START
SENESTE KOMMENTARER
NYE ALBUMS
DVD
TOP 100
TOP ANMELDERE
ÅRSTAL
EVENTS
SØG
LINKS
Du skal være logget på for at anmelde skiver.
Informationer
Bruger rating
|
Sange
|
Medlemmer
|
Beskrivelse
-=MP=- | Karakter: 9/10 |
2004-03-14 10:10:31
Scandinavia | Opsat: 2004-02-05 23:00:08 |
Okay udspil, men løbet var kørt for WL på dette tidspunkt... | |
|
-=MP=- | Opsat: 2004-02-05 23:00:19 |
Nej slet ikke, igen et godt album.. | |
|
Morten K. | Opsat: 2004-02-05 23:00:20 |
Hello, White Lion satte et værdigt og kanon-fedt punktum for en rimelig glorværdig karriere. Feee skive. Tramps vokal er kanon. Den nye version af "Broken Heart" holder. Et sikkert sommerhit. | |
|
Muddley | Opsat: 2004-02-06 23:00:22 |
Hmm Morten K, ja den er ikke slem, men alligevel ikke hvad man kunne forvente. I min verden..........OG JEG HAR PERFEKTE ØRER, vil den få 6/10 Warsong er suverænt. :-) |
|
|
Motley | Opsat: 2004-02-06 23:00:30 |
YES endlig holdt de!!!!!!! Hurra...... | |
|
Scandinavia | Opsat: 2004-02-08 23:00:18 |
Motley...You rock!! :-) | |
|
Muddley | Opsat: 2004-02-16 23:00:34 |
OK............Jeg har lige spillet den højt. Flere numre er faktisk gode, men de numre der er dårlige er virkelig dårlige. Jeg vil give den 7/10 | |
|
Scandinavia | Opsat: 2004-09-17 20:29:44 |
Er det bare min udgave eller er der rent faktisk et drastisk dyk i tempoet på sang 4??? Det lyder af helvede til...Ca. midten af sangen... | |
|
Shoaib | Opsat: 2004-10-25 20:13:16 |
white lion's mane attraction is one the most melodic album in the history of hard rock. i really miss guitar solos and riffs from vitto bretta. i never heard any of his works since this album. he is a very fine/melodic guitarist. does anyone know anything about him?????? email: syounossi@hotmail.com | |
|
Scandinavia | Opsat: 2004-12-07 12:57:48 |
"When MTV turned their back on all the ‘80's bands (who we know built MTV). They also spat in the face of Rock'n'Roll." - Udtalelse fra Mike Tramp på hans hjemmeside... Tag den i MTV elskere...:-) |
|
|
Aslarsen | Opsat: 2005-06-24 21:00:20 |
Her er jeg fuldt ud enig med MP... Det er en fed skive den her | |
|
dhansen | Opsat: 2005-07-19 15:29:06 |
Et udmærket indtog i halvfemserne, men desværre var pladeselskabet ikke interesseret mere, hvilket er ærgeligt, da bandet var talentfuldt, især Vito Brattas melodiøse guitarspil | |
|
Diski | Opsat: 2005-08-23 20:02:50 |
Husker Love don't come easy som værende et superfedt nummer med tilhørende superfed guitarsolo, desværre har et fjols (Anders) bøffet mit eksemplar af dette album. | |
|
Whitesnake | Opsat: 2005-08-27 18:25:06 |
Jeg har The best of white Lion cd`en. Må jeg få anmeldt i morgen (ik meget tid mere i dag). Synes nemlig, at det er en god opsamling. Denne cd kender jeg ik, men Pride har jeg hørt, og den er virkelig Guld!! | |
|
Scandinavia | Opsat: 2005-09-18 22:01:20 |
...Tør så slet ikke komme ind på denne skive....En del federe end forgængeren, men det er sgu' bare ik' godt nok, Mike!! | |
|
RenisseD | Opsat: 2005-09-18 22:07:52 |
Scand, du er den første jeg kender, som også har bemærket at hastigheden svinger på nummer fire... Det irriterer mig ad H..... til hver gang jeg sætter albummet på - ren tortur!! Ellers masser af gode numre på dette album, men også nogle fillere... | |
|
Scandinavia | Opsat: 2005-09-18 22:10:28 |
Ja, er det ik' rigtigt??? Jeg brækker mig HVER GANG jeg hører det nummer...Husker stadig første gang jeg hørte den...Jeg spolede frem og tilbage... Hahahaha - Men hvorfor mon??? For at fange lytteren eller måske en produktionsfejl??? - Lyder dog ik' sandsynligt at Zito skulle lave fejl, vel? | |
