www.rocknation.dk
Bands:  A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z - #S
DEMO´S - DIV
MENU
START
SENESTE KOMMENTARER
NYE ALBUMS
DVD
TOP 100
TOP ANMELDERE
ÅRSTAL
EVENTS
SØG
LINKS

Du skal være logget på for at anmelde skiver.
Metallica : Black Album. Album Cover
Informationer
Band:  Metallica
Titel:  Black Album
År:  1991
Genre:  Heavy Metal
Land:  Usa
Bruger rating
Rating: 7.97
Stemmer: 18

8.5 -=MF=-				  
				  
	
9 -=MP=-				  
				  
	
8.5 Aslarsen				  
				  
	
3.5 christoffer				  
				  
	
7 Jettfever				  
				  
	
9 KimG				  
				  
	
8 Michael C				  
				  
	
9 Olfert				  
				  
	
10 patentdread				  
				  
	
10 Ratt				  
				  
	
10 Robintherocker				  
				  
	
6 Scandinavia				  
				  
	
4 sixxdog				  
				  
	
8.5 Sleazy Dane				  
				  
	
10 The artist Formerly known as Brian ;-)				  
				  
	
8.5 Trooper				  
				  
	
4 Whitesnake				  
				  
	
10 yggdrassil
Du skal være logget ind for at rate skiver.

Sange
1.  Enter Sandman 
2.  Sad but true 
3.  Holier than thou 
4.  The Unforgiven 
5.  Wherever i may roam 
6.  Don´t tread on me 
7.  Through the never 
8.  Nothing else matters 
9.  Of wolf and man 
10.  The god that failed 
11.  My friend of misery 
12.  The struggle whithin 
 
Medlemmer
Bob Rock:  producer
James Hetfield:  Guitars, Vocals
James Hetfield:  producer
Jason Newsted:  Bass
Kirk Hammett:  lead guitar
Lars Ulrich:  Drums
Lars Ulrich:  producer
Beskrivelse
-=MF=- Karakter: 8.5/10

2004-04-12 11:33:10

Scandinavia Opsat: 2004-04-12 12:43:45
Ja, hvad kan man sige??? Nok et album de fleste mennesker kender til på den ene eller den anden måde...Personligt synes jeg det indeholder nogle råfede sange, men kun ind imellem, da der er en del fillers. Man har sgu' efterhånden hørt det hele så ofte at man kan synge sangene forfra og bagfra og på hovedet...:-)

Muddley Opsat: 2004-04-12 20:13:51
Du har ret. Jeg har ikke hørt den i 2-700 år, og synes den er smålam, men 3-4 numre er klassikere.

Motley Opsat: 2004-04-13 14:23:13
Metallicas sidste gode plade som man kunne holde ud at høre....90ernes dommedags plade....

Sixxgunner Opsat: 2004-12-29 16:42:25
Jeg ved ikke hvorfor, men af en eller anden grund har de fleste rockers et anstrengt forhold til "The Black Album". Jeg tror grunden er den at, der har været så meget fokus på den kommercielle del af skiven, og ikke så meget på de sange der egentlig er gode her på. Jeg vil sgu gerne indrømme at jeg syns pladen er monster fed, men jeg er også vokset op med den. Det skal siges at det ikke en skive jeg sætter på særlig tit, næsten aldrig, og den er heller ikke i min samling længere, grundet vilde fester osv. Men man må satme tage hatten af for hvor tidløs skiven er, og for at den stadigvæk sælger! En hver med en fortid på en efterskole har jo klimpet guitat til Nothing Else Matters. Grundet fantastisk produktion, levetid og salgstal, kan den ikke få andet end 10/10 i mine øjne.

Sixxgunner Opsat: 2004-12-29 16:49:42
12 millioner solgte lortet sgu, og den sælger stadigvæk, det er sgu imponerende.

Scandinavia Opsat: 2004-12-30 16:44:49
Kan ik' huske det præcise salgstal, men mener nu helt bestemt at den har solgt i nærheden af 20 millioner worldwide...

