START
SENESTE KOMMENTARER
NYE ALBUMS
DVD
TOP 100
TOP ANMELDERE
ÅRSTAL
EVENTS
SØG
LINKS
Du skal være logget på for at anmelde skiver.
Informationer
Bruger rating
|
Sange
|
Medlemmer
|
Beskrivelse
Scandinavia | Karakter: 8.5/10 |
Genialt album fra JOURNEY! Sådan skal AOR lyde! Selvom albummet er helt fra 1981 holder det stadig den dag idag og man hører straks hvor talløse bands bla. har fået deres inspiration fra. De har endnu ik' sluppet deres 70er lyd helt og der spores mange traditionelle "rock" elementer herpå i forhold til deres næste 2 skiver, men generelt kan man høre de er godt på vej til at vie deres sjæl fuldstændig til AOR'en. Kongeband! Og hvis du endnu ik' har hørt Steve Perry's stemme så se lige at få den checket...Den holder!
2004-04-29 13:08:08
Straycat | Opsat: 2004-04-30 18:51:55 |
En af mine all time favorites! 9,5/10 ......... YEAH! | |
|
Scandinavia | Opsat: 2004-05-02 13:26:41 |
Sangen "Mother, Father" er et af de bedre øjeblikke herpå...Stor AOR sang! | |
|
Jesse Stardust | Opsat: 2004-06-27 17:51:06 |
Hvad sker der for 8.5/10????? Den er da mindst til 9....! | |
|
Scandinavia | Opsat: 2004-06-27 17:54:54 |
Fordi jeg nogle gange falder i søvn til for mange ballader...Men JOURNEY skiver har det med at vokse i mit univers så måske jeg sku' gi' denne endnu en omgang i CD-afspilleren... Frontieres startede vist også helt nede på 8, men jeg giver den nu 9.5 | |
|
Muddley | Opsat: 2004-07-26 16:30:05 |
Ja denne er god nok. Så dem live i Tivoli for mange mange år siden. Det var pænt og nydeligt. Kan bedre lide lyden på Frontiers. |
|
|
Muddley | Opsat: 2004-07-26 16:31:02 |
Eller var det Falkoner Teatret.`???? Er der nogen der var derinde.??? |
|
|
Scandinavia | Opsat: 2004-07-26 20:16:16 |
Hahaha...Ja, jeg var!!! :-) | |
|
Jesse Anderson (formerly known as Jesse Stardust) | Opsat: 2004-12-02 17:02:08 |
Hold kæft hvor ville jeg da gerne ha set dem.... Min generation må desværre nøjes med dvd-koncerter. | |
|
Scandinavia | Opsat: 2005-06-07 12:29:08 |
Gennembruddet! | |
|
Scandinavia | Opsat: 2005-09-24 13:21:53 |
Gudealbum som lige blev genhørt 3 gange i træk den anden dag...Det er simpelthen storslået!!! | |
|
RenisseD | Opsat: 2005-09-24 16:04:21 |
Alt i alt deres bedste, hvis du spørger mig.... :-) | |
|
Gösta | Opsat: 2005-10-12 21:29:21 |
Så kom 80'erne til Journey på godt og ondt! Ingen kan vel fornægte "Don't stop believin'" og "Mother, Father"'s magi og tidløshed, men der er altså også en del "tungen ud af vinduet" på dette vax. Jeg har aldrig fattet, hvorfor "Who's crying now" er sådan et mesterværk, og et nummer som "Dead or alive" viser at hjulet kører men hamsteren er død! Kæmpesucces, men Journey solgte sjælen hen ad vejen med dette album, og herfra går det ned! | |
|
Jesse Anderson | Opsat: 2005-10-13 09:59:36 |
Ja der er jeg jo så dybt uenig. Synes først det er her Journey kommer op i omdrejninger. Jeg er klart tilhænger af det ekstremt melodiske, og det er nok også grunden til, at jeg er mest vild med det de lavede i firserne. Desuden synes jeg det er noget bavl at sige, at bands sælger ud fordi de laver melodisk musik... | |
|
Gösta | Opsat: 2005-10-13 16:19:31 |
