START
SENESTE KOMMENTARER
NYE ALBUMS
DVD
TOP 100
TOP ANMELDERE
ÅRSTAL
EVENTS
SØG
LINKS
Du skal være logget på for at anmelde skiver.
Informationer
Bruger rating
|
Sange
|
Medlemmer
|
Beskrivelse
Muddley | Karakter: 8/10 |
Den lave karakter skyldes den lidt svage produktion.
Meeeeen numre som Heaven And Hell, Neon Knights og Die Young, er noget af det ultimative Metal man kan opdrive. Fede numre. Dio er suveræn på denne skive.
2004-04-12 19:31:12
Scandinavia | Opsat: 2004-04-14 17:03:23 |
Ja, jeg er enig...Langtfra deres bedste...Sangen "Heaven'n'Hell" er dog kodylfed!! Især DIO's cover vers. af den fra 1984.... | |
|
74jailbreak | Opsat: 2004-04-27 20:26:37 |
Efter min mening en suveræn skive! Klar fremgang efter nogle sløve plader med Ozzy, ja den er nærmest på højde med de klassiske "Paranoid" og "Master of reality". "Heaven & hell" of "Children of the sea" er fantastiske og Ronnie synger himmelsk!!!! 10/10 | |
|
Exciter | Opsat: 2004-10-26 12:21:05 |
Fantastisk album - måske Sabbaths bedste. Dio bragte lidt 'Rainbow' ind i BS's lyd, og resultatet taler for sig selv. | |
|
dhansen | Opsat: 2005-07-19 16:32:53 |
Musikken ændredes markant, og bliver mere Dio-agtig, hvilket ikke fænger. Men alligevel et udspil der viser lyst til at forandre sig |
|
|
Chris | Opsat: 2005-08-03 08:06:33 |
Ikke ringe, men mærmer sig ikke "Mob rules" på nogen måde. 6/10 | |
|
Steal | Opsat: 2007-03-14 16:22:11 |
Heaven & Hell i KB Hallen den 6/6-07 Så er billetten til årets begivenhed bestilt. Det bliver fantastisk. YEAH |
|
|
Goodmorning Sunshine | Opsat: 2007-07-13 11:56:04 |
Ja, hvad skal man sige? H&H flot plade på overfladen, men på sigt et irriterende album, der ikke lever op til nogen af forgængerne. Dio har en flot stemme - i små portioner - men slet ikke Osbournes finesse. Sabbath var naturligvis bevidst om deres image, men Dio kammer fuldstændigt over på dette album med sange om drager og dæmoner, hvilket gør det plat. Et resultat af at Dio stod for sangskrivningen, hvilket Butler for det meste havde gjort på alle 70´er udgivelserne, og det er hèr filmen knækker. I Rainbow var Dio sej nok, og leverede sange om det okkulte, med samme finesse, som Osbourne have gjort i Sabbath, men Dio fungerer bare ikke som Osbournes afløser. For slet ikke at tale om Dio´s solomateriale, der er forfærdeligt! Mob Rules og Live Evil er en tynd kop the. På Live Evil maltrakterer Dio de gamle Sabbath klassikere. Men det er en helt anden snak. Heaven and Hell er en ordinær hard rock plade med platte tekster. Kan ikke anbefales. | |
|
Slotrace.dk | Opsat: 2007-07-13 13:00:20 |
Hallo, ved du nu hva'! Det er da et pissefedt album!!! Tænk på at de udskifter forsangeren og så leverer de da varen alligevel!!! Men jeg vil give dig ret i at Mob Rules og Live Evil samt Dehumanizer kunne de godt have undladt at lave! Denne cd er sgu' en af mine mest spillede og kunne jeg finde et par musikere, så ville der helt sikkert være et par numre fra denne skive på playlisten!!! 10/10 It's Heaven And Hell!!!!!! |
|
|
Steal | Opsat: 2007-07-13 13:32:52 |
Irriterende album, Osbournes finesse, Mob Rules en tynd kop the, Dio´s solo materiale forfærdeligt ??? WHAT ???? Er du fuld Sunshine eller er der en anden undskyldning. Heaven & Hell er en af alltime klassikerne (bevares, et enkelt middelmådigt nummer er der da) og Dio er en af de fedeste sangere denne genre har fostret. Mob Rules rykker også fantastisk. Meget bedre en det bovlamme Sabbath med Ozzy. Skulle jeg vælge 5 albums at tage med på en øde ø, så er Heaven & Hell iblandt. |
|
|
Sleazy Dane | Opsat: 2007-07-13 14:14:43 |
Har aldrig været den store Black Sabbath fan, men udsagnet om Dio kan jeg ikke være mere uenig i. Dio er i min verden klasser over Ozzy. Både i Sabbath og især solokarrieren. | |
|
Muddley | Opsat: 2007-07-13 14:48:12 |
jeg er stor fan af Black Sabbath. De havde en fubdamental rolle i udviklingen af den metal vi kender idag. Da Black Sabbath mistede Ozzy, mistede de også magien og evnen til at forny sig. At Dio er en teknisk bedre sanger er der ingen tvivl om og han har en større stemme, men hvis ikke Ozzy og Black Sabbath havde udgivet deres første skiver ville verdens syn på metal idag være anderledes. Jeg kan godt lide denne skive og flere andre med Black Sabbath uden Ozzy, men højderne fra starten af 70'erne har de aldrig nået, hverken som gruppe eller opfindsomhed. I årtier frem vil folk vide hvem Ozzy er på grund af hans lidt mærkelige fremfærd, samt hans tid i Black Sabbath....Ikke mange vil om 20 år vide hvem Dio er. |
