Nu må i kraftedderme...........For moderne. Gaaaaaaaaaaaab.

Sixxgunner Opsat: 2005-01-25 08:39:12
Ja, du gamle, for moderne. Jeg sad hos Scand. igår(happy B-day) og hørte skiven igennem. Hold kæft noget skrammel! 5.5/10!

Scandinavia Opsat: 2005-01-25 18:03:07
Velkommen til Grungens efterladenskaber....FØØØJ!!! Det værste jeg endnu har hørt i år...

Muddley Opsat: 2005-01-26 14:06:12
Damn. I er godt nok fangede i 80'erne. Der var masser af fedt musik fra den periode, men 80% var lort. I bliver sgu´nødt til at bevæge jer ud over stepperne på et tidspunkt. Dette er ikke et angreb på jeres musiksmag, men for helvede der er masser af fedt musik som ikke er glamhomomusik. ATag Motorhead, deres sanger har måske ikke har den fedeste stemme forstår jeg, men til gengæld har de mere energi end Motley-Poison og Kiss tilsammen. Lemmy er måske ikke den kønneste musiker i verden, men til gengæld spiller Mikkey Dee så bedre trommer end samtlige af de andre..............eller hvad. Jeg er voldsomt træt af små kommentarer som at musikken er for 'moderne' eller at det er grungens efterladenskaber. I bund og grund er det Rock'N Roll og i min verden er det trommer, bass, vocal og guitar..............Og hvordan fanden kan det blive moderne. Jeg ser Rocknation som er sted hvor jeg kan lære om ny musik og opdage nye bands. Ikke som et sted hvor vi sidder fast i 80'erne og skal hylde en tid som er forbi og hvor vi ikke er åbne for nytænkning.

Scandinavia Opsat: 2005-01-26 17:02:39
Fair kommentar Muddley! Jeg forstår sagtens hvad du siger og er nok mere enig med dig end du sikkert lige tror...Ved godt mange af kommentarerne jeg fyrer af er lidt korte for hovedet, bla. min sidste kommentar ang. denne skive. Det jeg mener er at jeg bryder mig ikke om lyden + spillestilen på dette album. Jeg synes det mangler "sjæl" og lyder, i mine ører, som et masseproduceret produkt (Og ja, det var POISON, MOTLEY CRUE etc. også tilbage i 80erne). Jeg bliver simpelthen ik' tændt af LOUDMOUTH og sådan har jeg det generelt med mange "nye" bands. Kald det at sidde fast i 80erne eller whatever, men jeg har seriøst prøvet at blive klog på mange af disse såkaldte moderne bands og noget i stil med 95% af bandsene tænder mig bare ik'. Noget GREEN DAY, OFFSPRING, QUEENS OF THE STONE AGE etc. kan jeg godt gå med til og ser også charmen i mange moderne bands, meeeeen jeg synes dog kunstnere overall i 80erne leverede kvalitetsskiver oftere end kunstnere gør idag. Dengang blev det jo hovedsagligt udgivet på LP og der var sekvensen af sangene altafgørende for om bandet floppede eller ej...Sådan er det ik' længere - nu handler det bare om at få presset 17 numre ned på en plasticskive så hurtigt som muligt, og det synes jeg er forfærdeligt! Tror mest af alt det er det der dræber min lyst til at dyrke moderne musik + det faktum at mange 80er musikere faktisk spillede betydeligt bedre på deres instrumenter end hvad folk gør idag. Det betyder også meget for mig.

Sixxgunner Opsat: 2005-01-26 17:09:09
Fantatisk svar, jeg kunne ikke har sagt det bedre...

