START
SENESTE KOMMENTARER
NYE ALBUMS
DVD
TOP 100
TOP ANMELDERE
ÅRSTAL
EVENTS
SØG
LINKS
Du skal være logget på for at anmelde skiver.
Informationer
Bruger rating
|
Sange
|
Medlemmer
|
Beskrivelse
Scandinavia | Karakter: 9/10 |
Det er sjældent at jeg føler at opgaven bliver mig for stor når det kommer til anmeldelser, men her med SLAMER må jeg godt nok smide håndklædet i ringen!!
Føler mig slet ik' klædt ordentligt på til at sige noget godt/skidt om albummet! :)
Det der dog skal fremstammes er, at dette er Mike Slamer's længeventede soloudspil. Folk som kender ham fra CITY BOY, STREETS, STEELHOUSE LANE, SEVENTH KEY og hvor han ellers har været på spil, ved også at den mand bare ik' kan fejle!!
Når han så vælger at teame op med selveste Terry Brock (STRANGEWAYS), så er man i på sine knæ i ærefrygt allerede inden albummet er startet!
Vil blot sige at lyden er FORMIDABEL...Materialet er GUDESKØNT, og ik' mindst innovativt, ja, nærmest helt progressivt henover de klassiske Slamer-guitarlyde!
Folkens, vi har en potentiel klassiker her!! Store ord, men sande!!
Som du har læst, så er der overhovedet ingen finger at sætte på lydbilledet, men jeg blir' DESVÆRRE nødt til at gi' et kritisk besyv med alligevel....Det "eneste" det egt. går på, er at albummet skal høres som ALBUM og ik' som enkelte downloads (ellers hvad man nu ku' finde på!!) - Sangene, eller albummets sekvens af disse, er simpelthen så vigtig for forståelsen af albummet som helhed, at jeg ik' tror man sådan bare ka' skille delene ad!
Det vil så også sige at her ingen egentlige singlehits er at finde, selvom visse sange er satans tæt på at ku' gå som "hits"!
Det, at man ik' som sådan ka' høre enkelte sange ad gangen er hverken helt sandt eller et minus for mig at se, blot en konstatering af grandiøsitetn i spil!
Men jeg må alligevel se mig nødsaget til at klandre Mike Slamer for ik' at følge en klassisk formel for sangskrivning!
Dette siger mest af alt noget om mig, så lad dig ik' skræmme!
Velproduceret, fængende melodisk, innovativt, hårdt, blødt, smukt - Det hele er her!!
SEVENTH KEY fans vil ik' ku' sove trygt om natten uden dette album!
Et album der skal høres...Man kan umuligt læse sig til hvad der foregår her!!
Har sagt det før og siger det gerne igen:
Mike Slamer - DU ER GUD!!!
2006-09-13 16:52:30
Scandinavia | Opsat: 2006-09-13 16:57:39 |
Ja, udover flere stavefejl end hvad sundt er, så ska' "Jaded" liiiige fremhæves som et af de der "singlehits" som alligevel ik' findes! :) - Haha Voldspilning hjælper, for guderne skal vide, at dette er et SUPER album! |
|
|
Ratt | Opsat: 2006-09-13 19:03:51 |
WOWWW - Den nye med Mike Slamer :-). Da jeg er Mike Slamer fan er det en skive jeg SKAL eje, men troede først den udkom 22 sep. Det lyder jo til at det er en glimrende skive, og Terry Brock som sanger, ja det er jo bare for fedt. Det kan da bare ikke være andet end en fed skive, glæder mig til at høre den... | |
|
RenisseD | Opsat: 2006-09-13 19:38:37 |
Jeg har besøg og er ikke helt ædru.... men jeg må lige hurtigt give mit besyv med.... Dette udspil er for mig personligt, det bedste udspil fra Slamer's side ever.... Jeg har haft fornøjelsen af en "låner" i et godt stykke tid og har hørt den mindst 15 gange... Den bliver ved og ved med at åbne nye ting.... En sand gude-plade! Giver Scand ret i, at den helst skal høres i sin helhed, men kunne sagtens finde enkelte numre frem som kunne gøre de fleste herinde glade :-) Grunden til at Scand allerede har den nu, er fordi han er velsignet med en promo-udgave... Jeg er den FØRSTE til at købe denne geni-streg når den udkommer senere på måneden... Det skal lige siges, at dem som forventer noget Steelhouse Lane/Seventh Key, i første omgang vil blive lidt skuffet, fordi pladen tilsyneladende virker lidt "stille" i sit udtryk - men for dælen da, den åbner sig helt vildt, når først den får lidt spilletid.... Jeg kan kun give den et ti tal.... Jeg elsker den simpelthen bare!!! RenisseD har talt!!! |
