www.rocknation.dk
Bands:  A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z - #S
DEMO´S - DIV
MENU
START
SENESTE KOMMENTARER
NYE ALBUMS
DVD
TOP 100
TOP ANMELDERE
ÅRSTAL
EVENTS
SØG
LINKS

Du skal være logget på for at anmelde skiver.
Judas Priest : Nostradamus. Album Cover
Informationer
Band:  Judas Priest
Titel:  Nostradamus
År:  2008
Genre:  Heavy Metal
Land:  England
Bruger rating
Rating: 7
Stemmer: 7

7 -=MP=-				  
				  
	
4 bcd				  
				  
	
8 Jettfever				  
				  
	
9 Lotus				  
				  
	
7 Ratt				  
				  
	
8 Scandinavia				  
				  
	
6 Sleazy Dane
Du skal være logget ind for at rate skiver.

Sange
CD 1
1.  Dawn Of Creation 
2.  Prophecy 
3.  Awakening 
4.  Revelations 
5.  The Four Horsemen 
6.  War 
7.  Pestilence And Plague 
8.  Death 
9.  Peace 
10.  Conquest 
11.  Lost Love 
12.  Persecution 
CD 2
13.  Solitude 
14.  Exiled 
15.  Alone 
16.  Shadows In Flame 
17.  Visions 
18.  Hope 
19.  New beginning 
20.  Calm Before The Storm 
21.  Nostradamus 
22.  Future Of Mankind 
23.  End 
 
Medlemmer
Glenn Tipton:  Guitars, Synthezised Guitars
Ian Hill:  Bas
KK Downing:  Guitars, Synthezised Guitars
Rob Halford:  Vocals
Scott Travis:  Trommer
Beskrivelse
Muddley Karakter: 8/10

Storslået produktion og masser af stemning.
Elskere ag Præsterne fra 80'erne skal nok lige lytte lidt før de køber den, for der er sgu' gået lidt theater i den for metal guderne.

Her er syntheziser og violiner og orkesterlyde.

Klart en fed skive, men er næsten sikker på at denne vil dele Priest lejren op i 2 dele.
Stilmæssigt er de gået ned i tempo og der er ikke megen 'vrede' som på Painkiller. Jeg giver den et 8 tal, da jeg lige skal tæske den igennem de næste dage.

Der er også nogle passager hvor hans stemme ikke når op og rammer, men når alt kommer til alt et spændende første gennemlyt.






2008-06-14 10:35:07
Jettfever Opsat: 2008-06-14 11:39:44
Nu har Ian Hill jo aldrig spillet meget mere en én tone, så ikke det store tab! - men Scott Travis skal ikke glemmes :D

For lige at komme med lidt kritik, så ved jeg ikke lige hvor meget man kan bruge en anmeldelse baseret på en enkelt gennemlytning til. Men ok, der skal vel nok komme flere opfølgende kommentarer, hvis jeg ellers kender Muddley ret når det kommer til Priest.

Muddley Opsat: 2008-06-14 11:57:38
Hvor faen er de blavet af.

Jeg havde påført dem, men et eller andet må være gået galt.

jeg har hørt flere af numrene, dda en promo har cirkuleret på nettet i flere uger, Det var en 9 track demo, så jeg er ikke heeelt blank på albummet.
Ian Hill-Bas
Scott Travis-trommer.


Jettfever Opsat: 2008-06-14 13:42:18
Er faktisk overrasket over at du er så positivt indstillet overfor den allerede - det pirrer min nysgerrighed...

Scandinavia Opsat: 2008-06-14 17:44:08
Den er købt og bestilt, men så skuer mit øje en promoanmeldelse. Well, den går an :) - Det er jo trods alt guderne her er tale om. Glæder mig sgu' til at høre hvad det hele drejer sig om. Titelnummeret som åbnede deres optråden i Sverige, var... Hvad ska' man sige?... Speciel? :)

sixxdog Opsat: 2008-06-14 23:58:42
Well, coveret er fedt. Den må jeg ha' på LP

Muddley Opsat: 2008-06-15 07:33:11
ok, min anmeldelse var rmest ment som en advarsel mod at købe dette udspil i forventning om at købe en 'Old School' Judas Priest cd.

Nåmen den er nu blevet tygget mere igennem.