Muddley Opsat: 2005-01-26 17:39:27
Cool nok Scandi og Sixx, dette er sgu´da et argument der er til at tage og føle på. I stedet for det evindelige 'for moderne'. Men når du så skriver at der blev leveret flere kvalitets skiver i 80'erne, så giver jeg dig tilnærmelsesvis også ret, men for helvede hvor mange bands i 80'erne var konstante i kvalitet. Ikke mange. Jeg husker 80'erne som det store hard rock årti og hvor alle der havde langt hår, var hard rock. De fleste bands fra 80ërne lavede 1 god skive. derefter prøvede de at holde stilen på cd 2-3....Og forsvandt derefter. Tag et band som Poison. Deres debut er da ikke noget at regne med musikalsk, jo der var gode melodier, men ingen af musikerne rakte langt. derimod blev de langt bedre på Open Up...og det samme på Flesh, men derudover..........flop på flop. Der er meget få bands som var konstante i deres kvalitet. Motley Crue, ja måske, men der er fandme ligeså meget lort på deres skiver som der er godt. Tendensen idag hvor bands får lov at udgive en skive og proppe 17 numre på, er vel forudsigelig. Vi lever i forbrugsgenerationen og musik ryger ud og ind hele tiden, Flopstars og andet lort fra TV fylder hjemmene, men der er stadig bands som laver fed musik idag. Jeg synes det er vildt fedt at opdage bands som tror på at trommer, bas, vocal og guitar er det fedeste. Derfor, 'hvor moderne' kan det blive. Har lige hørt Loudmouth, og det er en fremragende rock skive. Ja bassen og guitaren kører lidt sammen og de synger ikke om hurtige biler og action, fredag og lørdag, med de har energien og tråden i musikken. Om de spillede bedre i 80'erne end nu..........ahhhh, det er sgu' ikke rigtigt.

Sixxgunner Opsat: 2005-01-26 17:58:09
Hmm, jeg er delvist enig, og jeg kan godt se hva du mener. Men når jeg taler om en "for moderne" lyd, mener jeg mere usammenhængende skift, breaks og den der fucked-up vokal bands fra 99-05 har. Brandgode eksembler, Good Charlotte, Three Doors Down, Stinkin Park, Maroon 5, og jeg kunne blive ved. Det er bands der, i mine øjne, er moderne og "det-der-sælger" i øjeblikket. Det er ikke hva jeg kalder tidløst, og her påstår jeg ikke at poison var. Men det skal siges at der også er opstået fede bands, der leverer varen, inden for de sidste år.. "The Darkness" og mit hjertebarn "Loud N´Nasty f.eks....

Scandinavia Opsat: 2005-01-26 17:59:09
Det havde hvertfald lydt anderledes dengang! Hvad er der galt i at synge om biler og action, fredag og lørdag?? HAHAHA :-) - Men seriøst så giver jeg dig fuldstændig ret! Som sagt, tror nu ik' vi er så forskellige igen musikmæssigt, når det kommer til stykket...Rigtigt nok var kvaliteten en noget landet affære dengang, men trods alt vil jeg så hellere plukke de gode skiver ud fra dengang end at hoppe med på "Popstars vognen"(For at sætte det på spidsen). Jeg har feks. STOR respekt for det nye danske band MAGNUM 44 selvom det egt. også er moderne, men det er lige netop fordi de sværger til guitar, bass, trommer & vokal. Her på LOUDMOUTH synes jeg dog det blir' lidt for "larmende" til mine popører...:-)

Sixxgunner Opsat: 2005-01-26 18:00:05
Der er rigtig mange bands, såsom "Lortemouth", der hellere end gerne vil køre med på denne bølge af bands....

Sixxgunner Opsat: 2005-01-26 18:36:53
Det er sgu da kun fordi du vil ordne hende forsangeren, scand.... hahaha..

Scandinavia Opsat: 2005-01-26 21:45:40
Who wouldn't??? - Lige en lille provokation til Muddley: Nu skriver du at du er træt af vores "Moderne", "Crap", "Lort" beskeder....Det er fair nok, men kan du fortælle mig hvad alle dine "BØVS" kommentarer så betyder??? Hahaha - Just kidding dude...