Sky Davids :  Guitar
Jimmy Jay :  Bass
Jona Tee :  Keyboard
Crash :  Drums, Percussion
Producer :  Tobias Lindell
Sleazy Dane Karakter: 8.5/10

Into The Great Unknown har jeg ventet på længe. Først med håbet om endnu en gudeskive fra favoritbandet og senere, da de første numre af skiven begyndte at florere på de sociale medier, med frygten for at H.e.a.t havde mistet det der har gjort dem til favoritterne hos undertegnede.

Det virker helt klart som om at de har haft brug for at redefinere sig selv med dette album. Nummeret "Redefined" og albummets titel "Into The Great Unknown" illustrerer meget godt hvad der sker her. Med første single "Time On Our Side " bevæger de sig i den grad ud på ukendt territorie, set med H.e.a.t briller. Jeg var bestemt ikke imponeret. Nærmest grædefærdig. De næste par numre imponerede mig heller ikke, så da skiven endelig ramlede ind af brevsprækken og lå og ventede på mig, en dag jeg trådte ind af døren, var det med dæmpede forventninger og en lille smule frygt at den røg på.

De første rotationer bekræftede desværre hvad jeg havde frygtet. Det er ikke det mesterværk man er vant til fra svenskernes side, men underligt nok var det et par af de numre, som ikke havde ramt mig tidligere, som sagde mig mest. "Redefined "og "Eye Of The Storm " var højdepunkterne for mig.

Nu er den blevet voldhørt en del faktisk og må sige at den bare bliver bedre og bedre. (Som de fleste albums heldigvis har en tendens til, hvis man giver dem chancer nok) Holder stadig fast i at det er det mindst imponerende af H.e.a.t's albums, men er alligevel endt med at blive ret glad for det. "We Rule " og "Time On Our Side " forstår jeg simpelthen ikke, men hvis de har haft brug for at komme ud med nogle indestængte musikalske lyster, så fred være med det. De er tilgivet. Jeg kan altid hoppe videre til næste nummer, for der er faktisk en del gode numre på også og samlet set har de egentlig ikke ændret så meget på deres stil. Man sidder ikke tilbage med følelsen at de har solgt helt ud, men deres ekstreme 80'er vibe er forsvundet,  men erstattet af en god omgang melodisk rock, som man ville være yderst tilfreds med, hvis det havde været et hvilket som helst andet band. Nu er H.e.a.t ikke et hvilket som helst band og det viser de med numre som "Bastard Of Society " og titelnummeret "Into The Great Unknown ". "Best Of The Broken " og "Blind Leads The Blind " er også blevet favoritter og min frygt for at albummet ville være den totale skuffelse er heldigvis er heldigvis vendt til optimisme over albummet, men næste gang må de godt blæse benene væk under mig, som de er blevet tidligere.
2017-10-20 14:26:00

-=MP=- Opsat: 2017-10-21 05:13:36
Det kunne være man skulle give dem en chance?.
Jeg har netop ikke bestilt skiven endnu pga. de sange jeg har hørt.

Scandinavia Opsat: 2017-10-23 10:09:16
Jeg har stadig debuten stående på en piedestal, som uovertruffen. Synes generelt standarden er høj med H.E.A.T., men har nok manglet det ekstra krydderi. Nyeste skud på stammen, om end godt sammensat og med nytænkning ind over, er ikke noget der vælter min verden. Jeg synes det er en fejl, at de kommer til at lyde så generiske som de gør på dette udspil. Det kaldes vist "træghed" med et andet ord.

Dårligt er det ikke, men der findes andet godt på markedet som sagtens måler sig med dette.

Scandinavia Opsat: 2017-10-23 10:11:49
"Best of the Broken" er i øvrigt favoritten... Svag åbner, desværre!