www.rocknation.dk
Bands:  A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z - #S
DEMO´S - DIV
MENU
START
SENESTE KOMMENTARER
NYE ALBUMS
DVD
TOP 100
TOP ANMELDERE
ÅRSTAL
EVENTS
SØG
LINKS

Du skal være logget på for at anmelde skiver.
System Of A Down : Toxicity. Album Cover
Informationer
Band:  System Of A Down
Titel:  Toxicity
År:  2001
Genre:  Alternative Metal
Land:  USA
Bruger rating
Rating: 7.83
Stemmer: 3

5.5 bcd				  
				  
	
10 Brat1983				  
				  
	
8 olfert
Du skal være logget ind for at rate skiver.

Sange
1.  Prison Song  3.23
2.  Needles  3.15
3.  Deer Dance  2.57
4.  Jet Pilot  2.08
5.  2.00
6.  Chop Suey  3.32
7.  Bounce  1.56
8.  Forest  4.02
9.  Atwa  2.58
10.  Science  2.45
11.  Shimmy  1.53
12.  Toxicity  3.40
13.  Psycho  3.47
14.  Aerials (Hidden track : Arto)  3.11
 
Medlemmer
Arto Tuncboyaciyan:  Vocals
Daron Malakian:  Guitar, vocals
John Dolmayan:  Drums
Rick Rubin:  Piano,producer
Serj Tankian:  rolle
Shavo Odadjian:  Bass
Producer:  System Of A Down
Beskrivelse
Trooper Karakter: 9/10

Toxicity var albummet, som sparkede SOAD til tops hvor de i dag må siges at være det mest (kommercielt) succesfulde heavy metal band.

Om det er nu-metal eller ikke er der meget palaver omkring. Jeg mener ikke man kan slå SOAD i hartkorn med de bands, der tegner nu-metal genren. Der er bl.a. ikke den samme grad af hip hop inspiration som hos mange andre. Derimod har SOAD fornøjelige elementer af punk og folklore med en gennemgående melodisk trasy linie.

Pladen består af rigtig mange super tighte riffs, teksterne er stærkt kritiske overfor den amerikanske stat, og det hele bliver leveret med en fandenivoldsk energi.

Numrene er dog noget korte og medlemmerne har tåbelige navne hvilket er pisseirriterende og trækker ned...

1, 6, 9,12 og 14 er topscorerne

2006-01-11 21:34:01

Hoffmeier Opsat: 2006-01-12 17:37:19
HAHAHA.. "Medlemmerne har tåbelige navne".. Det hedder de sgu da.. Men ellers er SOAD kanon! Synes ikke de kan sammenlignes med noget andet jeg lige har hørt. Men fede er de satme!

Trooper Opsat: 2006-01-12 18:38:00
Ja, det ved jeg godt, de er jo fra Armenien. Det er bare træls at skrive ned når man ikke kan huske navnene..
:-)

Severin Opsat: 2006-01-12 19:23:04
Jeg kan sagtens sammenligne dem med f.eks. Dog Fashion Disco. Men ja SOAD er et godt alternative/nu-metal band.

sixxdog Opsat: 2006-01-12 20:10:52
Jeg vidste ikke der fandte gode Nu-Metal bands! Men nu har jeg heller aldrig betragtet SOAD som et sådant.

Severin Opsat: 2006-01-12 20:46:28
Det er der også evig diskussion om de er. Der er dog nogle elementer som fører dem lidt henad vejen, men jeg ville heller ikke betegne dem som nu-metal.

Hoffmeier Opsat: 2006-01-12 21:33:03
Dog Fashion Disco?? Dem må jeg da lige høre en dags tid..

Severin Opsat: 2006-01-12 21:40:27
System of A Down blandet med en anelse hardcore og Mr Bungle-imiteringer, kan man kalde DFD.

Dennis Post Opsat: 2006-01-12 21:58:54
S.O.A.D er sgu´i mine øjne et moderne prog-rock band, og denne plade er et gudeværk! 10/10

Trooper Opsat: 2006-01-12 22:19:47
Gudeværk ja. Prog-rock, nej sgu da! Det er da alt for tungt og hurtigt

Dennis Post Opsat: 2006-01-13 13:28:40
Progressiv er betegnelsen for noget eller nogen i udvikling, så det passer sgu´efterhånden bedre på S.O.A.D end på Dream Theater, der på trods af de laver konge-tråd, mere eller mindre ikke har udviklet sig en skid siden Awake!

