START
SENESTE KOMMENTARER
NYE ALBUMS
DVD
TOP 100
TOP ANMELDERE
ÅRSTAL
EVENTS
SØG
LINKS
Du skal være logget på for at anmelde skiver.
Informationer
Bruger rating
|
Sange
|
Medlemmer
|
Beskrivelse
Aslarsen | Karakter: 8/10 |
En opsamling med det fedeste numre de har lavet...
2006-01-03 13:51:23
Severin | Opsat: 2006-01-03 22:26:08 |
Se her er jeg et personligt eksempel på min mening om opsamlingsalbum. Jeg kan lide Nirvana, men ikke nok til at jeg skal have alt med dem. Dette album og så Nevermind er sgu nok for mig. | |
|
Severin | Opsat: 2006-01-03 22:26:21 |
Mangler bare lige Polly :-( | |
|
sixxdog | Opsat: 2006-01-03 22:53:55 |
Nej, for der er for mange ligegyldige sange herpå. Uanset hvordan man vender og drejer den, så er det Nevermind der batter noget i Nirvana-land. Bleach albummet var da også hæderligt, men hvis man absolut skal forpestes med Grunge, så hedder det NEVERMIND! Alt de lavede derefter er ren parodi.. | |
|
Muddley | Opsat: 2006-01-03 22:56:33 |
Det vil jeg nok give dig ret i Sixxdog. Nevermind er i min verden voldsomt overvurderet, men et ganske godt album, som Nirvana ikke kunne leve op til. Men så var det heller ikke bedre. Tror at begejstringen for dette album, blev forstærket af Cobains død. |
|
|
Aslarsen | Opsat: 2006-01-03 22:59:51 |
Jeg har kun de to skiver sm jeg lige har smidt på siden og det mener jeg er nok.... Men det kunne vel godt være man skulle investere i Nevermind |
|
|
Aslarsen | Opsat: 2006-01-03 23:00:32 |
Ja sm skulle selfølgelige have været SOM | |
|
Muddley | Opsat: 2006-01-03 23:09:01 |
Nevermind er et MUST Larsen. Resten synes jeg er ligemeget. | |
|
Severin | Opsat: 2006-01-03 23:27:03 |
"You know you're right" er dog et af de bedste post-death numrer jeg har hørt fra et band/kunstner | |
|
sixxdog | Opsat: 2006-01-04 07:13:19 |
Hehe, ja jeg synes jo i det hele taget at begrebet/genren Grunge er voldsomt overvurderet ;) Men 'Nevermind' var faktisk gigantisk stor, allerede da den udkom, deres succes med denne plade har intet med Cobain's død at gøre. Jeg kan huske det ligeså tydeligt, de store artikler og lovprisende anmeldelser i bl.a Metal Hammer det år den udkom, og jo, jeg var også selv ovenud imponeret af albummet dengang. Men når alt dette er sagt, så tror jeg aldrig jeg kommer til at smide Nirvana på afspilleren igen, og kommer jeg til at spille grunge-lignende ting på mit anlæg igen, vil det begrænse sig til Alice In Chains. |
|
|
Dennis Post | Opsat: 2006-01-04 16:37:19 |
Nu vi er i genren, syns´jeg også lige du skulle tjekke Nelson ud! | |
|
KimG | Opsat: 2006-01-04 18:46:58 |
Du bli'r ved med dine Nelson - ta' dig sammen!!! :-) | |
|
Dennis Post | Opsat: 2006-01-04 20:01:54 |
...Desværre KimG, jeg skal først noget i morgen aften, så indtil da handler mit liv KUN om Nelson, Stryper, og Winger!! | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-01-04 20:06:09 |
...Jamen det var sgu' da fornuftigt!! :) Nogen der så "Bill & teds Bogus Journey" på TV2 FILM her til aften??? Det WINGER nummer deri er suverænt! :) |
|
|
KimG | Opsat: 2006-01-04 20:38:01 |
Jamen det er så bare OK med mig, Post! :-) | |