Jesse Anderson Opsat: 2004-12-30 17:19:32
For år tilbage da jeg hørte Metallica var salgstallet oppe på 18 mill., men læste sidste år at den havde rundet 20 mill. Det er sgu egentlig utroligt. Den er da fed nok, men for mit vedkommende ik noget vildt...

Norge Opsat: 2005-04-03 18:17:01
Ja dette er jaggu veis ende for Metallicas respekterte album. Etter denne skiva kom et bare møkk. Er ikke spesielt god denne her heller men den holder

sixxdog Opsat: 2005-06-30 07:59:17
Føj føj føj føj føj!!!!! Med undtagelse af åbningsnummeret, så er denne plade nok noget af det værste der nogensinde er lavet! Jeg bliver virkelig pinlig berørt på genrens vegne. Sjældent har jeg oplevet noget SÅ ringe! (de skulle dog vise sig at overgå sig selv op til flere gange senere i årtiet) Dette er begyndelse til enden, for et af de største bands nogensinde. Sad but true..

sixxdog Opsat: 2005-07-24 15:52:23
4/10

Norge Opsat: 2005-07-24 19:39:16
Enig Sixxdog. Et dørg kjedelig album

Chris Opsat: 2005-08-04 11:55:56
Metallica's pop udspil. Men fedt det er det altså godt nok. 9/10

Scandinavia Opsat: 2005-08-04 11:58:35
"Pop"?? - Dette er da noget af det tungeste fra deres side!! Ja, de fik kommerciel succes på det, men derfra og så til at kalde stilen for "Pop"...Hmmmm

Chris Opsat: 2005-08-04 12:08:42
Pop=populær. Det var ikke stilen jeg hentydede til, men det kommercielle.
Før "And justice for all" udtalte metallica at de ikke gad det p.. med MTV videoer og alt det der. Men med "One" videoen og senere dette album krøb de alligevel til korset og blev et "Pop" band. (Det er ikke negativt ment)

Scandinavia Opsat: 2005-08-04 12:31:02
Ahhh, så er jeg med! :-)

sixxdog Opsat: 2005-08-04 12:48:16
I min verden er det lidt på linie med Richard Ragnwald's Greatest, og så gør Richard det alligevel lidt bedre.

C Opsat: 2005-08-07 21:33:18
kan ikke forlige mig med folks voldsomme kritik af 90'ernes Metallica musik - har ikke andet end respekt for dem. Black Album, tja, der er gode sange (elsker personligt Unforgiven) men ikke mit favorit album. Især fordi mange mænd antager kvinder kun kender Nothing else og så er det det... *blondinen der elsker trash Metallica* ;)

Scandinavia Opsat: 2005-08-07 21:36:15
Tjaaa, for hardcore thrashere er der nok ik' så meget at hente her, da det er meget mere groovy, og i bund og grund ret bluesy....Sammenspillet rykker betydeligt bedre her, men personligt er jeg nu også mere til deres heyday skiver (altså dem FØR denne)

Brian Opsat: 2005-08-23 20:23:43
Et must i enhver heavy samling ligesom Hysteria fra Def Leppard

Norge Opsat: 2005-08-23 21:02:11
Er med på Def Leppard men denne plata kvittet jeg med ganske fort. Et makkverk

-=MP=- Opsat: 2005-08-24 04:22:01
Har aldrig fået købt denne skive på cd, og gør det nok heller ikke...

KimG Opsat: 2005-08-24 07:39:00
Uden sammenligning det fedeste album Metallica har udgivet!!! 9/10 - men det er nok fordi jeg SLET IKKE er til deres tidlige trash-crap eller deres senere smør-hårs junk...

sixxdog Opsat: 2005-08-24 11:44:01
Ja, ligesom Leppards Hysteria, bare 30227535262537 gange klammere! Jeg skammer mig over at sige jeg engang ejede lortet på LP, men som I jo nok ved, så flyver sådan nogle skiver RET langt på en stormfuld dag :D

Trooper Opsat: 2005-12-07 23:15:22
Det går simpelthen over min forstand, hvordan folk som er så passionerede overfor hard rock og metal, kan udtale sig så negativt overfor den bedst sælgende metal plade nogensinde.
Ikke at det er en kvalitet i sig selv, men dette var med til at gøre genren mere "mainsteam"- flere fik øjnene op for heavy metals lyksaligheder.