|
RenisseD | Opsat: 2005-09-18 22:15:01 |
Nej, det lyder ikke specielt sandsynligt, at en perfektionist som Zito skulle kunne lave en SÅ gevaldig brøler.... jeg hælder mere til den opfattelse, at der simpelthen er sket en fejl under masteringen.... Kan altså ikke tro at man laver sådan noget lort med vilje.... :-( | |
|
Scandinavia | Opsat: 2005-09-18 22:19:45 |
Hmmm ja, det må vel være det mest oplagte at tro! Teknikken drillede og pladeselskabet pressede på, så Zito og drengene tænkte: "Fuck det! Det hører vores dumme fans alligevel aldrig!!" Men, men, men....De skulle bare lige ha' vidst at der sad 2 "R'n'R Detectives" et sted i det kolde nord og havde ørerne med! Hahahahaha | |
|
RenisseD | Opsat: 2005-09-18 22:25:44 |
Ha ha - nemlig!!! Kan også huske da jeg købte det første album med Crown of Thorns (fantastisk fedt album).. Der var op til flere "skip" fejl (b.la. nummeer 6, som ellers er tæske fedt...) prøvede at låne andre eksemplarer, men det var det samme og det irriterede mig fuldstændigt afsindigt.... Men så købte jeg den dersens "21 Thorns" dobbelt disk (er ikke helt sikker på titlen), hvor det første album var på disk et! Her var fejlene udbedret - PRAGTFULDT :-) | |
|
RenisseD | Opsat: 2005-09-18 22:27:54 |
Fik trykket på send inden jeg nåede pointen (tsk tsk). Man kan jo håbe på, at det omtalte hastigheds-problem vil blive fixet ved en evt. gen-udgivelse!! | |
|
Scandinavia | Opsat: 2005-09-19 03:29:06 |
Cool! Har både originalen of debuten med Crown Of Thorns og genudgivelsen på "21 Thorns", så det vil jeg da lige prøve at undersøge! Men jo, muligvis vi skal vente til en genudgivelse kommer på gaden, førend sang 4 herfra blir' acceptabel! :) | |
|
Dee | Opsat: 2005-09-19 05:27:35 |
hey scand og alle jer andre. husk at tramp udgiver sin bog "vagabonden" på tirsdag. selvom jeg er lidt træt af hans kristne "jeg har så ondt af mig selv" attitude, så skal bogen sikkert købes alligevel. Desuden er det ikke den eneste fejl på mane att. Selve båndet må også have drillet lidt i flere numre. Lyden flagrer i mange af numrene, men generelt er det et virkelig fedt album. Hans soloer er jo for fede...Thumbs up for Vito and Crew |
|
|
KimG | Opsat: 2005-11-06 15:39:18 |
Det er første gang jeg giver WL chancen (til en 10'er ville man da være et skarn hvis man sagde nej!), og selvom jeg kun er nået igennem de to første numre er jeg imponeret - det er faktisk federe end jeg havde troet... | |
|
Whitesnake | Opsat: 2005-11-06 15:43:02 |
Jeg ved, at Dee ser denne som den bedste fra dem sammen med pride skiven. Har hørt godt om denne cd, så nok en cd, man bør skaffe på et tidspunkt | |
|
KimG | Opsat: 2005-11-06 16:33:53 |
Det er faktisk en ok skive - meget bedre end forventet. Nummer 1, 2 og 4 er klart de bedste numre, og nummer 3 klart det dårligste... 7/10. | |
|
Whitesnake | Opsat: 2005-11-06 23:34:13 |
I tilfældet White Lion KimG, sys jeg faktisk, at deres opsamling er virkelig god!! Virkelig at anbefale. | |
|
sixxdog | Opsat: 2005-11-13 15:48:47 |
Fænomenalt! Der er et par sange eller tre for meget på denne plade, men skærer du dem væk, er dette klart deres stærkeste udgivelse! 9/10 | |
|
sixxdog | Opsat: 2005-11-14 16:16:41 |
Nøøøøj hvor er åbneren da for fed! Hvorfor havde jeg ikke øjne for det her i 80'erne??? Tænk sig, Gud er dansker!! |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2005-11-14 17:02:39 |
Er lidt trist over, jeg ik ejer den | |
|
Scandinavia | Opsat: 2005-11-15 11:45:40 |
