15.  Supernatural  6:12
16.  Seeds Of Gold  25:59

Mike Portnoy:  Drums
Neal Morse:  Producer, composer, guitars, sybth, piano, organ, volcals
Randy George:  Bass
Niels Karakter: 10/10

Det er måske lidt underligt, at den allerførste skive, som jeg anmelder på denne side er en PÆNT "kristen" skive; men men men...jeg er overhovedet ikke kristen selv, og i sidste ende, kommer det jo også an på, hvor god musikken er. Neal Morse var tidligere front-figur i Prog-bandet Spock's Beard; men da han blev "born again christian", forlod han SB og begyndte, at udgive solo-plader. Heldigvis for os andre er det altid (så vidt, at jeg ved) med Mike Portnoy, tidl. Dream Theater, på trommer og han er altid god. Titlen Testimony 2 tyder jo på, at der har været en etter, og den udkom i 2003; men tilbage til 2'eren. Det er noget af det bedste progressive rock, som man overhovedet kan opdrive. Det er nogle ekstremt gode musikere, og nogle rigtig gode melodier. Teksten som ikke er religiøs på dén måde, at vi andre skal overbevises om; men derimod omhandler Morse's eget liv, eller noget af det, og grunden til, hvorfor det gik som det gjorde, og historien er da også meget rørende. Hvis man kan lide Kansas, Styx, Genesis og den slags, kan jeg kun anbefale denne plade. Det var ihvertfald (for mig) den allerbedste plade, som udkom i 2011. Steve Morse fra Deep Purple, som ikke er i familie med Neal, medvirker også på et nummer eller 2. Siden har de 2 Morser sammen med Portnoy og et par stykker til dannet gruppen Flying Colors. Deres nye plade er også god; men ikke tilnærmelsesvis et mesterværk som Testimony 2. Jeg kan KUN anbefale et lyt eller to, og kom nu over de titler og tekster. Det er synd, hvis man undgår SÅ god musik, på grund af manden's tro. Man kan jo altid sætte en ercyful Fate-plade på bagefter. 10/10.
2012-05-06 20:50:21

RenisseD Opsat: 2012-05-08 17:41:38
Jamen den må da checkes ud.. :-)

RenisseD Opsat: 2012-05-08 17:50:59
Kan se at man også kan købe en: "Neal Morse/ Testimony two - Live in Los Angeles", som åbenbart er et boks-sæt med 3 cd'er og 2 dvd'er... Er det noget du kender Niels, når nu du er så begejstret for Neal Morse?????

Niels Opsat: 2012-05-08 19:48:36
Ja, jeg kender den godt. Morse, som sammen med Portnoy også er medlem af bandet Transatlantic, udgiver udgiver nogle pænt "lange" live-udgivelser på CD/DVD. Jeg har ikke rigtig tjekket dem ud, da jeg ikke er helt så begejstret for live-udgivelser, som for gode studie-produktioner. Men hvis jeg skulle pille et par numre, eller 3 ud fra denne skive, som måske er lidt bedre end de andre må det være "Supernatural", "Crossing Over/Mercy Street" og det næsten en halv time lange nummer "Seeds Of Gold". Det gode ved denne udgivelse er også, at det er ikke en plade, som man skal bruge 3-4 gennemlytninger, for, at opdage, hvor god den er.