Men det er måske det folk har så ondt i røven over... så snart noget bliver lidt populært er det noget lort, fordi man ikke længere har det for sig selv

Scandinavia Opsat: 2005-12-07 23:22:52
Personligt synes jeg egt. at det er "okay" med denne skive, men du har fat i noget essentielt dér! Folk har det med at hoppe fra når musikken blir' accepteret af de brede masser....Så snart musikken kan opleves på MTV, de være sig Cher, Metallica eller The Darkness, så er det pludselig uacceptabelt...Det er en underlig tendens...Folk lytter vist mest med øjnene ind imellem :) - Rent objektivt vurderet, så har METALLICA aldrig spillet så tight sammen som de gør her og på sin vis at dette nok egt. en stor milepæl, selv for bandet selv.
Ingen kunne vel ha' forudset den KÆMPE succes de skulle opnå...

Muddley Opsat: 2005-12-07 23:29:00
Hey scandi, er ikke helt enig. Jeg synes at Metallica spillede voldsomt tight på album 2,3 og 4, men bliver lidt mudrede på dette album. Jeg husker at jeg købte dette album og blev overrasket over den massive lyd, som jeg slet ikke synes er fed. Jeg synes at på dette album er der 2-3 milepæle i Metallica's univers, men vildskaben er væk. Det er i min verden en ok udgivelse, men voldsomt overvurderet. er mere til Kill, Lightning og 'Muppets'.

Trooper Opsat: 2005-12-07 23:36:15
Jeg siger heller ikke at det er det bedste de har lavet(for der kan jeg sgu ik beslutte mig), men det er BARE ikke et dårligt album- Whereever I May Roam- The God That Failed-Unforgiven, etc. er perler. Det er sgu ikke seriøst at kalde det makværk osv

Trooper Opsat: 2005-12-07 23:37:57
Jeg siger heller ikke at det er det bedste de har lavet(for der kan jeg sgu ik beslutte mig), men det er BARE ikke et dårligt album- Whereever I May Roam- The God That Failed-Unforgiven, etc. er perler. Det er sgu ikke seriøst at kalde det makværk osv

Trooper Opsat: 2005-12-07 23:39:37
Lige præcis det jeg mener Scand... det er noget underligt noget

KimG Opsat: 2006-04-10 17:16:36
Metallica Jam + Rock The Night, lørdag den 22. april - anyone???

yggdrassil Opsat: 2006-04-23 10:53:44
Det er start halvfemserne. whereever i may roam er bare metallica i verdens klasse

Scandinavia Opsat: 2006-07-01 05:49:42
Det er faktisk lidt vildt at taenke paa hvor meget dette album har smadret, men samtidig kreeret, i musikbranchen...Ja, med andre ord: Jeg ku' ha' set 3826 andre fede albums fra denne tid som potentielle "overtakers" af hitlisterne...

Det handler vel om at vaere paa det rette sted, paa det rette tidspunkt med den rette lyd....

Aergerligt at de saa lige var METALLICA der loeb med aeren... Ik' verdens bedste album!!!

KimG Opsat: 2007-01-07 12:56:53
Jeg er stadig på et rent 9-tal for det bedste album Metallica nogensinde har udgivet. De to ballader og 'My Friend Of Misery' trækker ned i den samlede bedømmelse... Klasse!

Hoffmeier Opsat: 2007-01-07 15:50:37
Jeg gik i skole da Pet Shop.. jeg mener Metallica udgav dette pop album. En af mine skolekammerater havde været i USA, og havde sgu fået lov at høre albummet igennem inden det udkom. Han sagde dengang at det lød som popmusik. Vi sagde allesammen at han skulle holde sin kæft, for det kunne vores Metallica aldrig finde på!

Men han fik ret. Undskyld, Tom!

Metallicas sidste gode skive var ...And Justice For all!

Muddley Opsat: 2007-01-07 16:26:10
Hoffa. Enig i at det ikke er så godt som deres foregående, men at sammenligne det med pop er sgu' lamt. Mega lamt.