|
Dennis Post | Opsat: 2006-01-05 13:24:25 |
Ha ha Scand!!! Det var faktisk fordi jeg så bill and ted jeg kom i tanke om hvor meget jeg hadede Winger, og især "battle stations"!!! | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-01-05 13:49:47 |
Hehe...Et af deres bedst numre!! :) | |
|
Dennis Post | Opsat: 2006-01-05 15:27:21 |
Det er nok bedst vi ikke laver et band sammen hva´ Scandi he...he..! | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-01-05 16:14:18 |
Hahaha...Ja for fanden! Nej, bare jeg ku' få lov til at ha' en nøgen tøs siddende på mit Fætter BR keyboard, så ku' jeg sgu' spille hvilken som helst slags musik! :) |
|
|
Severin | Opsat: 2006-01-05 18:32:08 |
Puha... Der er et band, der hedder Genitorturers, som er så'n Marilyn Manson-agtigt... Kan ikke rigtig lide musikken, men FOR HELVEDE HVOR ER DERES FORSANGERINDE LÆKKER!!!!!! | |
|
Muddley | Opsat: 2006-01-05 19:35:51 |
Jeg har en cd med Genitorturers. Hun er sgu' da ikke specielt lækker er hun.? |
|
|
KimG | Opsat: 2006-01-05 19:43:29 |
Hvis man surfer en tur omkring www.genitorturers.com og ser de billeder, der er af hende, må jeg sige... Jow, det er hun da!!! ;-) | |
|
Aslarsen | Opsat: 2006-01-05 19:52:19 |
Jeg havde en gang en CD med Genitortures men den blev solgt meget hurtigt igen... Det var sku da noget afskyeligt lort.... | |
|
Muddley | Opsat: 2006-01-05 21:02:27 |
Rigtigt, har lige surfet samme vej, men på coveret ligner hun sgu' en mellemting mellem en hest og Daryl Hannah. | |
|
Muddley | Opsat: 2006-01-05 21:03:39 |
Goddamn, jeg har en Linkin Park, cd Dobbelt.............Kan næsten ikke overkomme at lytte til den, for at give den en anmeldelse.... | |
|
Muddley | Opsat: 2006-01-05 21:04:28 |
Hører Linkin Park foriøvrigt til her, eller skal vi have en crapnation.dk | |
|
Dennis Post | Opsat: 2006-01-05 21:18:46 |
Det bliver nok nødvendigt! | |
|
KimG | Opsat: 2006-01-06 07:31:19 |
"En mellemting mellem en hest og Daryl Hannah", siger du... Altså, så grim er Daryl Hannah da heller ikke??? | |
|
sixxdog | Opsat: 2006-01-06 07:37:51 |
Hahaha Muddley! Jeg stemmer sgu også for en Crapnation.dk haha | |
|
Hoffmeier | Opsat: 2006-01-06 15:14:54 |
Jeg napper gerne Daryl Hannah!! Hun er efterhånden møggammel, men så har jeg heldigvis alkohol til at gøre hende lidt pænere. Synes også Nevermind er den bedste skive med Nirvana, meeeen InUtero er heller ikke dårlig. De bedste sange fra den skive er dog med på opsamlingen her, så denne skive + Nevermind udgør alt det væsentlige med dem. Tror nok sang nr. 8 hedder In Bloom, og ikke In Blood. |
|
|
sixxdog | Opsat: 2006-01-06 18:57:36 |
Hoffa# Jeg forestiller mig at du har et ganske sundt forhold til alkohol :D | |
|
Severin | Opsat: 2006-01-06 19:36:30 |
Hehe... det kunne lyde som et Nirvana-cover lavet af Slayer... | |
|
Aslarsen | Opsat: 2006-01-06 22:10:13 |
Det har du sku ret i Hoffmeier... Det kan jo kun være en fejl fra min side... Slut med ikke at drikke alkohol når jeg smider skiver på.... | |
|
Hoffmeier | Opsat: 2006-01-08 21:35:06 |