Min karakter står fast på 8/10 med vandret pil.

Jeg kan godt lide at Judas Priest ikke som andre bands laver det samme som de gjorde som eksempelvis i 1987. :-)

Det der generer mig er de op hold der opdtår ved at næsten hvert andet nummer er en passage/indledning til næste nummer, og som ofte er akustisk, eller med Rob Halford som noget ballade pompøst agtigt. Noget minder som en mellemting mellem Enya og Pink Floyd.
Forstår godt at det er risikoen ved at købe et koncept album, men jeg ved med mig selv at jeg kimmer ikke til at elske dette som eksempelvis Painkiller.

Nåmen her er så en dybere gennemgang af numrene.

Dawn Of Creation.
Lang intro, som er ok. Minder måske lidt om noget Savatage kunne have begået i deres ' Pompøse' periode.

Prophecy
Ahh tænker man, fedt at høre JP ii storform. Godt drive og tungt tungt guitarspil. Tegner godt for videre gennemlytning.

Awakening
En akustisk overgang til næste nummer. So far so good.

Revelations.
Godt drive og hårdtpunpet guitarspil. desværre ledsaget af generende orkesterlyde. Masser af FEDT guitarspil midt i nummeret. bedste nummer indtil videre. Mod slutningen virker orkesterlydene ikke så slemme som i starten.

The Four Horsemen
Et ligegyldigt nummer på 1:35 hvor Rob H messer sig igennem en masse tekst sammen med englekor og et kirkeorgel.

War.
Stor pompøst og primært bestående af 'orkesterlyde' som pauker, trommer trompeter og andet. Ikke specielt lækkert for Metal guderne synes jeg.

Sands Of Time.
2:36 minutters nummer bestående af lidt stortromme og lidt akustisk musik, samt Rob H, pompøst syngende og Wings Of Change. Ligegyldigt i min verden, men sikkert vigtigt for konceptet og historien. men som overgang til nummeret Pestillence & Plague er det genialt. Dette er et mere typisk JP nummer. Ikke specielt godt,men heller ikke dårligt.

Death.
Ok et nummer på 7:33 der hedder død. Nu starter det tænker jeg.
Her går der totalt Black Sabbath i den.
Fedt nummer som er tonsetungt. Mod slutningen skruer de meget op for tempoet og Downing & Tipton slår sig løs. Endelig noget der får mig til af tænke på at finde luftguitaren frem.

Peace.
Ja tak for kaffe, nu blev der sgu stille. Igen et stille nummer på 2 min som desværre bryder den stemning jeg var ved at komme i. Men en flot overgang til næste nummer.

Conquest.
Igen er guitarerne i front og det er dejligt. God solo og flere gode momenter.

Lost love.
Flot ballade som dog fiser lige igennem og er glemt så snart nummeret slutter.

Persecution.
YES, så sparkes der RØV. Fuld rulle og guitarerne i knæhøjde. Kanon nummer som hvis de havde udeladt orkesterlydene, ville være et af JP's bedste i mange år. Fedt drive og suverænt guitarspil.
Lidt ala Painkiller men med en meget 'rundere' produktion. Medsolo på solo på solo. Kanon afslutning.

Disc coming up.

























Muddley Opsat: 2008-06-15 07:51:44
Disc 2

Solitude.
igen et langt intro til et nummer.

Exiled
Hmmm, dette kunne Evanescence have udgivet. Violiner og tordentrommer er stort set hvad dette nummer består af.

Alone. 07:50
Et nummer som sikkert vil blive bedre ved flere gennemlytniniger. det starter flot med lildt akustisk guitar og hvor Rob synger flot, derefter bliver der TUNGT. her er godt guitarsil og lidt flotte soloer. Både akustiske og elektriske.
Shadows In The Flame.
Stille intro som lyder meget som flere af de andre numre før nævnt.

Visions.
Visions er nævnt på coveret som et af de stærke numre.
Hmm IKKE enig, det holdes i et irriterende tempo. det dårligste endnu.

Hope.
Kedeligt intro nummer.

New Beginnings.
Stort pompøst nummer, hvor Rob krænger sjælen ud og nummeret er såmænd ok, men hurtig glemt.