Hvis jeg skal bedømme denne skive må det være en 8/10.


Hoffmeier Opsat: 2007-01-07 16:45:33
I modsætning til deres forrige, er dette det rene pop i mine ører.

Muddley Opsat: 2007-01-07 16:51:24
Men at sammenligne det med Pet Shop Homoes er sgu' ikke iorden. live rykker de fleste numre fint og hvis Metallica ikke havde haft et fantastisk bagkatalog før denne udgivelse havde den vel været OK. Hard Rock POP er i min verden Bon Jovi, Def Leppard og mange andre spray hår bands....og den kategori falder Metallica aldrig i.

At albummet ikke lever tilnærmelsesvis op til eksempelvis debuten, er skidt, men alligevel synes jeg du skyder med spredhagl, når du kalder den en pop skive.



sixxdog Opsat: 2007-01-07 17:27:29
Jeg tror også bare det skal ses i lyset af at det er METALLICA der udgiver denne. Enestående er det vel en nogenlunde udgivelse fra et amerikansk metal-band. Men overdrivelse fremmer forståelsen.. Når man nærmest var fan af bandet, ja så bliver man sgu da harm når de lukker sådan noget møg ud til offentligheden. Og når man er ung tænker man ikke over sammenligningerne i ordenes bogstavelige betydning, mere end det skal vise ens udelte harme over at være gået en anden vej.

I dag kan jeg da prale med at se lidt mere nuanceret på skidtet (det ville vel også være sørgeligt andet..), men jeg sætter ALDRIG denne plade på mere, og har ikke gjort det siden '92. Simpelthen fordi det klinger alt for kommercielt i mine sarte ører.

For mig var der engang et fantastisk band ved navn METALLICA b.1983 d.1989 R.I.P

Motley Opsat: 2007-01-07 17:36:16
Hører sgu aldrig Metallica mere.....Savner det ikke...og har vel 3 skiver med dem....Nej, skal sgu ikke ha fat i mere med dem!

Scandinavia Opsat: 2007-01-07 19:15:37
De blev da klart POPulære her, men stilen er intet andet end gedigen, tung Metal... Man har dog hørt albummet for tit...

Motley Opsat: 2007-01-07 19:45:35
Den eneste som har talent i dette band og som jeg kan høre er normalt fungerende, er uden tvivl KIRK HAMMET! Man har vel set SOME KIND OF MONSTER....Dr.Phil filmen over dem alle hahahah

Scandinavia Opsat: 2007-01-07 19:47:25
Som Lars Ulrich meget rigtigt påpeger i den film, så er der ik' meget R'n'R over et band der ska' ha' en parterapeut for at fungere... Helt til grin!!! Men sådan går det jo ofte for bands når pengene blir' det styrende element...

Motley Opsat: 2007-01-07 20:04:22
Snart ser vi vel Metallica i en SOUTH PARK udgave hvor man kan se deres SOME KIND i en tegneserie udgave....

Dette band ER helt til grin! Tænk at de havde en rapper på, inden Hetfield kom og stoppede al ny indspilning og som endte i St.Anger som vi alle kender....

sixxdog Opsat: 2007-01-07 20:50:26
Scan# Ja stilen er jo ordinær metal, men det er sangene i almindelighed og lyden i særdeleshed der ødelægger denne plade. Det er jo Bob Rock's "fortjeneste" om man vil, at det kom til at lyde tungt...men i mine ører lyder det bare ikke rigtigt :/ Men sådan har jeg det med meget Bob Rock rører ved, han burde skamme sig!

Hoffmeier Opsat: 2007-01-07 21:35:16
Jamen med spredhagl er der jo større rammechancer! ;-)
Lad mig først og fremmest slå en ting fast:
Sammenligningen med Pet Shop Boys var for at slå fast med syvtommersøm, at jeg synes dette udspil absolut er "Heavy Metal Light!" Det var for at understrege min mening.
Musikken er simpelthen ikke tilnærmelsesvis lige så god som på alle de forrige skiver. Der er ingen vildskab over den, og jeg savner faktisk en del adspredelse.
Jeg skider højt og flot på at det så har solgt omkring 20 Mill. skiver worldwide. Mange folk køber det MTV siger de skal! Det er stadig et mindre rocket album i mine øjne, og sangene er middelmådige. De forsøgte simpelthen at lave musik til den brede masse, og blive vist på MTV.