|
|
Scandinavia | Opsat: 2006-09-13 20:01:47 |
Yeah, som Slamer selv udtaler, så er han gået en anelse tilbage til CITY BOY stilen og dette viser sig igennem et mere komplekst lydbillede.... | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-09-13 20:02:45 |
Don D. - Nu da du er Slamer fan, har du så hørt ANGRY - "Blood From Stone" hvor Mike Slamer også lirer? | |
|
Ratt | Opsat: 2006-09-13 21:44:03 |
Nej desværre ikke ;-(, jeg har tabt nogle auktioner på ebay fornylig med denne skive. | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-09-14 11:03:52 |
Hører den igen nu...Virkelig en smuk omgang!!! Dette er et must...Aner ik' helt hvordan jeg "kun" ku' gi' den en 9er!! |
|
|
Scandinavia | Opsat: 2006-09-14 11:28:57 |
"Higher Ground" - MUUUMSA!!! | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-09-14 11:30:16 |
Ahhh, så lad gå!!!! 10 for fanden!!! Den ska' ha' en 10er!!! Sammenlignet med alt det andet lort vi svømmer rundt i for tiden, så er dette klart en lysstråle i mørket! Det her blir' en skive man stadig snakker om, om 10 år! |
|
|
RenisseD | Opsat: 2006-09-14 11:43:24 |
Ahhhhhh - det var lige noget jeg ku' bruge - ha ha | |
|
Ratt | Opsat: 2006-09-15 08:33:56 |
Nøj - jeg glæder mig til jeg får købt denne skive..Nu få jeg hele 2 Slamer skiver i denne måned, total fedest :-). | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-09-15 08:37:09 |
Ja, glæd dig endelig, men hvis den virker lidt "mystisk" i starten, så smid den ik' på hylden...Spil den igen og detaljerne vil udfolde sig! | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-09-17 10:33:03 |
Så er han sgu' gået i gang med SLAMER interviewet og i den anledning spiller albummet så igen....FANTASTISK!!! Opdager noget nyt hver gang! |
|
|
RenisseD | Opsat: 2006-09-17 10:37:53 |
Er blevet enig med mig selv om, at nu ryger dette album ikke på igen, før jeg har fået fat i originalen.... Nu ved jeg hvordan rygere har det, når de prøver på at stoppe.... :-( | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-09-17 11:17:10 |
Renissen Von Dangkel med den nye ankel!! Du har fået mail! :) | |
|
sixxdog | Opsat: 2006-09-17 12:18:31 |
Jeg har ikke hørt én eneste negativ ting om denne plade, so far. Alle roser den helt derop hvor ham med skægget sidder, og med denne anmeldelse er jeg da helt sikkert på at det skal købes. Specielt det faktum, at det er en plade der skal voldlyttes og som bare bliver bedre efter afspilning nummer 25,65,95..whatever. Og nu er jeg netop ikke typen der bare hører en enkelt sang på en plader for derefter at skifte, næh...jeg skal altid høre hele pladen igennem, også selvom det er en jeg kender godt i forvejen. Men det er bare så nedslående - jeg har så mange køb der skal indhentes efterhånden, at det tendenserer en depression. |
|
|
RenisseD | Opsat: 2006-09-17 12:29:16 |
Scand - svar retur om 5 min... :-) | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-09-23 11:26:14 |
Følg løbende med ovre på www.powermetal.dk - Inden længe kommer der et interview med Mike Slamer...Interviewet af undertegnede! | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-10-25 19:17:39 |
Alle SLAMER fans! Check denne nye side dedikeret en af vores genre's største musikalske genier: http://mikeslamer.ke0.eu Tak! |