Sundt og sundt, Sixxdog.. Det kan sikkert diskuteres, men jeg har sgu haft det sjovt i julen og hen over nytåret skal jeg love for.. :-) Jeg spilder ikke mine weekender med at være alt for ædru. :-) | |
|
sixxdog | Opsat: 2006-01-08 21:36:21 |
Haha..men nu er det så tid for dig at smide flere plader på Darknation.....sæt igang! :D | |
|
Kurt Cobain | Opsat: 2006-02-02 17:28:43 |
Jeg Flipede ud på alle og var deprameret i meget lang tid da Kurt døde. Elzk på Ham . <$ | |
|
Kurt Cobain | Opsat: 2006-02-02 17:29:40 |
ER I ENIGE ? urt Cobain er mest af alt min hel på grund af at han ikke bare var en eller anden wannabe. Han Havde sine helt egne meninger og det syntes jeg er vigtigt. Ikke alle hans meninger er jeg enig med, men det er vigtigt her i livet at få sagt hvad man mener før at man dør. Jeg syntes også at det er godt gået at han ikke dræbte sig selv da han var 13 fordi at han har haft et helvede til liv lige siden da. |
|
|
-=MP=- | Opsat: 2006-02-02 18:27:44 |
Nej er ikke enig, jeg var en af dem der klappede i mine hænder da han døde. Ikke for at støde nogen, men har aldrig kunne døje manden, at han så døde var måske noget tragisk, men han var jo FUCKED i hans hoved. Respekt for at han kunne fjerne alt det man elskede af musik, og så hurtigt. Det er nok derfor jeg ALDRIG, kan acceptere Nirvana, så i dette tilfælde er jeg nok lidt snæversynet. Ups, skal nok passe på hvad jeg siger, men vi HAR altså ytringsfrihed i Danmark... |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2006-02-02 21:01:17 |
Fuldstændig enig med MP! No Nirvana til mig og ytringsfrihed tak hehe | |
|
Whitesnake | Opsat: 2006-02-02 21:03:04 |
At manden havde sine egne meninger, er jeg egentlig lidt ligeglad med. Musikken er trættende, sløv, deprimerende og mudret. Derfor er jeg ikke til Nirvana | |
|
Hoffmeier | Opsat: 2006-02-02 22:30:20 |
Jeg har det lidt svært med Kurt Cobain.. Jeg kan ikke fordrage hans "jeg hader alting, og specielt mine forældre" attitude. Men musikken kan jeg ikke løbe fra. Den er for fed! Cobain var absolut ingen andre end sig selv, og det får han min dybeste respekt for. Han har helt sikkert fået flere råd om sin optræden end alle andre kunstnere, men har heldigvis aldrig lyttet til dem. Jeg har aldrig sammenlignet Nirvana med andre Grunge bands, for hvem lyder ellers som Nirvana?? Underground bandser såmænd seje nok, og hvem kan kalde sig underground efter 14 mill. solge albums? |
|
|
sixxdog | Opsat: 2006-02-03 07:41:42 |
Jeg er helt enig med Hoffa.! For selvom jeg nok har det skidt med Nirvana i almindelighed og Grunge i særdeleshed, så har manden min dybeste respekt. Respekt for hvad han skabte, og respekt for deres 'Nevermind' album der slog luften ud af maven på den etablerede rockverden tilbage i '91 - et fantastisk frisk pust, der desværre skulle vise sig at være starten på en forfærdelig bølge af bands med fedtet hår, skovmandsskjorter og manglende musikalsk talent. Og MP# - fordi du ikke forstår en bestemt person, betyder det så at man er 'fucked i sit hoved'? Der er en hårfin grænse mellem galskab og genialitet, og folk der skiller sig ud fra mængden og tør være sig selv, vil altid være mere spændende i min verden, end familiefaderen med den pæne og politisk korrekte familie der lever deres stille, lidt ligegyldige liv bag ligusterhækken. Det må være stressende at være så fyldt med fordomme ;D |
