Alex Scotti:  Drums
Henny Wolter:  Guitar & Backing Vocals
Ole Hempleman:  Bass & Backing Vocals
Ted Bullet:  Vocals
Thunderhead :  Producers
sixxdog Karakter: 8.5/10

En af de absolut fedeste gedigne heavy-skiver jeg har med et band fra Tyskland. Skal jeg drage nogle referancer må det blive noget Twisted Sister blandet med lidt Almighty! Gode melodier spillet på den hårde måde (ikke så langt fra Accept) og der er desuden ikke på noget tidspunkt en dårlig tysk accent at spore, dette kunne ligeså godt ha' været et amerikansk band. Well, ikke desto mindre er de alle fra Hannover. *** Dette er deres fjerde udspil og de er blevet bedre musikere siden debuten, og en kende mere melodiske og sammenhængende. Teksterne er, ligesom musikken, hårdtslående og uden omsvøb - lige så ucensurerede og befriende politisk U-korrekte som Twisted Sister var. **Henry Wolter kommer vi jo til at stifte bekendtskab med en håndfuld år senere, da han joiner Sinner og co. i Primal Fear. De andre musikere kender jeg kun fra T-Head, og især vokalen er kendetegnene - en skøn og grov blanding af Paul Stanley, Dee Snider og Eric Adams! *** Der faktisk ikke rigtig noget dårligt nummer på denne plade, men jeg vil dog fremhæve sange som den total lyrisk explicitte '8-Bald' (teksten er åbenbart så grov at den ikke er gengivet i coveret, og heller ikke kan opdrives på nettet), de totalt fede rockere som 'House Of Swallow', 'Young & Useless', 'Overload' og 'Save Me'. Den supermelodiske mid-tempo sang 'Movin' On', den fede, fede power-ballad 'Down In Desperation' og ikke mindst mit yndlingstrack 'Just When I Try' som bare er en rigtig fed blanding af det hele. *** Bandet er idag ikke mere, men de har udgivet ikke mindre end 6 studio-albums, én live-skive og et par opsamlinger, så de har uanset hvad fået skrevet et stykke metal-historie, omend de aldrig fik den anerkendelse de burde have haft. Der findes endda stadig et par fansider på nettet som jævnligt bliver opdateret. Så måske er der lidt håb om en genforening? Jeg har i hvert fald i sinde at opkøbe flere plader med Thunderhead, skulle jeg støde på nogle.
2005-10-30 18:53:59

sixxdog Opsat: 2006-12-16 15:22:34
Ingen af jer der kender denne her?