|
|
The Warrior | Opsat: 2007-01-28 09:57:42 |
Klask! sagede det...Hva' var det lige? Det var såmænd bare lige min underkæbe der ramlede mod gulvet! Har kun hørt halvdelen af albummet indtil videre, men er allerede solgt. F**k, det er stort det her...Håber jeg kan sige det samme når jeg har hørt resten...Men det har jeg en stærk fornemmelse af at jeg kan. |
|
|
RenisseD | Opsat: 2007-01-28 10:24:18 |
Tror at sidste nummer bliver din favorit herfra Warrior... SUBLIMT nummer!!! | |
|
The Warrior | Opsat: 2007-01-28 10:47:14 |
Jeps, du har (næsten) helt ret, RenisseD...Fabelagtigt nummer! Dog synes jeg åbneren er helt fantastisk også. Men nu har jeg kun hørt albummet én gang, så det er lidt for tidligt at bedømme favoritter endnu. Men jo, track 1, 3, 6 og 11 lyder umiddelbart som numre der nok er skivens højdepunkter! Karakter er nok også for tidligt at gi' men jeg ender nok omkring de 9-9.5!! | |
|
The Warrior | Opsat: 2007-01-28 20:57:02 |
Nøøøøøøøøøj...det er godt, det her...! Superfede sange og en enormt lækker og glasklar produktion. En af de bedst producerede plader i mands minde - IMO... Det der nok afholder mig fra 10 tallet, må være at det til tider er lige lovligt tilbageholdende...Men ellers bliver der spillet eftertrykkeligt over hele linien, og det ER bare en fantastisk skive. SÅ tæt på et 10 tal her... |
|
|
RenisseD | Opsat: 2007-01-28 22:29:07 |
Slamer har selv udtalt, at han set i bakspejlet, burde ha' haft minimum 1 til 2 yderligere up-tempo numre!!! Men jeg synes, at selvom mange af numrene ligger ret stille ud, kommer der godt liv i dem, når først de kommer ordentligt i gang!! Tro mig, når du smider denne skive på om en måneds tid... Så er den til et ti-tal! :-) |
|
|
KimG | Opsat: 2007-01-29 07:22:57 |
På en skala fra 1 til 2, hvor stor er chancen så for at jeg vil kunne lide denne skive? - Når man altså tager mine tidligere kommentarer omkring... tjaa, mange skiver herinde, i betragtning. | |
|
The Warrior | Opsat: 2007-01-29 07:34:49 |
Tjah, hvor skal jeg starte...Jeg prøver: 1. Du er Mötley fan 2. Du kan ikke li' Extreme 3. Du kan heller ikke li' Masterplan 4. Og sørme om du heller ikke kan li' Allen/Lande Med andre ord, er der lidt kvalitet i tingene står du åbenbart af, så jeg ved ikke rigtig ;-) Nej, nu skal jeg nok opføre mig ordentligt!! :-) Seriøst: Mit kendskab til Slamer er egentlig ret begrænset idet jeg ikke har hørt nogle af de projekter han har været med i siden City Boy dagene...Så jeg vil bare nøjes med at sige, at dette er MHR i luksus klassen. Vil ikke udelukke, at du vil synes noget af det er kedeligt, MEN er til gengæld næsten helt sikker på, at en del af numrene vil falde i god smag alligevel. Produktionen er noget af det bedste jeg har hørt i lang lang tid, og Slamer er en fabelagtig guitarist, som forstår at beherske sig, men ind imellem alligevel viser klassen. God sang, sprøde kor, fremragende musikere hele vejen og jeg kunne blive ved. Du MÅ kunne finde nogle kvaliteter i denne udgivelse. Om du så vil være lige så begejstret som os andre ved jeg ikke. Prøv den! Og kan du ikke li' den er jeg sikker på du nok skal kunne få den solgt til en eller enden på nationen :-) |
|
|
RenisseD | Opsat: 2007-01-29 07:47:42 |
Tjahh... Jeg må indrømme, at selv om Warrior har givet et rigtig godt svar, tror jeg IKKE skiven er noget for dig Kim... Med dine tidligere kommentarer i mente, vil jeg tro at du falder i søvn halvt inde i skiven, da den har et ret stille udtryk! | |
|
The Warrior | Opsat: 2007-01-29 08:17:34 |