Calm Before The Storm.
Puuuh, endnu et langt intro. De trækker sgu' søm ud at lytte til. Uden dermed at si´ge at det ikke er flot nok. Det erbare irriterende med disse ophold i 'Rocken'

Nostradamus.

YES, så bliver man endelig losset i nødderne og Rob brøler som en løve til atstarte med og der går Painkiller i iden. Absolut et FEDT nummer som er et af de bedste jeg har hørt i LANG tid fra præsterne. Klart et nummer som vil passe til koncerter og luftguitar.

Future Of Mankind
Så sluttes der af med et 0800 minutters langt nummer som er tungt som en sømands klokker efter 6 mdr på søen.
MEGA lang solo og dette er måske et af de bedste numre. En værdig afslutning på et album der hænger godt sammen fra begyndelsen til slutningen.

Spørgsmålet er bare om man kan lidt koncept albums og i længden synes det er OK med alle mellemspillene, introerne og alt andet som i min verden er uvenkommende.

Men det er jo min mening, og jeg er absolut ikke vild med konceptalbums, da det er for meget fyld.

Denne cd er fyldt med fyld, men også fyldt med fede momenter og præsterne er tilbage. det er dejligt.

Den kan dog ikke snige sig op på mere end 8/10 herfra.

Hilsen Muddley.
















Schenker/Dio Opsat: 2008-06-15 08:33:35
Fin gennegang af skiven, som tilsyneladende er blevet som jeg havde frygtet.
Jeg hader koncept-skiver. Alt det fyld er kun til at blive irriteret over. Jeg har endnu kun hørt skiven i 30 sek. lydklip, men din beskrivelse svarer præcis til det indtryk jeg fik - med den tilføjelse, at Rob's stemme lyder smadret, og langt fra tidligere tiders klasse.
Jeg ville nok give en endnu lavere karakter. Det har også betydet at jeg har tøvet med at anskaffe den. Jeg er bange for at den hos mig ender som støvsamler...

Ratt Opsat: 2008-06-15 08:46:38
Kunne måske godt finde på a købe den, hvis jeg en dag finder til 40 - 50 kr som ny, ellers ikke, jeg ved bare at den vil skuffe mig fælt ;-/

Scandinavia Opsat: 2008-06-15 09:00:13
Ja, og jeg er jo så i den heldige situation, at alt med JUDAS PRIEST bare SKAL ejes samt, at konceptalbums er noget af det bedste du kan byde mig! Jeg glæder mig sgu til Mandag.

Jettfever Opsat: 2008-06-15 10:30:28
Tak for gennemgangen Muddley!

Syntes dog stadig at der er tonsvis af advarselslamper der lyser oveni knolden på mig...meen, den skal da høres på et tidspunkt.

Jettfever Opsat: 2008-06-16 09:30:15
The Priest Is Back!!!
=====================

Jamen jøsses da, det her havde jeg sgu ikke set komme. Havde næsten opgivet albummet på forhånd, men efter Muddley's gennemgang blev jeg sgu lige nødt til at snyde mig til en gennemlytning, for at få stillet nysgerrigheden og finde ud af om det er et album der skal købes. Og jeg skal da lige love for at alle mine bange anelser pænt er sendt over i skammekrogen - hold da ferie hvor er Priest mere levende end i mange, mange år.

Dette er ikke en skive hvor enkeltnumre konstant bliver afbrudt af introer, mellemspil etc. - Nej, dette er et velsammenhængende, stort opsat og genialt udført konceptalbum, der på intet tidspunkt bliver kedeligt. Havde aldrig...ALDRIG! troet at Judas Priest kunne levere en sådan skive, men det gør de og det overbevisende som ind i helvede.

Dette er Priest som du aldrig har hørt dem før - masser af keyboards, orkestration og nye ideer og ikke bare et sammensurium af tidligere Priest-plader, som jeg frygtede. Dette er et nyskabende, vitalt, energisk, afvekslende, dynamisk og helt igennem fantastisk album - i den grad et genfødt Judas Priest, der her leverer deres bedste materiale i i hvert fald 18 år - måske længere!