|
|
Scandinavia | Opsat: 2006-02-03 10:42:30 |
Ang. det med "Nevermind" smashsuccessen, så er jeg helt enig, men FUUUCK hvor var det dog deprimerende. Jeg kan godt huske det, selvom jeg ik' er så fandens gammel....I ca. 1990 kunne man bladre folks albumsamlinger igennem og de ville eks. være fyldt med METALLICA, AC/DC, DEF LEPPARD etc. (bare for at ta' de bedstkendte bands)...Nå, men så slog NIRVANA igennem og så skulle ALLE ha' fat på den møgskive til "Nevermind". Jeg kan huske frustrationen dengang og kan med 100 % sikkerhed sige at det er den nøjagtigt samme frustration idag.... Kald mig snæversynet, men en velassorteret Metalsamling bliver da ødelagt af et NIRVANA album. Stilmæssigt er det måske kun energien der kan sammenlignes. Attituden er en helt anden. OG Nirvana KUNNE BARE IKKE SPILLE (Så hellere FOO FIGHTERS hvis det absolut skal være) Nå, men hvad er det jeg vil sige??? Blot det at Grungen tog over og fred være med det. Fedt for musikbranchen med et nyt pust, men hvis det betyder at SAMTLIGE kontrakter til alle de "gode" bands skal rives itu, deres spilletid på TV tages fra dem, deres shows aflyses...Ja, så leger jeg sgu' ik' med mere... I bund og grund så er Kurt Cobain jo kun symbol på hele det paradigmeskift musikbranchen var udsat for. Det var jo i virkeligheden MTV der gjorde det umuligt at ha' svenskergarn op igennem 90erne...:) Så hvis der er nogle der skal hades af mig, så må det være MTV.... Hell, NIRVANA var jo bare endnu et band der blev taget hånd om af de store pengedrenge.... Nå, men ang Kurt's livsførsel og attitude, så kan jeg kun sige: IF YOU'RE GONNA GO DOWN IN FLAMES THEN AT LEAST DO IT WITH STYLE!!! Og det gjorde han sgu' ik', den lille usoignerede møgbums.... |
|
|
Muddley | Opsat: 2006-02-03 10:56:31 |
Ordet er i min verden Overvurderet. Men en af årsagerne til at grungen slog igennem, var fandme også at der kom latterligt mange bands til som var ufatteligt talentløse. Poison wannabe's var daglig kost i slut 80'erne og der var på et tidspunkt mere lort end godt musik. grådige pladeselskaber var en stor del af dette og mange bands fulgte med, for ligesom at følge trenden. Derfor døde en genre stille og roligt, men gudskelov er grungen ikke en stilart som idag er dominerende, som i starten af 90'erne. Nu er det den tåbelige amerikanske hard rock/punk og brit pop der desværre fører. |
|
|
Scandinavia | Opsat: 2006-02-03 10:59:56 |
Ja, det er jo enten pest eller kolera....:) Moderne popmusik er jo ik' engang til at høre....Det skal jo hedde "Yo Nigga" hele vejen igennem efterhånden.... Jeg ville til hver en tid foretrække Grunge fremfor (C)Rap/HipHop/R&B Nå, men heldigvis har Metal verden da fået "lidt" vind i sejlene igen og det er dejligt at METAL ikke er et tys-tys ord som det var i midten af 90erne... |
|
|
Hoffmeier | Opsat: 2006-02-03 15:46:29 |
Holy shit, jeg var satme stiv i går! Det er først nu, hvor jeg læser min kommentar at jeg kan huske at jeg skrev det.. he he, slap af med sprutten, Hoffmeier... |