Arh...Det her er sgu så fedt, at selv KimG burde kunne få noget godt ud af det ;-) På den anden side, det har vi sagt før... |
|
|
KimG | Opsat: 2007-01-29 11:54:44 |
Warrior - du er bare en guttermand! :D Nej, helt seriøst så må jeg nok indrømme, at jeg tvivler på dette vil være noget for mig, men hvis jeg en dag ser den til billige penge, vil jeg nok give den en chance. Takker :) |
|
|
The Warrior | Opsat: 2007-01-29 14:43:49 |
You're welcome :-) Og ja, hvis du falder over den på tilbud bør du i hvert fald gi' den en chance. Det er fandeme guf, kan jeg godt fortælle dig. Hørte lige lidt af den i bilen igen i dag...Verdensklasse! |
|
|
KimG | Opsat: 2007-02-02 10:52:59 |
Jeg har lige siddet og hørt lidt samples fra albummet: 'Jaded' og 'Not In Love' virker lidt tamme på mig, men tilgengæld er der godt drive over 'Superstar'. Er der flere sange på, som minder om sidstnævnte eller er vi mere over i Jaded-boldgaden?? | |
|
The Warrior | Opsat: 2007-02-02 11:53:21 |
Det er lidt en blandet landhandel, men jeg vil mene, at åbneren sparker seriøst røv, mens der også er meget godt gang i "Perfect Circle". Nummeret "Runaway" er en pompøs ballade, som jeg også er ret vild med. Kan ellers også godt lide "Not In Love"... Hvis det kun er samples af numrene du har hørt, så kan det godt være lidt misvisende, idet mange af sangene bliver bygget skide godt op, og det kræver jo så at man hører hele nummeret for at få det rigtige indtryk... Men ja, "Superstar" er et forrygende nummer, og måske et at skivens bedste - sammen med åbneren "Nowhere Land". |
|
|
The Warrior | Opsat: 2007-02-02 11:58:00 |
Og så vil jeg da også lige tilføje, at lyden på skiven er virkelig i top, så dette er også en plade som først kommer HELT til sin ret hvis den bliver spillet på et anlæg... Så de sange man måske vil mene er lidt stille i udtrykket får altså noget mere liv på stero'en... |
|
|
The Warrior | Opsat: 2007-02-02 11:59:40 |
...knastefejl! STEREO'en skulle der ha' stået... | |
|
KimG | Opsat: 2007-02-02 12:22:14 |
Okay så... Med samples mente jeg i dette tilfælde forringet lydkvalitet - det er hele numre, men med dårligere lyd. Jeg har sgu på fornemmelsen, at jeg køber skiven, og hvis jeg så bliver skuffet, kan jeg jo altid bruge den som frisbee... ;) |
|
|
The Warrior | Opsat: 2007-02-02 12:27:59 |
Er nu ret sikker på du sagtens kan få den solgt her på nationen...Så det ville fandme da være synd og skam :-) | |
|
KimG | Opsat: 2007-02-02 17:10:08 |
Ja, så blev den altså købt og spinner nu for første gang. Er lige blevet færdig med 'Higher Ground' og det har indtil nu været lidt op og ned - noget af det er der OK tempo på, og andet er (som frygtet) lidt for pænt for mig. Det bliver nok ikke en skive, der ofte ryger på afspilleren - nok mest når kæresten kommer forbi og der skal lidt hygge-muzak på... Nåeh, nej - jeg er jo single ;) | |
|
The Warrior | Opsat: 2007-02-03 09:15:19 |
Nå, men så mu du anskaffe dig en kæreste, for du bør altså gi' denne skive en chance til at vokse lidt...Det er kræs! :-) | |
|
aslarsen | Opsat: 2007-02-03 12:03:20 |
Hey G.. Hvis du ikke bryder dig om den så vil jeg meget gerne købe den af dig... | |
|
-=MP=- | Opsat: 2007-02-03 12:11:49 |
Den kan også købes på CDON... | |
|
KimG | Opsat: 2007-02-04 19:02:32 |