Kan ikke huske hvem der engang skrev det, og jeg gider ikke lede hele Rocknation igennem, men der faktisk utrolig mange mennesker, der følger med strømmen hvis bare et band er populært. Jeg har set det selv med en masse af mine gamle venner. Jeg kender mange der har skiven, men aldrig sætter den på. ”Det var jo noget man hørte dengang”, har jeg tit hørt, når jeg spørger til den.

Jeg ved jeg lyder som en mavesur stodder, men jeg har mistet alt for Metallica. Attituden, musikken, selv om St. Anger overraskede lidt, men ikke nok til jeg beholdt skiven. Og jeg synes de har de med at blæse alt hvad de gør og laver op til noget stort..

Beklager galden, men det er altså min mening om dem.

Men heldigvis har de lavet fire store værker inden der gik PengeOgPrestige i den..
God søndag.

Muddley Opsat: 2007-01-07 22:57:24
Enig i mange antagelser Hoffa, men metal Light er alligevel ikke hvad jeg vil betegne det som, men dette er heller ikke hvad jeg er vild med af Metallicas musik.

Jeg synes at Bob Rock lavede et lorte arbejde med albummet. Hvor Flemming Rasmussen trak det fede ud af bandet, så fik homo Bob det værste ud, og skabte et andet band end det vi alle dengang respekterede og holdt af.


Men når det så er sagt, så er der et par klassikere på dette album.

Muddley Opsat: 2007-01-07 22:58:33
Har lige genhørt dette og min karakter er faldet fra 8/10 til 7/10.

Motley Opsat: 2007-01-07 23:15:29
har den ikke engang på computeren - SÅ ER DET SLEMT! haha

Nyder nu BLAKK TOTEM's version af "BATTERY".Jeps, Pete Blakk's band

Hoffmeier Opsat: 2007-01-08 05:57:19
Muddley, jeg står godt nok i flytterod lige nu, men jeg lover dig at lige så snart at kasserne med cd'er er pakket ud, skal jeg prøve at give den en lytter. Har ikke hørt albummet i mange år. Men forvent ikke lutter roser fra mig. :-)

sixxdog Opsat: 2007-01-08 08:27:45
Hahahaha....'Homo Bob' ....Priceless! :D

Scandinavia Opsat: 2007-01-08 09:34:37
Hoffa - Jeg er enig med dig i det der "MTV-fænomen" med blind tilbedelse af alt der bare blir' eksponeret der igennem... Se eks. GREEN DAY og den slags... BWADDR....

Ang. Bob Rock, så er han faktisk en ret højt agtet producer i mine øjne.. Manden var jo i lære under selve Robert John "Mutt" Lange (som vist ik' behøver en længere introduktion end navns nævnelse!) - Hos Mutt Lange lærte han dét med at presse bandet til det absolut yderste (se evt. videoen omhandlende indspilningen af "Black Album") - Bob Rock præsterede i mine øjne at hive det bedste ud af Motley Crue på "Dr. Feelgood", og faktisk mere end hvad man måske havde forventet af netop det band.... Skabte simpelthen magi med Ze Crue!

Lad os antage, at han ligeledes har kørt METALLICA helt til kanten og så, i sidste ende, har fået den absolut ypperste indsats ud af bandet... Ja, successen fulgte dem da, men ellers enig, bandet dur' bare ik' på den måde... De skulle klart ha' holdt sig til Thrash-dagene! Hvis "Black Album" er bandet spillende deres ypperste, så er deres spillestil nok bare ik' så fandens interessant og dermed vil jeg mene, at METALLICA (som de så stolt beviser deres fans om idag) er en flok amøber med al for megen vind i sejlene!

På den anden side, så tror jeg nu heller ik' de ku' ha' kørt det længere ud end på "...And Justice For All", da det jo er noget af det størst opførte Thrash fra 80erne...