Måske fordi den først udkom i 1991, Sixxdog?? Hahaha - Whitesnake, den findes tit billigt rundt omkring, så det er da med at komme ud af starthullet og spend some money! :) | |
|
sixxdog | Opsat: 2005-11-15 17:04:13 |
Aaarghh damnit! En naturlig forklaring.. | |
|
Whitesnake | Opsat: 2005-12-10 20:33:35 |
Hvor har det her White Lion udspil dog overrasket mig positivt! Jeg er lige på nippet til at kalde det deres bedste. Umiddelbart kan jeg nemlig bedre lide den her end Pride skiven. Tiden vil vise det! | |
|
Motley | Opsat: 2005-12-10 20:40:29 |
Hvis Joe Cocker sang for White Lion, så havde jeg mere respekt for dette band... | |
|
Whitesnake | Opsat: 2005-12-10 21:54:15 |
Jeg må tilstå, at jeg ikke længere tvivler, hvad angår White Lions storhed, og min holdning til Mike Tramp har ændret sig. Han har en fed stemme, så hellere Tramp end Cocker!! | |
|
Motley | Opsat: 2005-12-10 22:07:44 |
Ja hvis han kunne synge, istedet for at lyde som en forvreden teenager eskimo...synes de har lavet 3 gode sange...men udover det, rent kvalitetsløst materiale... | |
|
Scandinavia | Opsat: 2005-12-10 22:09:33 |
Ahhh, luk skuffen mester (Motley)... | |
|
Scandinavia | Opsat: 2005-12-10 22:11:28 |
...Ellers enig i at dette nok er deres absolut dårligste udspil...De havde sgu' mistet grebet om medisterpølsen her! | |
|
Whitesnake | Opsat: 2005-12-10 22:16:56 |
Nej, nej, nej lyt lige til den igen!! Den er på højde med Pride, hvis ikke bedre! | |
|
Scandinaviua | Opsat: 2005-12-10 22:26:58 |
Det vil jeg love at gøre! | |
|
Motley | Opsat: 2005-12-10 22:45:36 |
Nope...Aldrig....holder stadig på at White Lion var en døgn flue....ikke det store at hente i dem...har det med WL som du har det med HF | |
|
sixxdog | Opsat: 2005-12-10 22:45:37 |
Jeg er enig med dig Whitey, for dette album er deres absolut stærkeste. Ikke at de har lavet nogle deciderede dårlige skiver, men denne her er altså lige en tand mere helstøbt end de andre. Og som musikere, er dette også det tekniske opus. Det er svært at nævne ét enkelt nummer som White Lion's bedste, men 'Light's And Thunder' er altså den helt store kandidat til at slå 'Little Fighter' og alle de andre. Klasse album, og Mike Tramp er GUUUUUD! |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2005-12-10 22:46:43 |
Tak! | |
|
Motley | Opsat: 2005-12-10 22:52:20 |
Var...."gud".... | |
|
Scandinavia | Opsat: 2005-12-10 23:18:30 |
Tjaa....Orker næsten ik' at skrive "smag eller behag", men nu det er gjort, så ved i hvad jeg mener :) - "Pride" er skiven over alle deres skiver!!! Pure hits! | |
|
sixxdog | Opsat: 2005-12-10 23:42:16 |
Fuck 'hits'! I spit on 'em! :D | |
|
Scandinavia | Opsat: 2005-12-10 23:50:55 |
Yeah...N' I eat Double Bass Drums for breakfast! Muhahahaha :) | |
|
sixxdog | Opsat: 2005-12-10 23:56:19 |
Knepper frøer og spiser stortrommer....U are 1 sick puppy :/ | |
|
Scandinavia | Opsat: 2005-12-10 23:57:49 |
...SCANdalous! | |
|
Motley | Opsat: 2005-12-11 00:16:05 |
Børn, husk nu det skal være relateret til skiven....og hurra...scand kan engelske....utroligt hvad man kan lære på en gajol æske...:O) Nå videre! |
|
|
Motley | Opsat: 2005-12-11 00:18:22 |
Er jeg virkelig den enenste som får det ubehageligt at se Crazy Frog inde på denne side? Kig ude i venstre side på reklamen....ved godt det er en promo reklame, men alligevel - herinde :O/ |
|
|
crazyfrog | Opsat: 2005-12-11 00:30:15 |
KVARKK!!! | |
|
sixxdog | Opsat: 2005-12-11 09:22:50 |
Nope, U R not alone! En eller anden burde tage kontakt til cd-on og forklare at den reklame har en absolut uønsket effekt! | |