Mig bekendt var Journeys musik også melodisk før... Det jeg skrev var at sangskrivningen ofte virker uinspireret, det mangler den varme og sjæl, der kendetegnede de første albums, altså: de solgte sjælen! Men det er bare min mening, smag og behag etc.etc. | |
|
RenisseD | Opsat: 2005-10-13 17:33:53 |
For alle os som elsker dette album og synes at det var heromkring de toppede (ret beset er det jo en klassiker af rang), er det mærkeligt at læse at sang-skrivningen skulle være uinspireret og mangle varme og sjæl... altså, netop på dette album kom Jonathan Cain ombord med masser af nye anskuelser, saft og kraft!! Er helt klar over det er DIN mening og alt respekt for det....men den står du da vist godt nok ret alene med!! :-) Men bortset fra det, er det rigtig rart at se når folk argumenterer for deres mening og viser ægte følelser for musikken!! Velkommen ombord!! | |
|
Gösta | Opsat: 2005-10-13 17:58:51 |
Takker! Ja, jeg står sgu' nok rimelig alene med min mening her ;-), omend Herbie Herbert (Journeys ex-manager) måske mener lidt af det samme... (har du ikke læst det så tjek dette interview ud!) http://members.cox.net/mrcarty/ Men hvor er det fedt at kunne diskutere Journey med nogen! |
|
|
Muddley | Opsat: 2005-10-13 19:11:39 |
Journey er gode. Jeg kan dog rigtigt godt lide Gregg Rolies soloarbejde samt hans arbejde i Abraxas Pool. | |
|
Scandinavia | Opsat: 2005-10-22 21:57:01 |
Jeg må vel også indrømme at dette er en af mine absolutte JOURNEY favoritter...Kan dog også godt li' deres 70er releases, men de mangler lidt finesser i den spæde start, ifølge mine ører. Fedt at møde én der brænder så meget for JOURNEY, som dig Gösta!! | |
|
Gösta | Opsat: 2005-10-26 22:17:59 |
Tak og lige over! | |
|
Whitesnake | Opsat: 2005-10-27 12:27:08 |
Underlig fornemmelse! Sang 1 hører jeg, og den kender jeg. Ved ik hvorfra, men det virker sgu helt nostalgisk at høre den sang. | |
|
Whitesnake | Opsat: 2005-10-27 12:34:54 |
Musik, når det er størst!! Ingen tvivl hos mig. Jeg er egentlig ligeglad om mange så er uenige, fordi de ikke synes, det er hårdt nok. Det er jo ik meningen, at det skal være total hårdt det her. Man skal vurdere dem ud fra, hvilken slags musik de spiller. Gude-Aor! Desuden er der en utrolig fyldig trommelyd, ligesom guitarlyden er rigtig fed på deres uptempo-numrer. 10/10 må det jo nødvendigvis blive til. | |
|
Whitesnake | Opsat: 2005-10-27 12:39:30 |
"Who's crying now" er sgu flot! Sang 10 er dog forfærdelig, så den har jeg set bortfra i min karaktergivning. | |
|
Scandinavia | Opsat: 2005-10-27 13:17:11 |
Nemlig et konge AOR udspil her...Ingen tvivl!! Dette satte nye standarder for stilarten... | |
|
Whitesnake | Opsat: 2005-10-30 09:17:13 |
Underligt som Journey har det med at slå mig ud, når jeg hører det første gang, men så daler det lige så langsomt derefter. Nok fordi det er så pompøst og med så stor en stemme. Det snydder dog lidt. Nu her kan jeg godt følge Gösta i, at der også er en del wank herpå. Sang 1 er dog og bliver et dejligt nummer. På en eller anden måde, så er melodierne blevet mindre efter 70`erne her, men produktionen mere perfekt. Sådan fornemmer jeg det. 8.5/10 ligger den på nu, så stadig en rigtig god cd. | |
|
Scandinavia | Opsat: 2005-10-30 11:31:27 |