The Warrior Opsat: 2006-01-13 13:48:35
HALLO!!! Du VADER på min ligtorn!! Jeg er edderma'me uenig i din udtalelse om DT!!! De har NETOP udviklet sig helt ekstremt siden Awake!! Da de fik Rudess med i '99 (på Scenes from a memeory), skete der fandme ting og sager...Mine favoritter er sammen med "Images & Words" netop noget af det nyere, som førnævnte "Scenes...", men også "Train of Thought" er da fantastisk...Og udviklingen er da i den grad til at få øje på!!

The Warrior Opsat: 2006-01-13 13:56:29
Musik er forresten ikke nødvendigvis progressiv fordi man udvikler sig som kunstner...Der er da masser af kunstnere der udvikler sig, men ikke spiller progressiv musik. I realiteten kunne Richard Ragnwald sagtens være progressiv (det er han så ikke, men...:-)), hvis han udviklede og ændrede sit udtryk hele tiden, men så er det som person og kunstner han er progressiv. Musikken er det jo ikke nødvendigvis...hvis du forstår...

Hoffmeier Opsat: 2006-01-13 14:16:35
Godt formuleret dér, Warrior..

Dennis Post Opsat: 2006-01-13 15:09:03
Ok! here goes... For det første er DT et fedt band jeg på ingen måde forsøger at nedgøre, men jeg mener sgu´ikke det de laver nu ligger milehvidt fra det de lavede i starten af 90´erne. S.O.A.D derimod har for hver plade sprunget et lysår frem, og de laver konstant nye grænser for Rock/Metal genren + de spiller fortrinligt, og de er ikke bange for at vise det! Når jeg mener de er progressive, er det deres musik jeg taler om, og ikke dem som personer! Mht. DT er man mere eller mindre klar over hvad man får når man køber deres nyeste usdspil... klasse musikere der lirer den ondeste tråd af med fabelagtigt overskud+ high pich vokal+ utallige stykker+ og gudeproduktion... men man bliver aldrig rigtigt overrasket, som når S.O.A.D pludseligt drøner fra hard rock til Armensk folkemuzak over i punk for et sekund senere at springe på nakken af en jazz standard og på hovedet ned i en gang grindcore...
Det er det uforudsigelige der gør dem til et progrock band i mine øjne!
...Jeg synes efterhånden DT er blevet for lette at gennemskue..man kan ligsom lugte hvad der skal ske i næste passage :)

sixxdog Opsat: 2006-01-13 15:42:28
Jeg elsker jer allesammen, men Post spiller i det fedeste band..

The Warrior Opsat: 2006-01-13 15:48:32
Jeg tror skam heller ikke du kan finde på at nedgøre åbenlyst talent...Det ligger slet ikke til dig :-), men jeg er altså ikke enig i det med DT...!!
Jeg bliver overrasket HVER gang DT leverer et nyt album. Faktisk også negativt en gang imellem, som da de udgav Falling Into Infinity, 6 Degrees og så den nyeste...Men efter at have hørt dem nogle gange vandt de alligevel, og endte med at blive top dollar albums...
Mht. SOAD skal jeg ikke udtale mig så meget, da jeg ikke har belæg for at gøre det...Om de er progressive, eller bare anderledes, skal jeg lade være usagt, og om de er mere progressive end DT og andre prog navne ved jeg sgu ikke...Men jeg har helt klart respekt for et band der tør gøre det de gør. At jeg så ikke bryder mig særligt om dem er jo så en anden sag, men det har måske netop noget at gøre med, at de har punk og grind elementer i deres musik. Det som jeg bare prøver at sige er, at man ikke nødvendigvis spiller progressiv musik, fordi man laver noget nyt hver gang. Se iøvrigt genre beskrivelserne af prog og prog metal på RN's forside... :-)

Dennis Post Opsat: 2006-01-13 16:06:43
Hej Warrior, det er sgu´dejligt med et langt og nuanceret svar! Nå, hvor kom jeg fra? Jo, jeg mente heller ikke at fordi Birthe Kjær beslutter sig for at udgive en dristig polka-plade, gør det hende til prog..
Jeg tror langt hen ad vejen at det handler om den individuelles fortolkning af hvad der er prog...
Og fordi jeg lige har skrevet lange svære "nørde" ord, bliver jeg vist lige nød til at genvinde noget street-cred sådan her... 1 2 3 Fisse!!!!:D

Dennis Post Opsat: 2006-01-13 16:10:50
Hey Sixxdog! You still da man!!
Når nu jeres spillesteder ovre i Jylland er pisse ligeglade med os, var det så ikke en ide at få din røv til djævleøen den 3.marts? Så gir´jeg sgu´en snaps!
P.S...jeg mente det der med D-skålen :)

Trooper Opsat: 2006-01-13 16:23:30
Prog. eller alt., det er i bund og grund en gang ordkløveri vi har gang i her ikke? Grunden til at jeg har kaldt det for alt. er, at jeg ikke tænker prog. rock når man snakker SOAD, men metal, til tider trash, og da de skiller sig ud må de være alternative

Severin Opsat: 2006-01-13 16:52:38
De 2 sidste SOAD-albums har godt nok været lidt småkedelige må jeg indrømme... Synes de burde tage en kreativ pause.