|
|
Hoffmeier | Opsat: 2006-02-03 15:46:56 |
..Men det er helt sikkert hvad jeg mener, så det ændrer intet.. | |
|
-=MP=- | Opsat: 2006-02-03 16:05:32 |
Det samme her HOFFA.:-), jeg var bare ikke stiv... | |
|
sixxdog | Opsat: 2006-02-03 17:43:43 |
Skidegodt indlæg Scan! Det er nemlig rigtigt, at hvis man absolut skal rette sin infantile vrede mod nogen, så bør det være magthaverne i branchen, og dengang var MTV det absolut øverste led i kæden. Musikerne kan jo ikke gøre for at de led af dårlig smag.. Og idag er det den moderne amerikanske Hard Rock der har erstattet på hitlisterne, men i min verden er det overhovedet ikke en forbedring. |
|
|
sixxdog | Opsat: 2006-02-03 22:15:17 |
Birthe Kjær, er det her? | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-02-03 23:00:01 |
Povl Kjøller, drikker øller? | |
|
Whitesnake | Opsat: 2006-02-03 23:23:42 |
Johnny Madsen, spiller bassen? | |
|
Rammstein | Opsat: 2006-02-03 23:25:04 |
katja k skal vi gå? | |
|
Judas (the king of heavy metal) | Opsat: 2006-02-03 23:26:41 |
Ali g, tager du sne? | |
|
Whitesnake | Opsat: 2006-02-04 08:45:45 |
Hvem har brugt mit navn? Det var i hvert fald ikke mig, der skrev denne besked: "Johnny Madsen, spiller bassen?" |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2006-02-04 08:46:32 |
Og Rammstein du skulle blive VÆK og brug ikke mit navn tak! | |
|
Hoffmeier | Opsat: 2006-02-04 15:05:25 |
He he, der er vist en der har været stiv! |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2006-02-05 15:38:07 |
Ja var der vist, men det var faktisk ik mig. Jeg tror den ene person både kalder sig Rammstein, Judas, Ronaldo og mange andre navne | |
|
Dennis Post | Opsat: 2006-02-05 19:37:40 |
Det er en "fucked up" ting at hugge andres navne, og skulle straffes med benhårde pikslag i fjæset!!! | |
|
The Warrior | Opsat: 2006-02-05 21:01:27 |
Altid en seriøs kommentar fra Starrats esset "Mr. Postman"...he he he he... Du har forøvrigt helt ret... Rock'n'roll, Dennis!!! |
|
|
Lord Dark Motley | Opsat: 2006-02-06 01:15:13 |
Er total enig med MP og meget Scand skriver! En af de bedste dage i mit liv da Kurt Cobain levede, og får ligesp meget lyst til at dræbe en fanatisk muslim, som når jeg ser en person med en Nirvana t-shirt.....Hvad er forskellen egt?......... | |
|
sixxdog | Opsat: 2006-02-06 17:47:09 |
To ord: Anger Management! | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-02-07 00:52:22 |
Ja, det er ufatteligt hvor meget manglen af sex i en mands liv kan gøre ved temperamentet....Hånden rækker bare ik' længere dér... | |
|
Dennis Post | Opsat: 2006-02-07 10:21:41 |
Jeps! En eller anden trænger til at drikke af den lådne kop!!! | |
|
The Warrior | Opsat: 2006-02-07 13:31:56 |
Mu ha ha ha ha.... Kvinden til lægen: Jeg har så kolde inderlår! Lægen: Er det noget der generer dig? Kvinden: Næh, men min mand har hele tiden mellemørebetændelse! .... |
|
|
Dennis Post | Opsat: 2006-02-07 14:26:20 |
TOUCHE` | |
|
Hoffmeier | Opsat: 2006-02-10 19:33:06 |
Testing.. | |
|
Du skal være logget ind for at kommentere albums.