Kan kun tilslutte mig dine anskuelser...Samme indvirkning JOURNEY altid har haft på mig...Er dog ik' enig med dig i at 70erne indeholdt "større2 melodier på deres udgivelser, men det er jo et spørgsmål om smag. Whitesnake, du blir' NØDT til at eje "Frontiers" albummet!!! Af mange anset for at være deres absolutte AOR milepæl! | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-06-27 08:03:00 |
Weird shit!! Sidder og lytter til Glen Dover's udgave af "Don't Stop Believin'" (Ham fra ALICE COOPER) - Det er eddermame en speciel keyboardlyd!! Han synger dog ik' vaerst... Ved nogen herinde hvor den version er at finde?? |
|
|
Scandinavia | Opsat: 2006-06-27 08:03:19 |
Eric Dover hedder han saa! | |
|
Ratt | Opsat: 2006-08-20 13:25:15 |
Tjaa..Ingen tvivl om at de kan deres kram, men damn, det er squ' kedeligt i længden at hører på. | |
|
Whitesnake | Opsat: 2006-08-20 14:04:28 |
Det her er en milepæl. Så overfladisk kan man da ikke vurdere den, hm! Men det kommer nok an på, hvilken slags lytter, man er:-) En sang som "Mother, Father" kan man umuligt kalde kedelig. På dette album synes jeg også, at der spores en del dynamik (anden halvdel af skiven), selvom Perrys stemme til tider er for pæn i det på disse sange. Sang 1,2,3,5,6 og 9 er mine højdepunkt fra albummet. Jeg kan dog godt følge dig lidt DonD, da jeg er meget enig i Göstas beskrivelse af "Escape". Men selvom Journey pludselig var blevet meget radiovenlige, så er det en flot aor skive med mange mindeværdige sange og derfor får den 9/10 af mig. |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2006-08-20 14:13:11 |
Højdepunkt = højdepunkter | |
|
Ratt | Opsat: 2006-08-21 10:09:16 |
Ja nu er jeg jo ikke den store Journey fan, og har dog heller ikke så mange skiver med dem så det gør noget. Men denne her har jeg dog, og har hørt den efterhånden mange gange. Kan godt se at de nævnte numre er udmærket og meget melodiske, men synes ligesom at forløsningen udebliver for mit vedkommende. Når jeg siger kedelig, mener jeg at der er for mange numre på skiven som ikke rigtig fanger mig, og synes at det er lidt for stillestående for min smag, og så ALT for mange ballader som virker lidt tamme for mig, men Journey har jo heller aldrig lige været mit favorit aor-band. :-) | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-08-21 10:17:33 |
Jeg må nok gi' dig ret!! Eftersom min egen AOR viden har udvidet sig, især indenfor det sidste års tid, så står JOURNEY altså tilbage som, ja, et lidt "kedeligt" band!! Bandet i sig selv, er jo genialt og de spiller pissegodt, samt har deres HELT egen stil, hvilket i sig selv er SÅ fedt! Men altså, selvom de rigtigt nok har skabt mangen en klassiker (især på albummet her), så forbliver de altså kedelige i min verden!! Nej du, hellere FOREIGNER!!! Eller BOSTON.... |
|
|
The Warrior | Opsat: 2006-08-21 10:43:11 |
Enig! Har aldrig rigtig dyrket Journey, men efter jeg stiftede bekendtskab med RN måtte de prøves. Synes også de er ret kedelige, dog kan man ikke pille ved kvaliteten af matrialet...ej heller musikernes evner. Men ja, sammenlignet med f. eks. Foreigner falder de noget til jorden. Foreigner har/havde jo så også en af de bedste sangere i den bløde ende af rocken, nemlig Lou Gramm, som kan få hårene til at stritte (på den fede måde altså), hvadenten han synger et hard rock nummer eller en ballade... | |