Og for helvede der er mange fede numre. "The Prophecy" starter skiven med et highlight. Jeg elsker allerede nu "Revelations", selvom det tydeligvist er et nummer der vil udfolde sig yderligere ved flere gennemlytninger. "Pestilence and Plague" er en øjeblikkelig vinder - Fantastisk drive og dynamik og et fandens organisk og levende trommespil fra Scott Travis. Halford synger endda kvædet på italiensk her (hvis ellers mit sprogøre ikke snyder mig fuldstændigt) og gør det overbevisende. "Death" - tungt som bare fanden og overraskende godt, trods at det lød røvkedeligt på Sweden Rock. Syntes i øvrigt at "Visions" er et svinefedt nummer - Igen, meget anderledes end hvad Priest tidligere har lavet - men for helvede da, det fungerer da i den grad.

Men utroligt så afvekslende og alligevel sammenhængende albummet er hele vejen igennem. Lige fra 'lige-til-kæben' Priest metal i det headbangende titelnummer, over østerlandsk inspiraition i "Conquest" og ballader som "Lost Love", til store episke udladninger som "Revelations" og "Future Of Mankind". Jeg ligger og raller på gulvet her - havde ikke troet dette muligt og jeg æder med glæde alle mine bange anelser igen. Intet mindre end en hjørnesten i bandets katalog allerede.

Fuck, jeg glæder mig til at skamlytte denne skive i det næste lange stykke tid! Er stadig helt målløs over denne plade - der røg jeg sgu på røven. Fedt at nogle af de gamle garder stadig kan tage selvsamme legemsdel på én.

Nu er det bare ud og investere i årets album 2008!

Scandinavia Opsat: 2008-06-16 13:12:47
Lyder SATME godt!! Lige hvad jeg havde håbet på... Nu glæder jeg mig bare afsindigt til posten banker på!!

Jettfever Opsat: 2008-06-16 17:52:41
Det kan du roligt gøre - skal også lige ha bestilt 2CD deluxe udgaven!

Scandinavia Opsat: 2008-06-17 08:20:53
Hvad er der egt. specielt ved den bog man får med i deluxe udgaven?? Er det billeder, tekst eller hvordan hænger det sammen? Jeg har nemlig kun bestilt den ordinære udgave...

Jettfever Opsat: 2008-06-17 08:30:55
Tror egentlig ikke der er noget specielt ved den - måske større end den normale booklet? 48 sider i hvert fald i hardcover bogformat.

Ærgeligt at bonusnumrene kun er indkluderet i den dyre 2CD+3LP udgave (selvom de ikke virker så spændende)



Steal Opsat: 2008-06-17 14:28:18
Jeg har købt standard udgaven af den simple grund, at den passer ind i min cd reol. Havde måske valgt luxusudgaven hvis der havde været bonus numre på.
Er iøvrigt positivt overrasket over musikken efter første spin

Muddley Opsat: 2008-06-17 17:31:24
Puuuh.Gjorde en stor fejl idag.
Lyttede til Angel og Painkiller.
For derefter at smide denne på.Fejl, for den rykker ikke i samme stil.

Hmmmm. Giver klart præsterne en større chance end dette,men mod gudepladerne holder den ikke.

Metalfan Opsat: 2008-06-17 17:40:16
Er den virkelig så slem??

KimG Opsat: 2008-06-18 17:29:08
Jeg er netop kommet hjem med Deluxe-udgaven til 230kr og IMO er den absolut de ekstra 80kr værd.
Selve bogen er 15*21cm og indeholder 48 sider med Notstradamus-agtige tegninger, der passer til hvert nummer - som collector's item er den i hvert fald lige noget, der falder i min smag. Og jeg overvejer seriøst OGSÅ at investere i Super Deluxe-udgaven med de 3 LP'er...

Scandinavia Opsat: 2008-06-19 07:40:51
Kunne være jeg også skulle investere i deluxeudgaven...

Jeg er nemlig splittet!!

Har lyttet albummet intensivt igennem 2,5 gang nu og jeg leder stadig efter alt det fede... Det er selvf. PRIEST og dermed også et kvalitetsstempel i navnet, men for filen da, hvor mangler her up-tempo, synes jeg. Det der så kompenserer lidt, er de fede stemninger i numrene, især med det storladne keyboard (som vist nok blir' spillet af Don Airey!) - Altså, så er det et meget stemningsfuldt album. Kunne bare SÅ godt tænke mig, at al denne fede stemning gik hånd i hånd med typisk PRIEST-aggression. Men nej.