Nej, MEGADETH burde seriøst ha' været i METALLICA's sko den dag idag!

Sixxgunner Opsat: 2007-01-08 11:04:20
Nu er det vist på tide at forsvare dette sorte album. En ting er at der forsvandt mange fans da den udkom, men der kom i tifold til. Fans og salgstal, det vil de fleste nok sige, at det er vi ligeglade med, men det er sgu nok det masserne vil hive frem om 20 år når de udnævner denne plade som den bedste heavy metal plade nogensinde, tro det eller lad være.

Pop, jaa joo, jeg ser sammenligningen, men ha´ lige i bagtankerne at selv under "and justice..." var der "hardcore fans" der begyndte at klynke "i har lavet en musikvideo, i er blevet et popmetal act!" (kilde: Lars Ulrich). Altså hvis der skal SÅ lidt til at skuffe de såkaldte "FANS" så melder jeg sgu pas på de fleste udgivelser og gendannelser verden rundt.

..Også alt den snak om heavy metal light, drop det, dette er da det tungeste, tungeste grover metal det her, jeg fatter det ikke. Thrash-dagene er jeg også bidt af, ingen tvivl om det (specielt, "Ride The Lightning"), men for fanden, man må også se lidt ud over 80er tråden og indse at man må skabe noget som ikke er ligesom det gamle.

Just my humble opinion....

Hoffmeier Opsat: 2007-01-08 11:37:07
Jamen hvem er masserne der skal udvælge verdens bedste Heavy album? Er det dem der hører Metal dagligt som os brugere, eller er det den brede masse, hvor de fleste kun kender ét(dette) eller flere Heavy albums, og ellers har de obligatoriske U2/Robbie/Coldplay skiver stående. (Og det er IKKE dårligt ment.)

Jeg vil dog give dig ret i, at man skal indse hvornår man skal forny sig, eller blive hængende i den samme rille. Meeeeeeeen ligefrem at gå fra Justice skiven til dette....

Hoffmeier Opsat: 2007-01-08 11:38:33
Men jeg skal nok give albummet et par lyttere når jeg får det gravet frem af flyttekasserne sidst på måneden, og vende tilbage med min måske fornyede mening..

RenisseD Opsat: 2007-01-08 12:28:55
Jeg synes da ihvertfald, at dette album er KLART bedre end de to næste....

Posten Opsat: 2007-01-08 13:10:28
Har indtryk af at det er blevet lidt smart at sige man ikke kan li´denne her plade... og nej, det er ikke pop!!

bcd Opsat: 2007-01-08 13:33:58
Den er stinkende fed og Pop har det sku aldrig været

sixxdog Opsat: 2007-01-08 15:32:23
Haha...det kan sgu godt være at det er blevet trendy at hade METALLICA, så nu overvejer jeg kraftigt at blive Danmarks største fan!


Ej, jeg har ALDRIG brudt mig om denne plade, så for mit vedkommende er det ren og skær smag (eller manglen på samme?)

Som Muddley også påpeger, så er der da et par enkelte klassikere her imellem. Jeg kan så bare overhovedet ikke med Bob Rocks produktion - faktisk så er jeg inkarneret modstander af produceren som bandets 5/6. mand. I min verden bør en Producer bare være manden ved knapperne, der får bandet til at lyde så autentisk som muligt.

Med hensyn til materialet, så er der også sket en drejning, omend slet ikke så stor som det måske kan lyde. På "..And Justice For All" var de allerede begyndt at flirte med de mere simple riff-betonede kompositioner, men i forhold til dette 'Black ALbum' havde de bare SÅ meget mere at byde på, at 'den hvide' aldrig bliver trættende at høre på.

Pladens overeksponering har heller ikke hjulpet denne plade...når man runder 10, 15 eller 20 millioner solgte eksemplarer, og bliver spillet i radioen mindst én gang om dagen (og flere gange i udgivelsesåret), så mister den sin magiske effekt...og alt bliver udvandet.

Og som Scan så smukt fremlagde det, så burde det klart være MEGADETH der havde høstet succes i denne størrelsesorden - dét band (Mustaine) har så overdrevent, mange flere talenter at trække på. Men det siger jo også lidt om det gode ved de tre første METALLICA skiver, at det i høj grad er Dave Mustaine's materiale der gjorde dem til de mesterværker de vitterligt er.