|
The Warrior | Opsat: 2006-08-21 10:44:18 |
Har forresten kun Arrival + Greates Hits med Journey, men det er også alt rigeligt... :-) | |
|
Whitesnake | Opsat: 2006-08-21 12:36:34 |
Okay jeg må på banen igen:-) Jeg er både enig og ikke enig, for jeg synes ikke, vi er helt præcise nok. Journey har en lyd, som kan virke ret så kedelig/langsommelig, andre gange meget pompøs og storslående. Mht dette album, så JA der er et kedeligt skær over Journey. Det samme gælder Frontiers. Klassikerne gør nok, ar jeg alligevel hiver en stor karakter frem! Nej Journey var rigtig interessante i starten af karrieren musisk set. Jeg er glad for at have fået fat på "S/T" (som jeg faktisk tror Warrior ville synes om), da de her er mere progressive og til dels også lidt blues-inspirerede. Musikkernes præstationer kommer mere til sin ret på det album. Flere instrumentale passager, og en trommeslager som får lov til at slå sig løs (modsat dette album). Mit yndlings album med Journey "Infinity" var faktisk vendepunktet. Steve Perry var ny forsanger og stilen en anden. Mange "gamle" Journey fans mener således også, at Journey solgte ud med/efter det album. Jeg synes dog først for alvor, at det sker med "Escape". Det er lidt det samme som med The Storm og The Vu (som jeg har fået og finder stort set ligeså kedelige/charmeforladt som The Storm, omend begge bands spiller godt). "Infinity" er for mig bare albummet, hvor melodierne var allerbedst, og hvor Journeys stil virkelig var pompøs samtidig med, at Steve Perry aldrig har sunget bedre. Men vil man undgå det lidt kedelige og polerede lydbillede og de mange fillers, så vil jeg anbefale Journeys debut "S/T". "Departure" er derudover et yderst interessant album med mine øre. Ja de 3 albums er efter min mening Journeys bedste! "Escape" og "Frontiers" er yderst professionelle værker, men de minder mere om albums, hvor man i for høj grad søger at få chartsucces. Men Warrior jeg mener ikke, at du har hørt det "rigtige" Journey endnu, sorry! |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2006-08-21 12:38:46 |
Grunden til, at jeg så vurderer dette album højere end The Storm og The Vu er, at der er flere ørehængere/klassikere at finde her:-) | |
|
The Warrior | Opsat: 2006-08-21 12:49:11 |
Don't say sorry, my friend (UPS, nu får jeg Motley på nakken...manden der ikke vil ha' vi snakker engelsk, men alligevel selv konstant bruger udtrykket "babes" :-))... Nå, tilbage til Journey...Ja, jo, måske har du ret. Måske jeg skulle lade det komme an på en prøve. Men nu ER AOR normalt ikke det jeg lytter mest til (med nogle undtagelser, selvfølgelig: Foreigner, Styx, Toto osv...) så jeg har mine tvivl om det er noget jeg vil synes særlig godt om. I forvejen hører jeg yderst sjældent de par skiver jeg har med Journey, og når jeg gør er det som regel som baggrundsmusik, når der er besøg af folk "med sarte ører". Hertil passer Journey fint... |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2006-08-21 12:55:48 |
Din besked til Motley hahahahah RESPEKT! Ironic hehe... Warrior prøv evt at låne "S/T", og hvis det fanger lidt, så derefter "Infinity". Hm jeg tror dog, at "S/T" minder mest om, de to andre tidlige albums (dem kender jeg ikke!). Hvis du kun kender deres Greatest skive og Escape, så forstår jeg da godt, at de er kedelige. Næsten ligeså kedelig som The Storm! |