Iøvrigt synes jeg heller ik' konceptet er halvt så godt skrevet, som det ellers er kørt op til. At de vælger at beskæftige sig med Michel de Notredame's liv, fremfor hans profetier og derved associerer til deres egen karriere, er selvf. et bevidst valg, men sikke da et kedeligt valg. I flere af sangene mister man simpelthen tråden og skal selv gætte sig til hvad sangene har med Nostradamus at gøre. Ja, måske det bare er min hjerneaktivitet der svigter mig, men mangler SERIØST, at Rob tager mig ved hånden og leder mig igennem albummet.

Stilen er interessant, da de i flere numre, ud af det blå, drager paralleller til pre-1980 PRIEST, blandet med flere melodier der kom frem omkring "Ram It Down". Iøvrigt går der totalt grænsesprængning i den, når CD2 kører. Her går det helt over gevind med at finde på nye stemninger for PRIEST - Udemærket, men næppe noget de får nye fans på!

Albummet skal helt klart dyrkes mere, før jeg afgiver en karakter, men indtil videre sidder jeg tilbage med en mild form for skuffelse.

Scandinavia Opsat: 2008-06-19 07:42:33
... Iøvrigt enig med Muddley omkring Rob's vokale mangler. Man sidder i flere numre og nærmest tripper med tæerne, afventende at han skal gå op i falset, men sker det?? Njet.

Jettfever Opsat: 2008-06-19 09:19:28
Ja, forventningens glæde er oftest den største. Men nogle gange kan overraskelsens glæde være større, hvis man f.eks. som mig overhovedet ikke havde nogle forventninger til albummet - snarere tværtimod.

Syntes det er fedt at Priest ikke bare fortsætter med at træde metalliske dødvande, men tydeligvist udvider deres musikalske horisont.

Syntes også netop det er fedt at Halford holder sig stort set helt fra falsetten, for han har tydeligvist ikke vokalen til det længere. Dette beviste han jo endnu en gang på Sweden Rock, hvor samtligeg numre var kørt en oktav eller to ned og når han endelig prøvede på highpitch, så minder det mest af alt om hæse kvæk. Hans normale vokal er til gengæld stadig ganske god, så fedt at han holder sig til den på Nostradamus.

bcd Opsat: 2008-06-19 10:46:24
Far er skuffet, meget skuffet.

Er næsten enig med "Steffen Jungersen"
http://musik.bt.dk/index.php?id=1501

Scandinavia Opsat: 2008-06-19 11:21:27
Her nagler han den meget godt, ham Jungersen:


"...Men det værste er næsten og som nævnt – musikken ellers upåagtet – at det hér lyder træt, godt gammeldags torsketræt, og dét fra et band, som har fundet det besværet værd at 'begave' verden med et dobbeltalbum! "

Der spores netop STOR træthed i deres riffs (lige med undtagelse af den geniale "Nostradamus", som desværre er placeret som næstsidste nummer!!)

Sonny Opsat: 2008-06-19 12:19:13
Kan se der er fornyet interesse for dinosuerne i Priest. I mine ører toppede de med "Painkiller"- og derefter har det mere eller mindre handlet om hvorvidt Halford er til mænd eller kvinder... "Nostradamus" er et fuldstændig ligegyldigt album fra et band der VAR...

Scandinavia Opsat: 2008-06-20 12:01:48
Har du lyttet til skiven??

Jeg er nemlig på vej til at "æde" albummet... Her, efter 4-5 gennemlytninger, går det betydeligt bedre med fordøjelsen! Alle de andre gennemlytninger har været med coveret i hånden og teksterne flimrende for øjnene. Nu gider jeg ik' læse de halvdårlige tekster længere og lytter blot. Tænk, det gjorde faktisk albummet en del lettere at sluge.

Jeg vil ik' afgive karakter endnu, men det blir' langsomt bedre og bedre.

Sleazy Dane Opsat: 2008-06-22 14:16:08
Har desværre bange anelser mht. denne skive, men nu har jeg bestilt den. På et eller andet tidspunkt skal jeg jo ha' den hørt. Håber at den kan overraske mig positivt.

Fik også lige bestilt den nye Mötley Crüe. Den har jeg til gengæld store forhåbninger til, så her er jeg bange for at blive skuffet.