|
KimG | Opsat: 2005-12-17 07:51:27 |
Sad og så videoen til 'Broken Heart' på VH1 i går, så jeg blev lige nødt til at sætte denne skive på... 'Broken Heart' er faktisk et RET fedt nummer! | |
|
Sixxgunner | Opsat: 2006-06-05 15:20:09 |
Kanon skive, lige en tand under "PRIDE" men mere poleret i lyden, helt enig i karakteren 9/10. Mike Tramp er DK´s ultimative svar på Bon Jovi, desværre fik han aldrig den anderkendelse han så i den grad havde fortjent fra lille danmark! Vidste i at da "PRIDE" var på sit højeste (Nr.3 på billboard med "When The Children Cry" 1989) havde albummet solgt minimalisktiske 256 eksemplarer herhjemme? "Lorte land!" citat Buster Larsen! |
|
|
Sixxgunner | Opsat: 2006-06-05 15:21:39 |
Jeg har lyttet og lyttet, jeg kan ikke høre den omtalte produktionsfejl i "Love Don´t Come Easy" (desuden skivens fedeste nummer og dens eneste hit kommercielt set.). | |
|
Motley | Opsat: 2006-06-05 16:15:18 |
Er dette en band man skal kende?? Ser amatør agtig ud:O) |
|
|
Motley | Opsat: 2006-06-05 16:15:53 |
og for at skrive det på dansk? Er dette E T band man skal kende? |
|
|
RenisseD | Opsat: 2006-06-05 16:19:39 |
SixxG: Ifølge Scand, er din skive fra en anden presning, som åbenbart ikke har omtalte fejl! Skal vi bytte??? :-) | |
|
Whitesnake | Opsat: 2006-06-05 17:00:04 |
Jeg har samtlige White Lion albums... Og JAH Motley du kan roligt begynde dine indkøb:-) | |
|
Motley | Opsat: 2006-06-05 19:25:57 |
har smidt alle cder ud med dette band....derfor spørger jeg igen - er det VIRKELIG et band at kende? | |
|
Posten | Opsat: 2006-06-05 19:44:12 |
Hold dig bare langt væk Motley.. det stinker!! (..Så er der slåskamp igen :-) | |
|
Whitesnake | Opsat: 2006-06-05 19:46:21 |
Haha! Det var bare en dårlig joke... Jeg ved jo, at du hader det band (modsat mig), men min humor rammer vist ikke lige alle;-) | |
|
Motley | Opsat: 2006-06-05 20:31:24 |
Gør jeg sgu også Post | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-06-05 21:24:15 |
SIXXGUNNER - Ja, jeg har ogsaa soegt og soegt efter fejlen paa dit album, men ak nej, den er der IKKE...Se, det er weird!! Maaske det amerikanske optryk? RENISSED - Ja, det var det jeg snakkede om for lang tid siden... Vi maa ha' nogle mystiske versioner, for tempoet falder i sangen, det er der ik' tvivl om... |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2006-06-09 08:36:18 |
Jeg er lige ved at høre mine White Lion cder igennem, og jeg kan heller ikke finde produktionsfejlen i "Love Don´t Come Easy"? Hvornår i sangen skulle fejlen (hastigheden) forekomme? | |
|
Whitesnake | Opsat: 2006-06-09 08:38:35 |
Selvom "Pride" er en 9/10 og et album spækket med gode numre, så vurderer jeg denne en anelse højere. Her fik de helt styr på lyden, som er mere klar og ren i det. Mike Tramps stemme kan irritere mig en smule på nogle af numrene på "Pride" - her synger han smukt. Bare tag sangen "You`re All I Need". | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-06-28 09:09:21 |
Paa tuderock-kanalen spilles der nu "Till Death Do Us Part", som jo faktisk er en helt okay skaering!! I hvertfald i balladeregi... | |
|
Aslarsen | Opsat: 2006-09-08 18:45:39 |
Tramp's White Lion spiller i punpehuset d. 11/11 Skal man derind eller hvad kan man forvente er det ikke kun Tramp der er tilbage eller hvordan hænger historien sammen.... | |
|
Aslarsen | Opsat: 2006-09-08 18:46:14 |
Punpehuset = Pumpehuset | |
|
RenisseD | Opsat: 2006-09-08 19:07:25 |