|
|
rbn | Opsat: 2007-07-13 16:57:59 |
Muddley, Dio bliver aldrig glemt hans medvirken på milepæle som Rainbow-Rising, Rainbow- Long Live Rock n Roll og heller ikke at forglemme hans egne, Holy Diver eller The Last In Line. Og selfølgelig har han lavet makværk lige så vel som andre store sangere, i min bog er han tusind gange vigtigere, for Heavy Rocken som Ozzy er og så sparker han stadigvæk røv, og synger røven ud af bukserne på mange andre sangere!! Med hensyn Til Black Sabbath, så er deres bedste skiver lavet i Dio/Martin tiden. Et godt eksempel er Eternal Idol med Tony Martin, en genial cd hvor han virkelig viser sine fede sangevner, i mine øjne blev de bedste udspil lavet med de to før nævnte herrer, og glemt? Det bliver Dio sgu aldrig, det er han for unik og betydningsfuld til! | |
|
Muddley | Opsat: 2007-07-13 17:14:54 |
Hey Rnb. Jeg er selv ret vild med Tony Martin, men at sammenligne Black Sabbath tiden med Ozzy, med tiden sammen med TM er ikke helt fint. :-) Under tiden med Ozzy var de stilskabende. det var de ABSOLUT ikke under tiden med Tony Martin. De var fede, men nærmest er Hard Rock band. At du holder af Dio er fedt nok, men har er ikke og har aldrig været noget der nærmer sig vigtig for Hard Rocken. Ozzy toppede i 70'erne og delvis i 80'erne og igen i 00'erne. :-) Hvis man kan sige at Dio toppede, så var det med Holy Diver. Men hans musik var vel ikke specielt bemærkelsesværdig. Hans andel af Rainbow kan der ikke 'pilles' ved. Jeg har dem alle og musikken er fed. Men tror desværre ikke at Rainbow ud over deres 4 første vil blive husket specielt længe ud over at det var bandet Blackmore dannede efter DP. Jeg har vel omkring 4000 cd'er og ingen Dop skiver. Jeg kan simpelthen ikke klare hans vokal. Jeg synes at han presser den unødvendigt, så det generer mine ører. Hvorimod Ozzy bare er Ozzy og leverer varen, så godt som Ozzy nu kan. Noget andet jeg ikke kan klare ved Dio, er hans evindelige sange om regnbuer og andet. Men det er jo det fede ved Rocknation, alle får deres mening hørt. Ozzy 9/10 Dio 5/10 i min verden.....og for den sags skyld Tony Martin 7/10 :-) |
|
|
rbn | Opsat: 2007-07-13 17:16:44 |
Helt i orden, smag og behag... | |
|
Muddley | Opsat: 2007-07-13 17:19:51 |
Har foriøvrigt et eller andet sted en DVD liggende med Tony Martin/Black Sabbath som er pissefed. Har du hans solo skive?? |
|
|
Sleazy Dane | Opsat: 2007-07-13 17:28:53 |
Der er jeg sgu heller ikke enig Muddley. Tror desværre du har ret i at ozzy vil være den der bliver husket bedst, men for hvad. I mine øjne er han ikke andet et udbrændt vrag, der engang bed hovedet af en due og har fået forlænget sin karriere med et af menneskehedens mest underlige realityshow concepter. Hvad angår hans musikalske fortid er jeg heller ikke begejstret. Synes Black Sabbath med Ozzy er noget af det mest kedelige jeg nogensinde har hørt. Hans solokarriere har budt på et par få gode numre. Resten er i mine øjne ikke andet end bras. Hvad angår hans stemme er den innerverende og slet ikke i nærheden af hvad Dio kan præstere. Dio derimod har måske aldrig været så kendt i den brede offentlighed, men det ændrer ikke på at han indenfor hard rocken de sidste 30 år generalt er blevet opfattet, som en af hard rockens absolut fedeste stemme. Håber da også at han vil blive husket sådan i fremtiden. Som sagt tidligere er Black Sabbath ikke min kop the, men hvis det skal være er det klart Dio perioden, jeg foretrækker. Hvad angår hans solokarriere har han udgivet det ene fede album efter det andet. Noget helt andet der imponerer ved Dio er hans live performances. Ikke nok med at han jo nærmest har været på tour de sidste 30 år, men han er lige fed hver gang. Ozzy derimod aflyser jo stort set hver gang der er planlagt en tour og hvis han endelig ender på scenen kan han ifølge de anmeldelser jeg læser dårligt huske teksterne til hans egne sange. Alt i alt synes jeg at Ozzy er den mest overvurderede musiker der findes, mens Dio fortjener den største respekt af alle. Så håber fandme ikke at han bliver glemt, når historiebøgerne engang skal skrives. |