Det er sgu da heller ikke nemt ;-)

The Warrior Opsat: 2008-06-25 06:16:30
"Det er sgu da heller ikke nemt ;-)"

He he...nej, og det er sikkert heller ikke nemt at være et gammelt hæderkronet band, som hver gang de udgiver et nyt album i den grad bliver målt oppefra og ned af en gigantisk skare af fanatiske og meget kritiske fans :-)
Er ikke selv særlig meget til Judas Priest og i særdeleshed heller ikke Mötley Crüe, men ingen tvivl om at det MÅ være svært. Hver gang de forsøger at lave noget nyt og/eller anderledes vil der vel altid være en masse der hænger fast i de gode gamle albums, og som vil have svært ved at kapere det, hvis det er alt for anderledes i forhold til hvad man kender bandet for.
Sådan er det bare.
Jeg snakkede med en kammerat i går, som iøvrigt heller ikke er den store JP fan. Han var faktisk ganske begejstret, og synes faktisk det er noget af det bedste han har hørt fra deres side. Snakkede nogen om progressive tendenser, men det kan selvfølgelig være fordi det er et konceptalbum. Det pirrede så MIN nysgerrighed, så han lovede at jeg skulle få lov at teste den ganske snart. Så det ser jeg frem til :-)

Scandinavia Opsat: 2008-06-25 07:58:28
Jeg har lavet tricket med at gennemlytte albummet i min bil! Jeg har ca. 45 min. kørsel til arbejde og selvom denne CD gør, at jeg cruiser omkring de 55 på motorvejen, så har jeg - trods alt - lært at holde af skiven nu. :)

Langt fra deres bedste album til dato, men dog en værdig "nyhed" fra de gamle dinosaurer.

Lad dog endelig vær' med at følge med i teksten. Nyd blot musikken!

The Warrior Opsat: 2008-06-25 08:25:29
He he...Har altid været inderligt ligeglad med tekster :-)
Dog med få undtagelser...

The Warrior Opsat: 2008-06-27 07:53:42
Så er den lyttet næsten helt igennem. Da jeg ikke er nået helt igennem og da jeg kun har hørt det jeg har hørt en gang, er det selvfølgelig for tidligt at bedømme pladen.
Meeen, en lille fornemmelse har jeg da fået, og jeg er sgu sådan lidt on and off på den.
Jeg kan faktisk godt lide de småprogressive tendenser der er at spore, den store lyd osv., og jeg har ingen problemer med den manglende falset (som jeg egentlig aldrig har været så vild med, hvilket måske er en af grundene til at jeg ikke har været decideret fan af JP).
Synes bestemt de har forsøgt at gøre sig umage med at lave et flot album.
Spørgsmålet er så om det er lykkedes eller ej. Og det er nok for tidligt at bedømme, udfra kun en gennemlytning. Umiddelbart synes jeg det lyder interessant, og den skal udforskes noget mere.
På minus siden synes jeg de virker lidt gumpe-tunge. Ind imellem synes jeg det slæber sig lidt afsted, og jeg synes godt jeg kan fornemme noget metaltræthed.
Nå, men det kan være albummet åbner sig noget mere hen ad vejen, som det bla. har gjort for Scand...

Men jeg synes det er friskt nok, at et band som JP i den grad laver noget der er anderledes i forhold til hvad man er vandt til. Det fortjener lidt udforskning :-)

...og nej, jeg har IKKE lyttet til teksterne :-)

Scandinavia Opsat: 2008-06-27 09:40:52
:)

Nu ska' det også siges, at teksterne ik' er decideret dårlige, bare ik' lige som jeg havde forventet dem...

Scandinavia Opsat: 2008-06-28 15:31:15
Så ligger albummet sgu' nr. 3 på de kroatiske hitlister! DK ka' ik' reklamere med mere end en 17. plads, hvilket vel også er okay for et Metal album. Sverige har dog albummet som nr. 5!