Jo, det er kun Tramp som er tilbage... Må trække lidt på smile-båndet, fordi Tramp lukkede og slukkede White Lion efter turneen sidste år og fortalte at han nu havde fået dem helt ud ad kroppen og ALRIG ville spille et White Lion nummer live igen.... Nu ville han hellige sig sin solo-karriere og White Lion var nu en del af hans fortid.... Basta!!! Nu er han så på turné med White Lion igen og de har også et nyt album på trapperne... Tjahh..man har et standpunkt osv osv. - ha ha |
|
|
sixxdog | Opsat: 2006-09-16 15:08:30 |
Så kunne jeg sgu ikke holde den fra laseren længere. Øøj den giver myrepatter og ståpels! Nu vil jeg lave mig en forårsrulle med trampsauce! | |
|
Motley | Opsat: 2006-10-13 12:58:52 |
Dvs det er GUNS n ROSES vi skal se i pumperen? Tror jeg vil lave mig endnu et band og kalde det the original 80's og så vil jeg optræde som en blanding af AXL/NEIL/GILLETEE/DOKKEN og få C.C. Deville look-a-like med på guitar...resten skal være playback....og C.C Deville skal sidde ned og spille.... | |
|
sixxdog | Opsat: 2006-10-13 15:22:02 |
Der var kun to interessante musikere i White Lion - Tramp og Bratta. Nu får vi dog alligevel stemmen bag det hele, og det synes jeg da vi skal prise os lykkelige for. Dog synes jeg han skulle have holdt det til noget enkelt, nostalgisk tourné-shit, i hans eget navn. Musikken er jo den samme uanset navnet på bandet. Og der er planer om et sprt-nyt WL album til næste år (flere af sangene er allerede skrevet), men stadig er det uden Vito Bratta, og det synes jeg egentlig heller ikke om, selvom jeg jo med ret stor sandsynlighed vil købe det kommende album. Men hvad sker der lige med Bratta? Hvorfor gider han ikke? |
|
|
RenisseD | Opsat: 2006-11-11 11:05:14 |
Damn, er spændt på at høre dem i aften.... Er det rent "Cover-band" stil eller gir' de et godt kompetent show.... Krydser fingre og håber på det bedste!!! |
|
|
RenisseD | Opsat: 2006-12-11 22:00:21 |
Sur røv for Tramp: With great regret, Mike Tramp must announce that all UK White Lion shows have been cancelled. Mike and the band extend their apologies but quite simply he has lost his voice. All shows will be re-arranged. I'm waiting to hear from Mike, but as expect I am told that he is "gutted". His voice went 8 songs into the band's Belgium appearance late last week. (melodicrock.com) |
|
|
Sixxgunner | Opsat: 2006-12-11 22:07:39 |
Jeg vil så lige pointere at Mike Tramp sang noget nært fantastisk i Pumpehuset i november.... Fed, fed koncert.. | |
|
RenisseD | Opsat: 2006-12-11 22:15:29 |
Jeps - verdensklasse performance fra Mike... Fed aften!!! | |
|
RenisseD | Opsat: 2007-01-23 09:38:26 |
Nu har jeg netop gen-opkøbt denne skive i den Amerikanske version, så skal det blive spændende at få checket ud, om hastigheds-problemet som vi før har været inde på, også er at finde herpå... | |
|
RenisseD | Opsat: 2007-01-23 11:16:16 |
YES - Jeg kan hermed konstatere, at hastigheds-problemet i slutningen af track 4, udelukkende er at finde på den version som er trykt i Tyskland!! USA versionen er helt perfekt!!! |
|
|
RenisseD | Opsat: 2007-02-24 09:49:29 |
Damn - Sidder lige og hører et helt nyt interview med Vivo Bratta, hvor han fortæller alt om hvorfor man ikke har hørt noget til ham i 15 år.... Check it out!!! http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=664354 |
|
|
RenisseD | Opsat: 2007-02-24 13:03:18 |