|
|
Sleazy Dane | Opsat: 2007-07-13 17:32:05 |
"om regnbuer og andet".....hehe. Hvad har du imod regnbuer Muddley og hvad er det andet du heller ikke bryder dig om? |
|
|
Muddley | Opsat: 2007-07-13 18:07:10 |
Cool Sleazy, men jeg kan kort fortælle dig at jeg havde det på samme måde som dig for indtil 2-3 år siden angående Black Sabbath. Da jeg opdagede det tidlige Black Sabbath, så jeg forskellen på Ozzy's eftertid og der er i min verden ingen sammenligning. Ozzy sammen med Black Sabbath er metallens Beatles, de var stilskabende, nytænkende og banebrydende. Hvis du mener andet så er det bare fedt. Jeg har bare set 'lyset' eller 'mørket' med Ozzy. Specielt hans Black Sabbath periode er imponerende. |
|
|
Goodmorning Sunshine | Opsat: 2007-07-19 09:35:06 |
Steal jeg er da ædru. På sort kaffe og al det dér... Du læser ikke hvad jeg skriver. H&H er da flot! Bare ikke en klassiker, hvad det så end er? Tidløs, banebrydende, nyskabende... Jeg faldt da selv på røven første gang jeg hørte albummet (på vinyl) og synes det var kanonfedt. Meget federe end det, der tidligere var blevet lavet med Osbourne. Men 18-20 år senere imponerer det bare ikke mere. Ozzy/Sabbath pladerne holder i dag netop fordi de er så unikke, men det så jeg ikke den gang, hvor jeg faktisk syntes det var noget støj. Dio/Sabbath gled bare nemmere ned. Den instrumentale del kan man jo ikke sætte en finger på. Det er bare ikke Sabbath´s doom/goth sound, der gjorde dem berømte. Nærmere en gang ordinær hardrock. Og når så man hører tekstlinier som: "Circles and rings, dragons and kings..." fra Neon Knights, små tyve år efter man hørte det første gang, så tænker jeg altså på 13-14 årige knægte der øver hjemme i kælderen, og ikke de verdensstjerner, som Sabbath jo var/er. Eller hvad med: "Lady Evil, evil She's a magical, mystical woman..." Flot, ikk? Iommi´s forsøg på et mainstream hit. Lige lovlig inspireret af Cliff Richard´s "Devil Woman". Uden sammenligning iøvrigt. Bare sørgeligt. Man skal satme være modig, når man så oveni hatten, laver en sang med titlen "Children of the Sea". Jamen hallo? Var det ikke samme band (på nær sangeren) der lavede "Children of the Grave", 9 år tidligere? Hvor uopfindsom har man lov at være? Albummet er solgt i adskillige millioner. Men gør det albummet til en klassiker? |
|
|
Scandinavia | Opsat: 2007-07-19 19:39:37 |
Kald mig en 14 årig gut i et øvelokale med fætter BR plasticsværd - Gerne! :) - Men jeg har nu altid ment at Dio skriver nogle ret hæderlige tekster... Ja, han synger om drager og dæmoner og alt der imellem, men i bund og grund tematiserer han ik' andet end hvad alle andre skråler om = KÆRLIGHED! Ingen tvivl, han er da en langt bedre tekstforfatter end gamle Ozzy Fårehyrde.... Personligt har dette album aldrig sagt mig særligt meget, men det skyldes mest af alt den forfærdeligt forældede lyd... Mener faktisk først bandet viser tænder, da det er for sent, nemlig på "Eternal Idol", "Headless Cross" og "Tyr"... |
|
|
Æ mann | Opsat: 2008-06-22 10:05:42 |
gik i pisregnvejr igår med musik i ørene og tænkte jeg ville høre noget jeg ikke havde hørt længe, sætter den på random og om ikke HEAVEN AND HELL kom på... havde heeeelt glemt hvor sindsygt overdrevent brilliant den plade er!! så jeg styrtede hjem til pladehylden og tog vidunderet på 12 tommer ud.. masterpiece 9/10 |
|
|
Mike Slamer | Opsat: 2017-08-08 12:39:22 |
Super underholdende meningsudveksling og argumentation i denne gamle tråd. Efter min mening klart bedste Black Sabbath plade. OK, produktionen er måske en smule skrabet - men en omgang fede rocknumre med nerve og energi ud over det sædvanlige. Ozzy er cool og et ikon - men Dio var bare en bedre sanger og formidler med en stemme der passer 100 % til miljøet. Om der så synges om regnbuer og demoner eller kærlighed er jeg ret ligeglad med - bare det lyder fremragende :) |
|
|
Du skal være logget ind for at kommentere albums.