Lotus Opsat: 2008-06-29 17:26:26
Åh, der er så mange ting, jeg ikke forstår i denne Verden. Nostradamus har delt Priest-fans i to lejre.
Dette er et storslået album, og jeg er totalt uforstående overfor Steffen Jungersen på BT, som jeg dog normalt er ret enig med. En ikke navngiven 'mjo' fra gratisavisen Urban, bruger hele 37 på anmeldelsen, og kalder udspillet 'håbløs plat'. Er dette et eksempel på en weekend-klaverbokser, der ikke fanger det store billede? Dette album deler fansene i 2. Jeg hører til den skare, der ser dette som et absolut mesterværk. Sangene og mellemspillene er stort sat op og fremragende producerede. Det strækker metal-genren. Skiverne (for det er jo et dobbeltalbum) har kørt uden afbrydelse i 20 timer nu, og det gror på mig hele tiden. Super Priest!! Metal-guderne er tilbage for første helhjertede gang siden Painkiller.

Lotus Opsat: 2008-06-29 17:27:22
Der skulle så have stået: En ikke navngiven 'mjo' fra gratisavisen Urban, bruger hele 37 ORD på anmeldelsen, og kalder udspillet 'håbløs plat'.

Lotus Opsat: 2008-06-29 17:36:43
Der skulle så have stået: En ikke navngiven 'mjo' fra gratisavisen Urban, bruger hele 37 ORD på anmeldelsen, og kalder udspillet 'håbløs plat'.

Sleazy Dane Opsat: 2008-07-01 20:39:49
Efter 1. gennemlytning er jeg ikke vildt imponeret. Man skal jo sætte en halv eftermiddag af for at nå igennem albummet.

Enkelte numre rykker dog allerede meget godt, så håber at det udvikler sig når jeg får hørt den niget mere.
"Prophecy", "Conquest", "Nostradamus" og især "Alone" lyder sgu lovende.

Sleazy Dane Opsat: 2008-07-07 11:56:49
Synes stadig at dette album er urimeligt langt. Nogle af numrene ku' jeg personligt godt undvære. Synes generalt at det er irreterende, når der skal være en intro til stort set hvert nummer. Heldigvis er det ikke så slemt, som f.eks Manowar's nyeste udspil. På Nostradamus fungerer et par af introerne faktisk meget godt.

Har efterhånden fået hørt det igennem en del gange og synes også at der er mange stærke numre. "Conquest" og "Alone" er nok det bedste jeg har hørt fra Judas Priest siden Painkiller.

Havde bestemt ikke de store forventninger til Nostradamus, så er faktisk positivt overrasket over at de stadig kan overraske.

Ratt Opsat: 2008-07-08 10:38:24
Hvorfor fanden står RH med bukket
hovede når han står på scenen og synger, han gør det næsten hele tiden, det er for irriterene at glo på..Selvom jeg er en meget stor fan af JP er det ikke til at holde ud hahaha...

Jettfever Opsat: 2008-07-08 11:53:46
Efter sigende fordi den gamle mand bliver nødt til at følge med i teksterne...sørgeligt!

Muddley Opsat: 2008-07-08 19:07:26
Det kunne han så heller ikke i 88/90.
Har set JP flere gange og han har altid stået på den måde, de gange jeg har set dem

http://www.youtube.com/watch?v=GveGqk5N8Vc

http://www.youtube.com/watch?v=v8yR_dVrHfQ

Såååå Jett hvor har du det fra??

Jeg tror snarere han leder efter småmønter. Lidt som Dronning Ingrid gjorde. ;-)

Fabstar Opsat: 2008-07-08 20:44:15
Hold op hvor er deluxe vinyludgaven en kæmpe moppedreng af en boks, og så koster den næsten 500 dask. Ved nogen om den vil udkomme i en almindelig vinyludgave uden alt det ekstra-ekstra?

Muddley Opsat: 2008-07-08 21:10:25
Nope.
Ved det ikke. men forhør dig eventuelt hos Rockuglen. Så den der sidste uge.

Fabstar Opsat: 2008-07-09 11:47:24
Missede desværre Judas Priest på Roskilde. Der er ofte svære valg at træffe, og jeg valgte at tilfredsstille min soul-interesse og høre Solomon Burke på samme tid som Priest. Svært svært valg, de er jo gamle og man ved jo ikke om nogen af dem turnéer for sidste gang.

Jeg styrtede dog over mod Orange efter Burke-koncerten, hvor jeg nåede et ekstranummer, og stemningen lod til at være enorm.