For dem af jer, som ikke lige har en times tid til overs, til at høre Vito(ikke Vivo, som jeg skrev tidligere) Bratta interview, er her lige en mini-opsummering!! Grunden til at han ikke har spillet de sidste 15 år, var udover det musikalske klima, hans far, som i en årrække var MEGET syg, som han og moderen brugte næsten alt deres tid på at passe… Desuden kom han slemt til skade med håndledet… Dette har givet ham mén på livs-tid, ved det, at han har voldsomme smerter i fingrene når han spiller i længere tid… I dag spiller han stort set kun akustisk guitar, for at holde hans kunne lidt ved lige, men er inde i overvejelser om at træne sig op igen (og i så fald bide smerterne i sig..- da han var på toppen, spillede han ca. 14 timer i døgnet – vildt!!). Han startede flere bands op efter White Lion, men det viste sig, at hans ”navn” faktisk viste sig at være en hæmsko af forskellige årsager.. En del demoer blev indspillet og det er muligt han, hvis han får mulighed for at pudse dem af i et studie, vil frigive dem på et tidspunkt… Mht. White Lion, siger han ikke definitivt nej til en mulig gendannelse/turné ud i fremtiden, men der har været en masse uheldige omstændigheder, de gange det har været på tale… Ham og Tramp er ikke helt på tale-fod, men det er nærmest en form for ”broder-fjendskab” – altså, at de er meget ”tæt” og formentligt skal der ikke ret meget til at gøre det godt igen…. Han er temmelig deprimeret over, at Tramp optræder under White Lion navnet, når ikke han er med i det (der er efter hans mening 2 hoved-personer i White Lion og det ved vi jo alle hvem er..). Han mener selv, at hvis han skal videre i det musikalske, vil det være en god ting at komme igennem White Lion maskineriet endnu en gang, om ikke andet for at ”komme videre” (psykisk faktor). Han ejer et pizzeria, som vist nok er hans levebrød i dag… Der gik nogle rygter på at han var blevet gigantisk stor… Dette har intet på sig, han ligner stort set sig selv!!! Noget af det jeg har skrevet her, er den opfattelse jeg fik, da mange af tingene kommer i små brud-stykker rundt omkring… der er mange afbrydelser undervejs. Men jeg har indtrykket af en utrolig sympatisk person, som er helt nede på jorden!!! Lad os håbe at vi igen vil komme til at høre nogle af hans ”tryllerier”!! |
|
|
Motley | Opsat: 2007-02-24 13:06:16 |
Også mit indtryk at han er yderst symptatisk osv.... White Lion gendannelse?? Må gerne flyve forbi mine ører da, men jeg er helt enig med ham ang. at det er helt hen i vejret at tournere rundt med navnet WHITE LION, når det kun er Tramp selv....Precis ligesom Gnr.... |
|
|
sixxdog | Opsat: 2007-02-24 13:43:18 |
Mange tak Rene! Jeg har lige lyttet hele svineriet igennem, og jeg sidder sgu her og måber.. At skulle høre fra ham igen...altså, jeg har nogle gamle videoer med manden (bl.a den omtalte Escape From Brooklyn) og han er en af de allerstørste i min verden af guitarister. Jeg er målløs! Dog synes jeg Eddie Trunk er belastende at høre på i længden, han elsker at høre sig selv snakke. Eddie ligner sig selv :D Faktisk som om han lige er hoppet ud af billedet på Mane Attraction albummet...det er da også beroligende på en eller anden underlig måde. Og så er manden jo overdrevet sympatisk. Ærgerligt at høre med hans smerter dog, men hvis han nu bare popper nogle piller, så skulle han da vist være klar til at joine Mike på en længe ventet verdensturne :) Nu skal White Lion jo spille til Gods Of Rock, men hvad er det for et White Lion? |
|
|
RenisseD | Opsat: 2007-02-24 13:52:39 |
Ja, det er helt underligt, når nu manden har været fuldstændig "forsvundet" i så mange år.. Er helt enig med dig mht. Eddie Trunk.. Tror at vi mistede mange gode "guld-korn", fordi han bliver ved og bliver ved og bliver ved og bliver ved.... med at afbryde - ØV!!!! Lad os alle samle ind til nogle stærke piller til gode gamle Bratta, så vi kan få noget af hans dejlige magi tilbage igen... |