Drenge - dette er et godt album :) Jeg er ikke helt oppe i skyerne som de fleste andre herinde, men taget i betragtning, at vi befinder os indenfor en genre, som jeg *meget* sjældent beskæftiger mig med (og som jeg oftest falder i søvn til), så er dette faktisk ret godt. 'Nowhere Land', 'Jaded', 'Runaway', 'Superstar' og til dels 'Higher Ground' er ganske lækre numre. De øvrige er en smule pæne for min smag og introen i 'Not In Love' er direkte styg, men alt i alt er det ikke et køb jeg fortryder. Jeg ligger på en karakter mellem 7 og 7,5 - hvilket er meget, når man tænker på, at det altså er MIG, der afgiver den :) Og så er teksten til 'Audio Illusion' altså alle pengene værd! Hey look at you on the t.v. Sexy moves and lots of skin You're working out seven days a week I can see the shape you're in Got a problem with your singing? We can fix all that You're a studio creation Doing everything your told Cause you love the celebration For another million records sold Not too heavy on the brain This aural Novocain And here we go again Back to where we've been Going down the drain It's all the same Det er da gyldent!!! :D |
|
|
The Warrior | Opsat: 2007-02-04 20:08:13 |
Hva'fa'en, Kim? Hva' er den af? :-) | |
|
KimG | Opsat: 2007-02-04 20:38:04 |
Hehe :-) | |
|
RenisseD | Opsat: 2007-02-04 21:04:14 |
Står verden at lave?? Jeg befinder mig i et tilfælde af chock... Dette er jo næsten en religiøs oplevelse KimG likes Slamer!! Damn!! :-) |
|
|
Posten | Opsat: 2007-02-04 21:29:19 |
Hmmm?! Det kunne være man skulle få fat i=#%&..... arh, fuck det!!! Jeg er blevet for gammel til at høre andet end Iron Butterfly!!! | |
|
The Warrior | Opsat: 2007-02-05 06:29:02 |
Her er ellers dømt guitarspil i absolut topklasse, Post... Men ok, det er ikke dirty r'n'r, men mere ovre det pænere hard rock... |
|
|
The Warrior | Opsat: 2007-02-05 06:42:05 |
KimG - Ja, jeg var nu heller ikke i tvivl om at du nok skulle kunne finde nogle kvaliteter på denne skive. Omvendt undrer det mig nu heller ikke at du dine forbehold overfor nogle af numrene...Og jeg vil for så vidt også give dig ret. Et par af de mere stille sange kunne godt være udskiftet med et par uptempo numre. Så havde Mr. Slamer lavet strike med dette album... | |
|
The Warrior | Opsat: 2007-02-05 06:44:16 |
..."at du HAR dine forbehold"...skulle der ha' stået | |
|
RenisseD | Opsat: 2007-02-05 10:52:19 |
Okay Warrior... et par af numrene ku' godt være udskiftet med et par mere up-tempo numre... Hvilke numre mener du så, godt ku' fjernes????? (lidt svært, ikk´? - he he). | |
|
The Warrior | Opsat: 2007-02-05 12:29:54 |
Det ved jeg sgu ikk' lige...for jeg synes bestemt også, at de mere stille sange er ok...Skulle i hver fald ikke være Jaded eller Runaway, som jeg synes er de bedste af slagsen. Men der ER altså lidt for mange af dem. Man kunne selvfølgelig også vende den helt på hovedet og sige, at han skulle have tilføjet et par ekstra uptempo numre i stedet for, og så ikke si nogen fra :-) |
|
|
RenisseD | Opsat: 2007-02-05 13:21:47 |
Ha ha - så blev vi jo pludselig HELT enige!!! Må indrømme, at jeg ikke umiddelbart ku' undvære nogle af pladens numre... | |
|
Ratt | Opsat: 2007-02-28 18:01:17 |
Hell Yeear...Nu spiller den, fik den idag med posten!!! Vender lige tilbage med karakteren nå den har spinnet nogle flere gange.. | |
|
Ratt | Opsat: 2007-02-28 23:43:32 |
UUUHHA...HOLY MOSES !! Guitaren Dér i "Not In Love" er simpelthen for fed. Men hold-da-kæft en fed skive!! | |
|
rbn | Opsat: 2007-06-10 20:16:08 |
Mike Slamer er gud!!! | |
|
Scandinavia | Opsat: 2007-07-01 16:04:16 |
Genhørte lige denne perle... Dejligt originalt og ik' mindst yderst harmonisk musik! Min karakter lander dog nok realistisk set på en 9er, måske endda 9.5, men hvis der var lidt færre stille dele, så havde det været en 10er.... FED SKIVE, uden tvivl, og et must for guitar freaks... | |
|
-=MP=- | Opsat: 2007-07-12 06:42:29 |