|
|
Scandinavia | Opsat: 2007-01-03 12:13:04 |
Så er jeg nået til det årlige JOURNEY flip... Dette er og bliver et af AORens mest banebrydende albums!!! Sange som "Don't Stop Believin'", "Stone In Love", "Mother, Father" og "Open Arms" er udødelige klassikere!! STIMMUNG!!! |
|
|
Jettfever | Opsat: 2009-05-05 15:11:27 |
Endnu et genialt album...fatter ikke at der skulle gå så lang tid før jeg faldt for dette band??? Numre som "Don't Stop Believing", "Who's Crying Now" og "Mother, Father" er jo suveræne :D | |
|
Jettfever | Opsat: 2009-06-13 16:10:31 |
Hvordan fanden kan musik overhovedet være så fuldstændig genialt gennemført som Journeys er det??? :D Er faldet fuldstændig på halen over de gutter her den sidste måneds tid - og det blev perfekt fuldendt med kongekoncerten på Sweden Rock! |
|
|
Metalfan | Opsat: 2009-06-14 10:53:46 |
Tja, smag og behag. Jeg syntes de er røvkedelige! Så hvis du vil købe, hvad jeg har med dem, så er du hjertelig velkommen! | |
|
Jettfever | Opsat: 2009-06-14 11:05:30 |
Hehe, ja det er da ikke umuligt - er jo først lige begyndt at stykke bagkataloget sammen. Hvad vil du af med? | |
|
Metalfan | Opsat: 2009-06-14 11:09:06 |
Jeg har følgende: Journey- The Esenntial 2 cd Journey-2001 live dvd Journey-Trial By Fire Journey-Arrivial |
|
|
Jettfever | Opsat: 2009-06-14 11:16:09 |
Alright, fang mig på jettfever@yahoo.dk, så finder vi ud af det | |
|
Sbassman | Opsat: 2010-03-07 19:30:54 |
Alt for lang tid siden denne har været i afspilleren. Det er en total klasse skive det her. Elsker Perry's stemme. | |
|
Jettfever | Opsat: 2010-10-22 21:06:26 |
Nu har den stået på mere eller mindre obskur 80'er metal det sidste lange stykke tid, men den her røg lige på her til aften. Lidt den der følelse af at komme hjem igen...er du sindssyg det er et suverænt album! |
|
|
Sbassman | Opsat: 2011-05-15 18:04:40 |
Det er virkelig ekstremt så fed en vokalist Steve Perry er. Det er som om han føler hvert et ord han synger. En absolut ener! Klasse album det her. Utroligt at det er 30 år gammelt for det holder stadig. Er der nogen her fra siden der skal opleve Journey live i næste måned? |
|
|
RenisseD | Opsat: 2011-05-15 19:28:58 |
Jeps - Foreigner og Journey i Vega d. 28 juni - Damn, det blive stort!!! | |
|
KimG | Opsat: 2011-05-16 16:21:13 |
Jeg har også en billet :o) | |
|
Sleazy Dane | Opsat: 2011-05-18 17:48:34 |
Smed lige denne klassiker på! Selvom billetprisen til Journey og Foreigner er høj ender jeg nok også med at måtte købe en billet. Hvis der altså stadig er flere tilbage? | |
|
Steal | Opsat: 2012-02-21 18:55:05 |
Moderne klassikere: Tjek dette indslag fra DR om sangen Dont Stop Believing. http://www.dr.dk/nu/player/#/moderne-klassikere/31424 |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2012-02-21 19:54:56 |
Nice, seriøst tak! | |
|
Sleazy Dane | Opsat: 2012-02-22 19:35:28 |
Fedt program! | |
|
-=MP=- | Opsat: 2013-11-23 08:07:58 |
Man må sige at "Don't Stop Believin'" er et hit. Indtil videre er den hørt 59.342.212 gange på Spotify. Det er satma godt gået. |
|
|
Du skal være logget ind for at kommentere albums.