|
|
Motley | Opsat: 2007-02-24 14:02:13 |
Tror da vist Mick Mars ejer alle de smertestillende præparater der findes i Usa hahah | |
|
sixxdog | Opsat: 2007-02-24 14:11:06 |
Haha.. Forresten, så var pizza-tingen også en af de mange rygter. Vito har ikke skiftet navn til Muhammed og ejer ikke en sharwarma bar på indre Nørrebro :D |
|
|
RenisseD | Opsat: 2007-02-24 15:41:43 |
What? Har jeg misforstået det med Pizza-tingen?? Jeg sad godt nok og lavede lidt andre ting i mens, men selvom de lavede grin med den dersens "deli-shop", så forstod jeg da på samtalen, at han rent faktisk ejer et pizzeria?? | |
|
sixxdog | Opsat: 2007-02-24 17:56:21 |
Det tror jeg du har, men jeg skal da ikke udelukke at det er mig der har hørt forkert ;) Men jeg syntes bestemt at kunne huske at han var ret ironisk da de talte om alle disse rygter.. Anyways..jeg er en glad gut lige nu, efter at du postede dét link :) Mysteriet Vito Bratta er opklaret! |
|
|
Sbassman | Opsat: 2007-03-10 15:21:30 |
Denne skive er efter min mening helt fantastisk! Super sangskrivning - alle numrene er holdbare. Vito overgår sig selv på Mane Attraction. Den mand spiller med så meget sjæl. Lyt til soloen i den stille sekvens af Warsong. Puha. Den mand spiller jo tilmed den fedeste rytme-geeeeeeeetar. Jeg er også den heldige vinder af versionen hvor "Love don't come Easy" er lidt mærkelig. I mine ører kører tempoet op og ned. Synes det er særlig tydeligt i slutningen. For mig at høre bliver den ikke kun sat ned i tempo, men den kører sgu op og ned. Underligt! Har I i øvrigt nogensinde bemærket på Ozzy's "Mama, I'm coming home" (ikke den remasterede version)den mærkelige lyd der kommer 3.08 inde i sangen? Er det bare mig??? Tilbage til WL. Mane Attraction er hovedpunktet i deres karriere. Trist at Grungen kom og tog over, for jeg er sikker på, Vito & Tramp sammen kunne have skrevet en utal af fede sange. Let's set the record straight... Vito Bratta har aldrig ejet et pizzaria. Det er det han siger hos Eddie Trunk. Hvis jeg misforstår det, så skal jeg have mine skolepenge tilbage... |
|
|
RenisseD | Opsat: 2007-03-10 15:42:27 |
Ja, tempoet går op og ned i en grad, så det skurrer helt ind på indersiden af trommehinden - damn!! Men som sagt, er dette problem ikke eksisterende på US versionen... Mht. Pizza-tingen, så har jeg åbenbart haft for travlt med andre ting, til at mit "filter" lige fik opfanget sagens rette sammenhæng - beklager meget! :-) |
|
|
Scandinavia | Opsat: 2007-03-10 16:09:44 |
Hey Sbassman Larzon! Lige en hurtig en fra arbejde... Ja, jeg er på igen, igen... Tak skæbne! :) Nå, men jo, ingen tvivl om at du, af alle herinde, må være den mest hardcore Vito-fan (og så er du endda bassist!) - Hahaha - Kan huske dine små Vito-licks, som du plejede at fyre af når vi jammede... Godt at se dig på siden! |
|
|
sixxdog | Opsat: 2007-03-10 17:20:10 |
Der fandtes/findes ikke mange af dem, men Vito Bratta er en af de få der mestrer det tekniske aspekt til perfektion, samtidig med at mande har 'feel' udover det sædvanlige. Stadig en superskive 9/10 |
|
|
RenisseD | Opsat: 2007-03-11 09:48:30 |
Hvis man godt vil høre et par lidt mere sjældne numre med Vito Bratta, kan man da lige prøve at gå ind på følgende side, hvor der er et lille instrumental nummer (E11, som stammer fra en skive med Coven, Pitrelli & Reilly, som jeg ikke var bekendt med i forvejen), samt et live-nummer med White Lion, som jeg tilsyneladende heller ikke kender... ihvertfald ikke under denne titel (Burn Like Fire). http://www.myspace.com/vitobrattatribute |