Muddley Opsat: 2008-08-01 09:15:25
Damn. Jeg har lige gennemlyttet en del af denne udgivelse, og det holder bare ikke.
Det fedeste Heavy Metal band reducerer sig selv til et gumpetungt damplokomotiv, som aldrig kommer igang.
Jeg elsker JP, men min karakter falder til 7/10. Det er simpelthen for sløvt det her.

Schenker/Dio Opsat: 2008-08-01 11:34:31
Trods bange anelser købte jeg for et par uger siden denne CD - for det er jo Judas Priest! Jeg mener: Hvor dårligt kan det være?
Jeg har lyttet og lyttet, men jeg kommer bare ikke op at ringe over denne skive. Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor fed en CD det kunne have været, hvis de havde skåret alt fyldet og de ringeste af de "rigtige" sange væk. Så var vi endt med en ca. 45 min. lang CD af udmærket standard. Men denne her tør jeg simpelthen ikke at høre i bilen mere - jeg er bange for at falde i søvn ved rattet! ;-)

Scandinavia Opsat: 2008-08-01 11:35:38
He He :)

Muddley Opsat: 2008-08-01 12:41:25
Det beskriver udmærket hvad jeg føler angående denne skive.
Jeg har forsøgt og forsøgt, men kan simpelthen ikke få hul på hvorfor de har udgivet dette.



Æ mann Opsat: 2008-12-11 17:54:41
Fabstar , cheer up;) der er jo Priest Feast i Horsens d.3 marts,
JUDAS PRIEST
MEGADETH
TESTAMENT ;)

400 kr. Come on lads' its gonna be a gas!

Jettfever Opsat: 2009-01-11 11:40:36
Syntes stadigvæk klart at skiven holder - lang ja, en lille smule fyld - men der er fandme også meget fedt metal at komme efter.

-=MP=- Opsat: 2010-05-02 05:58:39
Synes det er ok at Judas prøver noget nyt, men mener bare at her er alt for meget fyld.
Her er for mange midttempo sange, hvor jeg savner at de kommer frem og viser tænder (altså hvis de har nogen tilbage).
Jeg ved godt at de ikke laver en "Painkiller 2" men kan de så ikke lave en "Turbo 2" nu når Rob for længst er sprunget ud af skabet.

Muddley Opsat: 2010-05-02 08:00:18
Du har delvis ret Martin.
Det er et skidt udspil.
Synes at forgængeren er ret fed.
Men at de skulle udgive Turbo 2...........NO WAY. Det er den mest bovlamme pop skive de nogensinde har udgivet.

Ratt Opsat: 2010-05-02 08:39:05
For mig er der no doubt Nostradamus er ikke som vi kender JP, dertil er den altfor skuffende og jeg anser den som den aller dårligste de har lavet. Jeg kan li' alle skiver med JP, men denne er den svageste. Jeg er holdt op med at ha de store forventninger til heavy metal kongeren..Men jeg håber !!!!

Scandinavia Opsat: 2010-05-02 13:41:22
Tja, jeg er stadig splittet. En sjælden gang hvor jeg får lyst til en ordentlig omgang 70er Heavy, ja, så er denne skive sgu' egentlig meget god, men jeg forbinder dog Judas Priest med mere lettilgængeligt materiale end dette.

krisholmes Opsat: 2011-04-20 10:27:25
KK har forladt Priest!!
http://judaspriest.com/News/Doc/KK-Downing-Retirement-Announcement.pdf

Underligt at han ikke gad at tage den sidste tour med...

Jettfever Opsat: 2011-04-20 10:37:14
Ja, underligt tidspunkt må man sige. Bliver temmelig sært at se bandet uden KK. Og da noget af et ubeskrevet blad de har fået med i stedet. Richie Faulkner - har åbenbart spillet for Lauren Harris (Steve's datter) - men vidst ikke rigtig andet.

Sleazy Dane Opsat: 2011-04-20 12:23:12
Ja, det er godt nok en mærkelig timing.

Sleazy Dane Opsat: 2011-06-01 17:45:19
Hmm, synes "Nostradamus" er væsentlig dårligere end jeg huskede den. "Alone" er et flot nummer, men der er godt nok meget fyld.

10 Skala

Du skal være logget ind for at kommentere albums.