Dennis Post Opsat: 2006-01-13 17:46:47
What?! De sparker da en kæmpe flodhesterøv!!! Ingen pause tak!!!!

Severin Opsat: 2006-01-13 20:33:14
Jeg mangler bare galskab i deres musik! På Mezmerise kunne jeg lide: "Radio/Video", "Question!" og "Old School Hollywood" og på Hypnotize kunne jeg faktisk kun lide: "Vicinity of Obscenity". Synes deres omkvæd er blevet ALT for sing-a-long-agtige...

Hoffmeier Opsat: 2006-01-14 11:42:47
Severin.. Det er hermed officielt at du ingen smag har, og ikke oftere må poste noget på siden her.. ;-)

Nej, spøg til side.. Jeg kan faktisk godt følge dig lidt. Hypnotize er ikke nær så god som forgængeren, og deres omkvæd kan da til tider kede lidt..

Meeeen, jeg er nu stadig STORFAN!
Håber sgu snart de kommer igen! Det var en kanon fed koncert de spillede i Valby Hallen sidst.

Severin Opsat: 2006-01-14 12:04:04
Tjah... Siger jo heller ikke at SOAD er dårlige. De er ret gode i forhold til, at de er et mainstream-band. Men altså, der er mange andre, som gør det SOAD gør MEGET bedre, synes jeg.
Det fede ved dem, da jeg hørte dem var, at de havde den der galskab i deres lyd og det synes jeg simpelthen ikke de har mere. Ikke fordi, jeg synes de har solgt ud, men de er simpelthen bare blevet trættende at høre på.

Hoffmeier Opsat: 2006-01-14 12:21:07
Korrekt.. En af de fede ting ved dem er de stille passager der pludselig bliver afbrudt af nogle tonsertunge riff, der rammer lytteren som et skovlslag i baghovedet. Og det har de ikke så meget af på den sidste..
Men synes nu også de skal have lov at eksperimentere lidt.

Hoffmeier Opsat: 2006-01-14 12:22:13
He he.. "medlemmerne har tåbelige navne".. Den griner jeg stadig lidt af.. ;-)

Severin Opsat: 2006-01-14 12:22:38
Synes de numrer jeg nævnte fra de 2 sidste er virkelig fede, fordi de ER eksperimenterende. Hvis de skulle ændre noget, så kunne det jo være de skulle få lagt nogle soloer ind, når deres guitarist efter sigende skulle være ret talentfuld.

Hoffmeier Opsat: 2006-01-14 12:25:12
"Question" fra Mezmerize er virkelig for fed! Kan ikke rigtig blive enig med mig selv om, hvilket track jeg bedst kan li' fra den skive, for jeg synes alle sangene har noget at byde på. Men "Cigaro" er heller ikke at kaste en lagkage efter. Der er satme knald på!

Er der nogen der lægger Mezmerize op her på siden? Ellers gør jeg det sgu..

Dennis Post Opsat: 2006-01-14 12:31:40
..Do that! ...så smider jeg Hypnotize på en gang i næste uge!!

Hoffmeier Opsat: 2006-01-14 12:33:59
Okay, gør det senere..

Severin Opsat: 2006-01-14 12:45:19
Så smider jeg Steal This Album og System of a Down på, som er de bedste udgivelser fra dem IMO

Dennis Post Opsat: 2006-01-15 11:21:31
Go´stil!,, men om det er de bedste er jeg nok ikke enig i....

Severin Opsat: 2006-01-15 19:29:22
Tjah så'n er det jo :)

The artist Formerly known as Brian ;-) Opsat: 2006-01-16 08:44:40
Kan absolut ikke fordrage denne skive, den nye er derimod kanon

Hoffmeier Opsat: 2006-10-15 15:47:55
Dennis Post, hvor bliver anmeldelsen af Hypnotize af?
Det er nogle lange uger du holder dig!
;-)

Whitesnake Opsat: 2007-02-15 09:16:33
Haha er det kun mig, der synes, at det her band stinker? Efter min mening findes der andre metalbands (er så først kun lige ved at opdage metalgenren så småt) med bedre lyd, klart bedre sanger og ikke mindst bedre lyrik. Selvom der er mange fede riffs i deres musik, så hellere noget Last Tribe, hvor guitaristen også brillierer med mange små detaljer. Eller er det bare mig, den er gal med haha?