|
|
-=MP=- | Opsat: 2007-03-14 15:57:43 |
"Blue Monday" er egentlig et Bonus Track, og det er satma fedt. Et bluesy instrumentalnummer, hvor Vito viser at han er en af de bedste... |
|
|
rbn | Opsat: 2007-06-10 09:49:58 |
Fedt album,Fed produktion,Fede musikkere,Vitto Bratta spiller genialt!!! 9/10 | |
|
Scandinavia | Opsat: 2007-06-10 13:37:13 |
... Iøvriogt en KLASSE koncert der blev leveret i fredags på Sween Rock Festival... Ham den "nye" Bratta er sgu' for sej!! Det var en fed nostalgisk koncert! |
|
|
Sleazy Dane | Opsat: 2007-06-10 15:37:17 |
Enig, det var sgu en fed koncert. Havde ikke forventet meget på forhånd, men blev positivt overrasket da jeg så dem. Den "nye" Bratta spillede jo fantastisk. | |
|
Sonny | Opsat: 2007-11-30 20:19:51 |
Et band der kæmper for overlevelse, det er hvad dette album handler om. Ikke en gang Warsong holder på trods af budskabet. Alt for påtaget. Kan godt forstå at Michael & Co stoppede her. Trist! | |
|
Metalfan | Opsat: 2007-12-24 22:57:22 |
Det her er et fedt album!!!Og er perfekt kombineret mellem ballader og uptempo numre, Mike Tramp er måske ikke en speciel dygtig sanger, men det han kan gør han til ug!!! Og Vito Bratta spiller genialt, ham bliver jeg sgu aldrig træt af!! 9/10 | |
|
RenisseD | Opsat: 2007-12-25 09:47:22 |
Dem som har været så heldige at høre den nye skive (rough mix), siger at den overrasker forbavsende positivt, i forhold til hvad mange nok forventer (at det er noget crap) og stil-mæssigt er en naturlig efterfølger til denne... Måske et fornuftigt træk, da et forsøg på at lave "Pride II", næsten med 100% síkkerhed, ville falde til jorden med et brag!!! Vi venter spændt!! :-) Metalfan, har du hørt Tramp live?? Jeg har nemlig altid tænkt som dig, og regnede med, at han ville falde totalt igennem i en live situation.... men jeg må æde det i mig igen, for han synger faktisk forbavsende godt live og betydeligt mere kraftfuldt end jeg nogensinde ville ha' forventet, efter at ha' hørt pladerne.... |
|
|
Metalfan | Opsat: 2007-12-25 10:23:07 |
RenisseD: Nej jeg har desværre ikke hørt ham live, men jeg har lige anskaffet mig en dobbelcd med White Lion...Du ved sådan en best of, og der er den ene cd live men jeg har desværre ikke fået den hørt endnu...Men det har jeg julen til at rette op på! Jeg syntes egentligt ikke Tramp er en dårlig sanger, men han kræver noget tilvænning fra lytteren...Og Vito Bratta er jo altid en fryd at høre på, det er ikke for ingenting han hører blandt mine favoritter!!! | |
|
Metalfan | Opsat: 2009-04-27 12:02:06 |
Super fed cd den her! En af deres bedste. 9,5/10 |
|
|
Sleazy Dane | Opsat: 2014-09-30 15:39:20 |
Ellers længe siden at White Lion har været i afspilleren. Denne røg dog på i dag og den holder stadig. | |
|
Fiat Lux | Opsat: 2014-10-14 17:24:41 |
Ikke enig. Albummet er præget af alt for mange ballader, og så der War Song, om Vietnam krigen?? Holder ikke en meter, men jeg købte den selv da den udkom. :-) Stor respekt for Tramp, der satsede hele butikken og fik succes. Det kunne danske musikere lære noget af. Pride og Fight to Survive er fede nok. Trods alt. | |
|
-=MP=- | Opsat: 2021-04-11 05:41:57 |
En værdig afslutning, men det kunne være fedt hvis de havde lavet endnu en skive efter denne, så den kunne komme med i den gyldne tid 1992. Men som sagt en flot afslutning. |
|
|
Du skal være logget ind for at kommentere albums.