Så fik jeg endelig købt denne skive (har haft en låner i alt for lang tid), og den er virkelig fed. Meeennnnnn alligevel, så synes jeg ikke den slår Steelhouse Lane skiverne. Det kan godt ske, at den bare skal voldlyttes, for at jeg så skifter mening. |
|
|
Metalfan | Opsat: 2007-12-18 20:56:43 |
Så bliver det fandeme ikke bedre, den skive her er fyldt med det fedeste melodiske hardrock!!! Og en guitarrist i verdensklasse i form af geneiale Mike Slamer!!!10/10 | |
|
Sleazy Dane | Opsat: 2007-12-18 21:01:27 |
Ku'være man snart skulle anskaffe sig denne. Kender Steelhouse Lane, men har aldrig hørt andet af Slamer. | |
|
Metalfan | Opsat: 2007-12-18 21:12:12 |
Køb den!!! Du bliver ikke skuffet.... | |
|
The Warrior | Opsat: 2007-12-19 10:01:41 |
Jep! Køb! Fed skive! Fede musikere! Må helt klart meget snart genhøres... | |
|
Whitesnake | Opsat: 2008-02-05 11:41:48 |
Jeg har nu hørt albummet et par gange og velvidende, at den nok ska' høres endnu mere for rigtig at komme til sin ret, så tillader jeg mig at sige, at jeg ik' er helt så begejstret som flertallet herinde. Jo lyden er perfekt, guitarspillet er unikt og det samme ka' generelt siges om musikkernes præstationer (alt dette imponerer mig såmænd også!), men albummet keder mig faktisk lidt. Sang 1, 5 og 10 er helt i orden og guitarintroen til "Not In Love" er fremragende! Der er bare en lidt søvndysende stemning over nogle af numrene, der er lidt for mange poppede kor-arrangementer sommetider og numrene er bare ik' helt gode nok. Terry Brock synger stadig godt, men slet ik' med samme sjæl som hos Strangeways. Til tider er hans stemme blevet meget mere lys og mindre hæs. Den må nok voldlyttes! |
|
|
Scandinavia | Opsat: 2008-02-05 14:42:21 |
It will reveal its secrets to you eventually! Trust me... | |
|
Whitesnake | Opsat: 2008-02-06 08:25:07 |
Jeg har fri til at skrive bachelor-opgave for tiden, og det ska' jo udnyttes... Så den sidste times tid har jeg så lyttet til dette album! Og jeg må gå lidt til bekendelse, eftersom sang 1,3,5,9 og 10 alle er super numre. Resten vinder desværre stadig ik' indpas. Især sange som "Jaded" og "Beyond The Pale" måtte godt være byttet ud for min skyld. Hvor om alt er så stiger albummet i grader hele tiden, så du har ret Scand:-) | |
|
Scandinavia | Opsat: 2008-02-06 08:36:27 |
Lyder godt... Hvad skriver du bachelor om?? Nå, men en go' idé (har jeg fundet ud af) er at starte et album baglæns, hvis man har lidt svært med at komme ind i visse sange... Der kan være langt frem fra åbneren... :) |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2008-02-06 08:40:44 |
Mit emne er: det gode liv og dannelse med baggrund i Kierkegaard og Nietzsche i forbindelse til folkeskolen. Rimelig abstrakt og bredt, men filosofien interesserer mig! Jeg er desuden færdig med opgaven, så jeg har små 2 ugers ferie nu hehe. Og JA dette album ska' "vendes på hovedet". Sang 11 er sådan set også okay. |
|
|
Scandinavia | Opsat: 2008-02-06 08:47:32 |
Uff! Lyder satme spændende!! Den opgave gad jeg godt læse!! Jeg skrev engang en opgave omkring Friedrich "absinthhjerne" Nietzsche i gymnasiet... Den mand var for genial... På en lidt syg måde :) - Ærgerligt, at han idag forbindes med nazisme, men uanset hvad, så var han banebrydende i sin tid! Jeg har også altid været interesseret i filosofi og de deraf afledte tankestrømme/tendenser igennem tiden... Kierkegaard er rigtigt nok ofte brugt inden for pædagogiske retninger, selvom jeg altid har set ham lidt "popsmart" :) Spændende!! Og forresten: "Nietzsche er død" Hilsen Gud. |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2008-02-06 08:56:00 |
