Bryson Graham:  Drums
Gerry Laffy:  Guitar
Phil Collen:  Guitar
Phillip Lewis:  Vocals
Simon Laffy:  Bass
sixxdog Karakter: 7/10

Optaget på legendariske Marquee Club i Oktober 1981, som de tourede England op til udgivelsen af deres 2. album "Wasted Youth". Dette var den sidste optagede koncert med Phil Collen, da han kort efter smuttede videre til stjernestøv og mange millioner som øksemand i Def Leppard. *** Lyden er mere rå end rå, totalt uproduceret og svedlugtende! GIRL spillede 3 aftener om ugen på The Marquee, som dengang altid var velbesøgt af andre store stjerner, jævnligt så man helte som eks. Phil Lynnot, Michael Schenker, Roger Taylor, Bryan Robertson og Ritchie Blackmore blandt publikum, sidstnævnte indtog en aften scenen sammen med GIRL og spillede 'Born To Be Wild' sammen med drengene, og misbrugte Collen's custom-made Stratocaster på det groveste, noget som Phil under normale omstændigheder havde slået ihjæl for (kilde: Gerry Laffy).
*** Nye og hidtil uindspillede sange som Icey Blue, Mad For It og Big Night gør sig godt live, men også de absolutte højdepunkter i GIRL's karriere så som "Wasted Youth", "Overnight Angels", "My Number","Standard Romance" og "Thru The Twilite" gør denne skive elskelig. *** Som sagt er lyden MEGET rå, og der er spillemæssige fejl hist og pist, men for undertegnede er det helt klart charmen ved live-indspilninger - det SKAL sgu lyde så autentisk som muligt! I øvrigt var GIRL ikke et stillestående band, de brugte en masse energi på scenen, f.eks yndede de (ligesom Skid Row to årtier senere) at bestige deres Marshalls og dive ned i publikum. Nogle få steder er guitarens lyd dog en tand for svag, hvor bassen tydelig kan høres, ærgerligt. Ellers er det fedt at høre en ung og usikker Phil Lewis og hans dialog med publikum, når han skal forsøge at overbevise dem om at de nye numre lever op til sangene på deres succes debut. *Seks point for ligeså mange fede numre (hvor fanden er Hollywood Tease?), og så lidt ekstra oveni for den totalt upolerede udgivelse.* *Jeg vil slutte af med Gerry Laffy's egne ord om denne optagelse: "THIS CD IS ABOUT PLAYING LIVE, IT MAY SOUND SOMEWHAT CHAOTIC, BUT YOU MUST REMEMBER MUCH EMPHASIS WAS PLACED BY US ON CLIMBING THE PA AND DIVING INTO THE AUDIENCE, NOT TO MENTION THE PROLIFIC POSING THAT WENT ON AS WELL AS PLAYING OUR ASSES OFF, SO NOTE PERFECT IT AIN'T, BUT ROCK & ROLL IT MOST DEFINITELY IS. AND KICK ASS ROCK AT THAT.*
2005-10-12 20:10:11