RenisseD Opsat: 2007-02-26 11:36:09
Tjahh.. jeg har aldrig fået købt dette album, men uanset hvad man mener om det, så bør det sgu' stå på hylden, om ikke andet pga. den betydning det har haft for Heavy rocken's fremme...

Så nu har jeg købt det.. ovenikøbet i den japanske version, som indeholder bonus-nummeret "So What", som åbenbart er et gammelt PUNK cover-nummer.... Udmærket nonetheless, med en fed legesyg guitar-solo :-)

Olfert Opsat: 2007-02-26 14:49:30
"So What" er et Anti-nowhere League cover, det er også med på Garage inc,

patentdread Opsat: 2010-01-30 17:52:32
Sindsygt godt album, for tiden er det de eneste sange man hører i radioen, men de er da gode..

Muddley Opsat: 2010-02-02 18:23:20
I min verden det svageste Metallica album nogensinde........og det

Sbassman Opsat: 2010-02-02 18:45:00
Du må sgu være på et eller andet, hvis du mener at St. Anger og Load er bedre end dette album!

Muddley Opsat: 2010-02-02 22:14:07
Jamen Sbassman, så er jeg på et andet sted. men jeg har aldrig brudt mig om produktionen og forudsigligheden på dette album. Jeg må dog lige rette mig selv...Det svageste i min verden er St´Anger. The Black Album har Sandman og Nothing Else Matters, som jeg synes er konge numre. Resten er middelmådigt. Bob Rocks produktion stinker og bliver mudret. Load har numre som Aint My Bitch, Until It Sleeps, Bleeding Me og
Mama Said. Reload har fede numre som Fuel, The Memory Remains The Same og Slither. Fedt at du synes at jeg må være et andet sted...og jeg siger så tak for det, og fedt for dig at du er mainstream. Sådan er vi jo så forskellige. Læs gerne mine kommentarer om dette album helt tilbage fra 2004. Jeg er ikke vild med det og ´thats life´.

Scandinavia Opsat: 2010-02-03 07:36:24
På et eller andet? På et andet sted? :)

Jeg er ik' helt up to date her... :)

Scandinavia Opsat: 2010-02-03 07:50:29
... Men meget apropos, så check lige dette sammenkog:

http://www.youtube.com/watch?v=lKeA3-n27t8

Sbassman Opsat: 2010-02-03 08:28:22

Først vil jeg lige sige, at Metallica er et af de bands jeg holder allermest af. Deres 4 første skiver er noget af det ypperste jeg har i min samling og dem vil jeg til hver en tid foretrække frem for denne udgivelse.
Jeg blev skam også skuffet, da jeg købte The Black Album på udgivelsesdagen i 91. Var skuffet over at de var blevet så mainstream og der ikke længere var så meget smæk på drengene. Man at de blev mainstream behøver jo ikke at gøre, at materialet ikke er holdbart. Black album byder på lidt flere holdbare numre end du nævner – men det er jo selvfølgelig en smagssag. Unforgiven slår i min verden Memory med utallige længder for at give et eksempel.
At Bob Rocks produktion stinker kan jeg ikke lige følge dig i. Lyden på albummet ”kommer virkeligt ud” synes jeg. Når jeg engang i mellem smækker det på, bliver jeg ofte overrasket over hvor god lyden er, når man tænker på, at det snart har 20 år på bagen.

Ratt Opsat: 2016-12-05 22:14:07
Jeg blev kun lidt skuffede da jeg hørte The Black album for første gang. Havde nok forventet en lidt heavyere udgave.
Den hører med til min Top 5 liste.

-=MP=- Opsat: 2023-06-26 16:18:37
Tror ikke at jeg har hørt hele albummet i mange år, men idag ræg den på, og fik bare den fornemmelse at, dette er sgu ok.
Vil nok mene at her på min ældre dage, må jeg indrømme og ændre det til et Mesterværk.
Fed udgivelse.

10 Skala

Du skal være logget ind for at kommentere albums.