Motley Opsat: 2007-02-15 12:18:49
Nej jeg hader dem også!!!!! Lorte NU BREED floskel band - håber de går samme vej som Kurt Cobain og alle andre lorte bands i samme genre!!!

DØØØ!
DØØØ!
DØØØ!
DØØØ!

Hoffmeier Opsat: 2007-02-15 16:27:31
Nu-metal er det nu ikke 100 %..
Nu burde jeg vel tage det i stiv arm, når nogen sviner et af mine ynglingsbands til, også efter mit nylige angreb mod Pretty Boy Floyd..

..MEN DET GØR JEG IKKE!!!
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRG"%¤´´ DØ, GLIDECREMES BRUGERE!!!!! AAAARGG (Vild skyden omkring med en Uzi!)

Pust... Det må i undskylde, gutter, men jeg har gået for længe uden at have en ordentlig brandert på! Det bliver jeg lidt pirrelig af ;o)
Og jeg har været nødt til at melde afbud til Starrats koncerten i aften.. Men jeg åbner en halv liter Budweiser og skåler fra Odense, så tænk på mig.....

Motley Opsat: 2007-02-15 23:51:10
At man kan kalde dette for sit yndlingsband må vel skyldes at man ikke er ældre end 15 år......Andre grunde ku jeg ikke forstå

AOR genren er heller ikke min stærke side...men det har intet med PBF at gøre

Hoffmeier Opsat: 2007-02-16 07:16:30
Lige mit yndlingsband #1 er det nu ikke, men et af dem. Der er et eller andet vildt over deres velspillede musik som lige rammer plet hos mig. Jeg så dem i Valbyhallen sidst de gæstede Danmark, og der var såmænd ikke kun 15-16 årige knægte inde og se dem.

Jeg indrømmer at der er nogle sange imellem, der tangerer NU-Metal, men som en overordnet helhed mener jeg nu stadig at det ikke er NU-Metal. Jeg synes i hvert fald de har deres egen stil.

KimG Opsat: 2007-02-16 08:58:54
Jeg er måske ikke den rette til at vurdere S.O.A.D., da jeg ikke har hørt andet med dem, end de sange der bliver spillet på VH1 osv. MEN jeg vil da nok mene at de er MEGET originale - på den gode måde. Det jeg har hørt er i hvert fald meget unikt, så kan man lide det eller ej, men jeg kan ikke komme i tanke om andre bands, der lyder på den måde. Både deres stil-skifter inde i en enkelt sang, deres georgiske folke-musik og polka inspiration er ikke ligefrem voldsomt udbredt...

Whitesnake Opsat: 2007-02-16 09:17:51
Ja det kan jo godt være originalt og alligevel lyde rigtig skidt, hvilket jeg synes er tilfældet her. Som Warrior og Motley antyder så er det stilen og lyden (punk og grindcore), den er gal med. Og så kunne jeg godt have ønsket mig en sanger, der skreg mindre og sang mere, men det er nok fordi, jeg er for påvirket af den melodiske rock.

Hoffmeier Opsat: 2007-02-16 10:53:32
...deres georgiske folke-musik og polka inspiration er ikke ligefrem voldsomt udbredt...

HA HA HA...

Punk og grind?? Tja, måske, og dog.. Der er fart over feltet, men Grind har det med at flyde ud i ét stort rod, hvorimod d'herrer her har fuldstændig styr på det hele. Musikalsk er jeg helt solgt her, men jeg giver dig ret i, at forsangeren måske skriger lidt mere end han synger. Hvis du/i kun har hørt deres hits fra radioen/VH1 eller øMtv, burde i måske prøve at lade tvivlen komme dem til gode, og prøve med et af deres albums?? Jeg kan varmt anbefale Mezmerize, som klart har de bedste kompositioner. På deres hjemmeside kan man sikkert også høre lidt af deres musik: http://www.systemofadown.com/

Whitesnake Opsat: 2007-02-16 11:16:50
Jeg har hørt hele dette album, og lyden, stemmen og stilen tiltaler mig ikke. Derfor er det jo helt fint, at du (og andre) kan lide det. Jeg ved ikke, hvorfor jeg lige havde behov for at komme ud med mit negative syn på dette band. Sommetider er det bare svært at holde sådan noget inde hehe.

Hoffmeier Opsat: 2007-02-16 14:01:28
Jamen vi lever heller ikke i Congo, så bare ud med det, White.. Jeg ka' ta' det!

10 Skala

Du skal være logget ind for at kommentere albums.