Tja hans søster var jo bl.a. skyld i, at han blev forbundet med nazismen, men ik' desto mindre er der en del af hans tanker, som sagtens ka' tænkes i den retning (overmennesket, blonde bestie, viljen til magt, herremoral etc)! Kierkegaard og "popsmart" - han var allerede en konservativ for sin tid, så den ka' jeg ik' rigtig følge. Og så var han religiøs modsat Nietzsche, hvilket måske ka' være lidt anstrengende at læse om. Jeg ka' jo sende dig opgaven en af dagene, hvis du har lyst. Der gives dog ingen garanti for kvaliteten hehe. |
|
|
Scandinavia | Opsat: 2008-02-06 09:01:22 |
"popsmart" skal forståes som et nutidigt syn på ham, da han voldudnyttes på især seminarier. Ingen tvivl om, at han var den mest fremtrædende nordiske filosof nogensinde, men du ved, når personer blir' voldbrugt, får de ofte et kommercielt skær (i en negativ forstand). Jeg læser den gerne! |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2008-02-06 09:21:13 |
Okay fair nok... Jeg sender den en af dagene (ska' nok lige ha' din email igen så). Lige nu er jeg dog på vej ud af døren:-) | |
|
Scandinavia | Opsat: 2008-02-06 09:22:41 |
rebellio@hotmail.com | |
|
Whitesnake | Opsat: 2008-02-07 11:07:19 |
Scand du har fået mail! Tror sgu jeg snupper dette album med til togturen/på ferie i morgen (skiferie i Østrig). Slet ik' et dårligt køb - er dog enig med de fleste i, at et par af de stille sange sku' ha' været byttet ud. |
|
|
Scandinavia | Opsat: 2008-02-07 11:39:34 |
Tak, ser interessant ud! Læser den lige igennem lidt senere... |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2008-04-01 19:52:20 |
Fik du den nogensinde læst Scand? Var den super ringe hahaha. Klart et godt album, men sjovt som jeg er vild med musikkens opbygning, men sommetider står jeg af, når vi kommer til omkvædet. "Higher Ground" er et eksempel herpå. Total fed sang lige indtil det rigtig kvæd, og der står jeg så af. På denne sang synger Terry Brock SÅ fedt, slet ik' til at forstå. Apropo Terry Brock så er hans soloudspil "Back To Eden" nu heller ik' at kimse af. En del af sangene (tænker især på balladerne) har noget af den gamle Strangeways magi over sig, bl.a. fordi Terry Brock på den cd synger mere som i gamle dage. Smukt! |
|
|
Metalfan | Opsat: 2009-01-19 14:09:47 |
Jeg elsker den cd her! Musik i verdensklasse. Men der måtte nu godt snart, komme en ny... | |
|
Sleazy Dane | Opsat: 2015-04-02 09:52:00 |
Jeg fik aldrig anskaffet mig denne. Tror sgu at det er en fejl! | |
|
RenisseD | Opsat: 2015-04-03 11:15:20 |
Det kan jeg kun give dig ret i. Tror faktisk jeg skal ha' fundet den frem, har ikke hørt den i flere år... Tænk at det allerede er NI år siden den udkom - kan næsten ikke fatte at tiden er gået så stærkt!!! |
|
|
Mike Slamer | Opsat: 2017-06-30 06:17:58 |
Med en efterhånden anselig pladesamling, er det som bekendt svært løbende at "komme hele vejen rundt" - så jeg må med skam erkende, at det indtil igår vel var et års tid siden jeg havde hørt denne. Som andre i denne tråd har bemærket, er det en plade der skal høres som en helhed, hviket er ret nemt, da man på intet tidspunkt får lyst til at stoppe eller springe numre over. Total overlegen magtdemonstration på alle parametre fra start til slut - kan nogen f.eks. argumentere for, at der findes et bedre melodic/proc. rocknummer end "Superstar" ?? - jeg tror det næppe.... |
|
|
-=MP=- | Opsat: 2022-01-13 11:22:01 |
Ja tiden går, det er nu ca 16 år siden at denne skive udkom. Det gør den så ikke dårligere. Hvis man er til Melodisk Hard Rock, så bliver det ikke meget bedre. |
|
|
Du skal være logget ind for at kommentere albums.