har jeg desværre aldrig haft fornøjelsen af at opleve live. Men det skal være slut nu. Denne skive er om muligt den bedste live indspildning jeg har hørt! Lige fra starten fræser det bare derudaf med 180 km/t, og at de kan følge med rent teknisk, er mig en gåde.
Når der bliver spillet (og det gør der på 99% af pladen), så er publikum så meget i baggrunden at man ikke lægger mærke til dem, selvfølgelig med undtagelse af diverse ophold og 'bridges' i numrene hvor man kan høre dem brøle med "Hey..Hey..Hey..Hey!". Man kan visuelt nemt forestille sig' en flok fede tyskere, der står og sveder i deres læderveste med et gigantisk tankard øl i den ene hånd, mens den anden er knyttet og hævet i vejret, hamrer løs i takt til den glade thrash. Der er ikke for meget snik-snak imellem numrene, som andre har for irriterende vane at gøre. Her er det bare lige ud af landevejen, godt humør og hurtig musik skruet op på 10. Titlen på albummet valgte de efter en engelsk journalist havde startet en anmeldelse af dem i et blad med "Disse fede, grimme tyskere.."
Man må sige at 'Gerre' kan få publikum med sig, ved bare at nævne titlerne på deres klassikere som "The Morning After", "Chemical Invasion" eller balladen som han kalder den "Total Addiction".
Efter min mening måtte der godt have været et par flere af deres helt gamle klassikere med, fra deres tre første albums, men dette var en del af deres turne ifm. udgivelsen af "The Meaning Of Life", så der skulle jo også en del af de nye numre med. Alt i alt spiller tankard jo old school thrash med et humørt så højt, at selv den mest deprimerede black-metal entutiast vil springe rundt som et andet damp-barn på lykkepiller.
Pladen er i øvrigt nydeligt sammensat af to koncerter i henholdsvis Frankfurt og Bochum i Oktober 1990 og den er som vanligt produceret og mixet af Harris Johns til topkarakter.
Jeg ved i hvert fald hvilke billetter jeg skal have bestilt til en af efterårets koncerter.
Dette er den ultimative skive at smide på til en fest, her skal der knappes øl op på stribe og headbanges til den lyse morgen. SKÅL!
2005-08-02 21:14:15

Hoffmeier Opsat: 2005-08-04 05:17:58
Fuldstændig enig! Tankard for FULD fart.. Lyden er skidegod. "We Are Us" og "Maniac Forces" er bonus sange på cd versionen. Desværre er der en hel del billeder mere på LP versionen, men jeg har heldigvis begge. Jeg så dem på noget der hedder Tex i København den 18. april 2003, og de var fede!!! Desværre var stedet ikke særlig stort, men de spillede faktisk lige hvad jeg forventede. Når du skal se dem, skal du nok vælge et sted hvor de spiller som hovednavn, ellers spiller de ikke særlig længe. Fandt for øvrigt siden her via et link i Tankards gæstebog.